Danum vallei het kleine vlekje onbevlekte oerwoud - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van perik - WaarBenJij.nu Danum vallei het kleine vlekje onbevlekte oerwoud - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van perik - WaarBenJij.nu

Danum vallei het kleine vlekje onbevlekte oerwoud

Blijf op de hoogte en volg perik

27 November 2013 | Maleisië, Semporna

Net terug van 5 dagen danum vallei. Dat was nodig na al die palmplantages. Nog meer apen van een andere soort gezien. O.a. de borneo gibbon. Echt een grappig beest hoe die op zijn achterpoten over de takken wandelt.
De laatste dag zagen we nog een vliegende eekhoorn. Nou ja ze zweven meer door de lucht. Maar deze wilde een nieuw afstandsrecord neerzetten. Volgens mij is het prima gelukt.
Er waren nog 2 super leuke nederlandse vogelaars die me de kneepjes van het vak hebben bij gebracht. De 1ste dag zag ik ze al naar mijn 25 dollar in argentinie snel gekochte verrekijkertje kijken. Dan keken ze elkaar aan en kwam er een klein nauwelijks te ziene glimlach op beide gezichten. 1 keer zeiden ze het heel kort. Tussen de zinnetjes door toen ik ze aan gaf dat die vogels best wel aardig zijn om te bekijken. Dan moet je wel een andere verrekijker aanschaffen zei de prater van de 2. De broer bleef in zijn eigen droomwereld voor zich uitkijken met nog net ruimte voor een lachje waarbij de mondhoeken minimaal opkrulden. Voor hun was geen minuut te verliezen om nog wat beesten te kunnen aanvinken op de zorgvuldig in elkaargezette lijst van de stillere broer.

Nu zit ik in semporna. Morgen ga ik een 1ste aanzet doen om mijn padi te halen. Scuba junkie gaat me daarbij helpen. Klinkt dat niet fanatiek? Dus pa en oma ik kom misschien met mijn examenpapiertje langs mocht het allemaal lukken.

Fred en mia heel veel plezier op jullie vakantie vrijdag. Fijn dat oma weer de "oude" is.
Ik heb noel proberen te scypen . Hij zal wel een prima vergaardag hebben gehad.

Mensen de groenten, die komen hier voor een gedeelte uit het oerwoud (voor zover dat hier nog bestaat.

• 27 November 2013 - 17:33

Arlene :

Padi..??? Ach, met jouw zwemkwaliteiten moet dat lukken. Ademen door het mondje en niet te snel omhoog zwemmen. Basiskennis heb je nu al. Veeeel plezier.

• 27 November 2013 - 21:26

Kwekkwekkwekkwek:

Lieve schattie, was weer super leuk dat we vandaag weer hebben kunnen skypen :)!!! Heel veel plezier en heel veel succes met het halen van je duikdiploma :)!!! Tot heel snel Skypes weer :)!!! Heel veel groetjes van iedereen :)!!! Dikke kussen!!! Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx................

• 28 November 2013 - 09:27

Robert En Yolanda:

Hoiiiiiiiii Erik!!!!!
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Je hebt het super naar je zin zo te horen! Geweldig! Wat balen van je telefoon maar goed.....zoals je zelf zou zeggen "het zal zeker weer ergens goed voor zijn". Straks als je Atje weer ziet eet je haar helemaal op. Hier gaat alles heel goed! Met Ceesje ook. Ze zijn volop met de riolering bezig en nieuwe bestrating in jouw en mijn straat!. Het schiet super op dus als je terugkomt is het helemaal klaar en heb je geen last gehad van alle troep, herrie etc. Perfect timing!
    Robert en ik gaan dit weekend even in jouw huis kijken hoe het ervoor staat! Gaat er trouwens iemand regelmatig naar jouw huis of wil je graag dat wij dat doen! We zijn druk met sinterklaas inkopen bezig en donderdag gaan we met mijn ouders, ouders van Robert naar Dennis toe om met Melvin sinterklaas te vieren. Bestellen een chinese rijsttafel dus dat wordt vast heel gezellig!!! We zullen er een op jouw proosten (colaaaaatje light heeeeerlijk). Nou, deze week Atje even bellen...ze doet het goed he!..heeeeel veeeeel liefs van ons!!!! Robert Melvin Yolanda Ceesje en Meca