Groeten uit Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu Groeten uit Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

Groeten uit Rishikesh

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

27 September 2009 | India, Rishīkesh

Beste luitjes.

Als 1ste Rosie geflapstineerd met haar vergaardag. Eerder kon ik niet mailen. Een drukke bedoening om hier te komen. En dan meteen een festival en mijn yoga-activiteiten oppakken.

Woensdagavond ben ik door pa en Ynske naar het vliegveld in Duitsland gebracht. Robert, Max en Arjen kwamen die dag nog even gedag zeggen. Harry, Eugene en Rob waren al geweest.

Toch maar even een dutje gedaan op de luchthaven want ik vloog pas om 7.00 uur. Ik was er al om 00.00 uur in de snelle bolide.
Om 4.00 kreeg ik een wake up call vanuit Nederland. Pa was zo vriendelijk een onderbreking tijdens de nacht in te gelasten.

In London stond een hele rij. Volgende keer wacht ik maar ergens op een stoeltje. Als je haast hebt mag je zo doorlopen. Mijn pindakaas kwam niet door de douane heen. Ik heb maar gezondigd en het broodje zalm met smeerkaas, die ik in het vliegtuig naar London kreeg, opgegeten. Ik wilde hem nog teruggeven maar de melk en suiker voor mijn koffie zaten in de verpakking. Smaakte goed moet ik zeggen.

Delhi. De volgende ochtend meteen naar het reservation office. Daar kon ik een kaartje voor de shababti krijgen. Geen airco maar zitplaats, zonder honderduizend mensen in het middenpad en fan. Sinds 2 jaar is de trein verrijkt met deze klasse. Ik moet zeggen erg comfortabel. Relaxte mensen. Ik zat naast een Canadese die 2 jaar zou reizen en het al een beetje zwaar had de 1ste dag in India. Ook miste ze haar vriendje al, die ze 2 maanden geleden had ontmoet. Een goeie start van de reis. Ze vroeg waarom ik zo moest lachen toen ze dat vertelde met haar bezwete hoofd.

's Avonds in Delhi aangekomen. In Peeths ashram was nog plek en max ik heb eens flink in de buidel getast voor een grotere kamer. Wat zeg je me daarvan. 1 euro en 10 centen dat is een rib uit mijn lijf. Echt een kamer voor jou Harry. Heerlijk liggen op een houten plank enpluizige mat. Maaarrr ik heb mijn moetje bij en een eigen dekbedovertrek. Zo lijkt het toch nog een beetje op het Hilton.

Heel leuk om weer terug te zijn. De baas herkende me nog. De komende dagen mag er niemand komen slapen omdat er een 9 daags Durgafestival aan de gang is. Dus ik had geluk. Kelly die ik de volgende dag zou ontmoeten was wel een beetje geschrokken van de kamers in de ashram. Ze was dus maar ergens anders gaan slapen.

Het was weer lekker om de Yoga te doen. Het begon al meteen lekker met een kriya (schoonjmaken van de energiekanalen. Zaterdag stonden de neus kanalen op het programma en het slokdarmkanaal. Beiden worden ze doorspoeld met lauw zout water. Die van de neus gaan het ene neusgat in en het andere uit. Het water (5 glazen lauw zout water. Komt op de zelfde weg naar buiten als waar het naar binnen ging. 2 vingers achter in de keel. Gelukkig weet ik nog van vroeger hoe dat ging maar dan was het bier dat naar buiten kwam.

Met Ram heb ik een beetje bijgepraat. Over onzin moet je bij hem niet aankomen. Er zijn volop anderen die de onzin wel willen aanhoren of zelf nog meer onzin te melden hebben. Maar over zereneuze reaxies op deze site. Mijn vrienden en ikku waren erg geinteresseerd in de voetbalverslagen van het amateurvoetbal.

Ram heeft inmiddels een kleine en let er vooral op wat voor mudrahs hij doet. In de 1ste maanden van baby's leven kun je zien met wat voor karma deze is opgescheept om het hier op aarde nog eens te proberen.

Zaterdag heb ik Kelly opgezocht in Anand Prakash ashram waar ze haar draai heeft gevonden. We zijn naar de kleine waterval gelopen. Pronkend met ons schitterende ondergoed hebben we er een lekkere duik genomen. Ik gekleed in een schitterende rolfi van het kruidvat. Een tip van mijn broer alleen had ik er een met pijpjes moeten nemen zegt ie. Deze minstens 5 jaar oude onderbroek mistaat hier niet, Dat ie wat afgerafeld is, is alleen maar erg modern heb ik gemerkt. Als je in nederland een t-shirt van D&G koopt is ie al helemaal afgerafeld. Geen wonder dat het spul zo duur is. 1st moet er iemand 5 jaar in rondlopen alvorens het de moderne afgeragde look heeft.

's Avonds naar het festival geweest. Was wel leuk. Een Brahman raakte in trance tijdens het reciteren van de mantra's. Een zeer vriendelijk kijkende saddhu deed een shivadans met poten hete kolen in zijn handen en mond.. Het publiek deed uitzinnig mee. Eerst de vrouwen en kinderen diook wel zo'n hete kolen pot wilde dragen en aan Durga wilde opdragen. Later met de Bollywood muziek waren de mannen en kinderen aan de beurt die uit hun dak gingen.

Vandaag Kelly gedag gezegd. Die gaat haar heil zoeken in Dharamsala. Daar laat ze zich onderdompelen in het Boeddhisme en in het feestgedruis van haar Israelische (hoe kan het anders) vrienden. Veel plezier zou ik zeggen. Het wordt haar 1ste busreis in India. Uit ervaring weet ik dat het niet de allerrelaxte is. Voor later heb je er mooie verhalen over zullen we maar zeggen. En Kelly ook al denk je van niet, het kan altijd erger.

Daarna lekker naar het strandje gegaan om lekker in het ijskoude gangeswater te springen en lekker te relaxen.

Het weer hier ong 30 graden en geen regen (meer). Bij jullie ook?

Nou ik ben veilig hier Hopelijk alles goed aan genezijde.

Een vriendelijke groet van Perik

  • 29 September 2009 - 11:47

    Kelly:

    Hey Maatje,

    Leuk verslag ;)

    Nou die busreis !
    haha, je had gelijk dat worden de leukste verhalen voor thuis.

    Ik was er maar net optijd, maar dat is goed genoeg.
    De eerste 7 uur was pima gegaan, er zat een zeer enthousiste jonge priester naast me (was eerst een beetje sceptisch) maar met wie ik me goed heb vermaakt, we hebben mantra's gezongen in de bus, ik heb een vette mantra gekregen voor op mijn telefoon, de Gitta in het Hindi heb ik gekregen, en hij heeft mijn hand gelezen, wat gelukkig heel positief was. Na 7 uur, was er wisseling van de wacht, hij stapte uit en er kwam een jong zakenmannetje naast me zitten, die ik uiteindelijk een flinke por heb verkocht omdat hij maar tegen me aan "in slaap bleef vallen" compleet met hoofd op mijn schouder en al,
    toen ik uiteindelijk om 2 uur 's nachts eindelijk een beetje inslaap viel en door de bus compleet door elkaar geschudt werdt (mijn elleboog is blauw!) had ik een por van hem te pakken (niet zo hard..)
    Tja.. wie kaatst kan de bal verwachten he ...

    De bus heeft er ook nog eens 2 uur langer over gedaan;
    rede 1 ---> door de land-slides was de weg soms half weggespoeld
    rede 2 ---> er was een gevecht op de weg tussen 2 verschillende groepen (met tulband, zonder tulband)
    Tja India he...

    Maar goed,
    Het is echt de moeite waard geweest,
    en gelukkig was ik heel relaxt door de Melk die we lekker van te voren hadden gedronken, en de goede vibe van de watervallen.

    Ben al behoorlijk gesetteld hier,
    geniet super van de boeddhistische cultuur en heb net mijn eerste waanzinnige yoga les gehad!
    Goede keuze geweest om hierheen te gaan.

    geniet er van,
    ervaar ze,

    prikken wel een india avondje om bij te kletsen in het nieuwe jaar

    Groetjes kel

  • 30 September 2009 - 20:37

    Pa En Ynske:

    Beste Erik,
    Is onze eerste reactie aangekomen. Hier alles nog goed, groeten uit Veldhoven.

  • 30 September 2009 - 20:42

    Pa En Ynske:

    Berste Erik,

    We zien nu dat onze eerste reactie op jouw eerste bericht niet is doorgekomen. In ons eerste verhaaltje stond dat we naar de verjaardag van Rosie waren geweest. Ze was super jarig, taart met kaarsjes, slingers en veel kadootjes. Onze serre ruit is eindelijk geplaatst. De tofu hebben we opgegeten, met veel kruiden best lekker. Verder weinig te melden. Tot de volgende keer. Heel veel groeten en zoals altijd: blijf voorzichtig en overdrijf niet met Yoga.

  • 01 Oktober 2009 - 08:05

    Max En Hedwig:

    Hallo Broeder,

    Goed om je berichtje weer te lezen. Ben je in ieder geval weer heelhuids aangekomen.
    Is Ram nou jouw $pon$erproject?. Hoedanook altijd goed voor de yin-yan-balans.
    Hier is alles ook weer wat rustiger na drie(!) keer Rosiefeestje. 1x zaterdag met vooral familie, dinsdag tracteren op school en woensdag kinderfeestje met 9 hyper-de-pieper 5 jarigen met thema knutselen. Volgend jaar wordt het denk ik kleuterjoga op z'n Ram-steins met ranja in plaats van lauw water. Worden ze ongetwijfeld rustig van. Al met al allemaal wel erg leuk en slopend geweest.
    Hier verder alles prima dus tot je volgende berichtje maar weer.

    groeten Max

  • 01 Oktober 2009 - 08:06

    Oma,mia,fred:

    hallo erik wij dachten dat je zondag zou vertrekken daarom hebben we je niet meer kunnen bellen we wensen je een hele fijne vacantie toe en het eten is lekker en de zon schijnt wat moet je nog meer verlangen wij hopen dat het weer een prachtige tijd voor je zal worden erik veel groetjes maak er iets van en ook heel veel liefs oma.oom fred en tante mia.

  • 19 Oktober 2009 - 11:52

    Henk:

    verdorie, ergens begint er weer iets te knagen! Op cheaptickets een vlucht naar Delhi voor 263 euro. Wel met de Rus op 30 okt en dezelfde
    dag terug. Hans heeft niks gezegd dat je weer vertrokken bent. Maar ja, hij heeft het druk met z'n gezin en zijn buitenverblijf.
    Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met je investering in de Yoga school of had je het net zo goed naar de DSB-bank kunnen brengen?
    In elk geval veel sucses in het zoeken van het zijn. Niet vergeten om te kijken een goede bud-budget toeristhome, want als weer gaan is het zeker ook naar Rishikesh aldaar Corrie al wortels heeft.
    groetjes Henk(zelf)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 73535

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: