dispassie - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu dispassie - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

dispassie

Door: uh hu

Blijf op de hoogte en volg perik

30 Oktober 2014 | India, Rishīkesh

Beste medemensen. Ik probeer het nog 1x. Gisteren heb ik in mijn schaarse vrije uurtjes de tijd genomen een, voor velen waarschijnlijk, te lang verslag te typen. Helaas net als mijn simkaart die niet blijkt te werken was dit ook een tijdverdrijf van lik me vestje. Het Internet slaat hier nog sneller op tilt dan de flipperkast die in een ver verleden nog is in huize e eeckhout straat heeft gestaan. Dus dan nu even een verkorte versie.

Voortekenen die het niet begrepen hebben. Mijn 1e verslagje staat bij mijn 2013 reis en verder denk bij dit verslag maar een heleboel grappen bij die ik in het nooit gepubliceerde reisverslag had staan. Waarschijnlijk vond vooral ik ze leuk dus zo erg is het allemaal niet.

Dus ik begin met dat ik het vliegtuig net op tijd heb gehaald. Wat betekend 0 minuten wachttijd. Anderen waren minder fortuinlijk en moesten hun ticket omboeken. Bij aankomst bleek het de dag van duale te zijn. Het op 1 na happi-est festival van India want happy is het happi-est.
De volgende dag kon ik de trein al pakken die happy genoeg maar haridwar maar halfvol zat omdat iedereen de dag ervoor al naar hun bestemming waren getreind om het 1 na happi-est festival te vieren.
Bij aankomst de taxi gepakt met een snelheidsduivel in het kwadraat. 2x moest hij uitwijken voor waarschijnlijk al enigszins beschonken andere chauffeurs die dachten in nl te rijden omdat ze rechts van de weg reden. Dat is hier niet gebruikelijk moet u weten.
Heelhuids worden we in de buurt van het hotel, lees: de ashram hari peeth ashram, afgezet. De manager, die me na vele jaren wel kent was zo vriendelijk zijn restje van het avondeten voor te schotelen want de restaurantjes waren al gesloten. Het vuurwerk had om 23.00 zijn beste tijd ook al gehad Dus slapen ging in deze nagebootste eind van de oorlog situatie redelijk goed.

Inmiddels ben ik alweer 6 dagen aan de yoga en meditatie. De fitness en innerlijke rust begint zo langzamerhand weer op pijl te komen.

Voor het dagje haridwar verwijs ik u naar de fotootjes op de app. Dit om u niet al te lang bezig te houden en niet in de minste plaats om te kijken of het zaakje weer op tilt schiet bij verzenden

Het ga jullie goed tot gauw hoor is

  • 31 Oktober 2014 - 22:10

    Tanja:

    Erik! Geniet ervan! Heeeeeeeel veel plezier!!!

  • 31 Oktober 2014 - 22:10

    Tanja:

    Erik! Geniet ervan! Heeeeeeeel veel plezier!!!

  • 02 November 2014 - 22:42

    Pa En Ynske:

    Beste Eric,

    Fijn om te lezen dat je veilig en wel in India bent aangekomen. We hebben al je foto's op whatsapp gezien en de teksten gelezen. Wij zijn beter met deze manier van communiceren dus daarom dit briefje.
    Intussen hebben we er een hele kamer bij gekregen, de glaswand is prachtig geworden. Wanneer er maar heel even de zon schijnt is het er direct aangenaam warm, ook nu in november.
    Vorige week zondag zijn we met Max, Hedwig, Rosie en Noël naar slot Loevestein geweest. We hebben "echte ridders "gezien en een "echt" riddertoernooi.
    Vandaag waren we bij oma, je krijgt van haar èn van ome Fred en tante Mia de hartelijke groeten.
    Nog een fijne vakantie en pas goed op jezelf.
    Heel veel groeten,
    Pa en Ynske

  • 14 November 2014 - 13:00

    Ome Fred En Tante Mia:

    beste erik heel veel groetjes van oma bij haar is alles nog hetzelfde ze denkt veel aan jou.wij natuurlijk ook .bij ons gaat het ook goed.nog een fijne vakantie verder.

  • 15 November 2014 - 15:13

    Max:

    He broeder,

    Heb zojuist pas weer deze blog gevonden. Hier alles weer prima. Alleen zoals altijd deze periode druk, druk, druk. Als ik tijd zou hebben zou ik aan de Yoga gaan.

    Groeten max

  • 19 Oktober 2015 - 03:42

    Rie-jeanne:

    Hallo Erik nog geen reisverslag uit Zuid -Amerika Hoe is het daar ???groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 2801
Totaal aantal bezoekers 73462

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: