semporna deel 2 - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van perik - WaarBenJij.nu semporna deel 2 - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van perik - WaarBenJij.nu

semporna deel 2

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg perik

01 December 2013 | Maleisië, Semporna

Beste mensen,

even een kort berichtje om te laten weten dat ik niet verdronken ben. Dat was nog een heel karwei. Een hele dag in het klaslokaal en 2 dagen lang in het water. Moeilijk is anders maar aardig inspannend voor iemand die er graag het gemak van neemt. We hadden een grappige instructeur uit wales die zijn riedel voor de zoveelste keer af moest rafelen. Dat deed hij zonder tegenzin met wat automatische grappen. Hoe mis het ook ging, telkens om ons op het gemak te stellen kwam er weer een perfect uit. Ik ben nou al weer vergeten waar allemaal op gelet moet worden. De laatste dag kwamen we er achter dat ik 2 kilo te veel aan mijn broek had hangen. Het lag dus niet alleen aan mijn mislukte jaren geleden afgeschreven flippers en mijn wantalent op het gebied van flipperen.

Grappig ook om de duikmaniaken, duikautisten enz bezig te horen. Als amateur buddy wordt je geregeld uitgekotst als je pech hebt. Er zitten wel wat relaxte types bij maar een deel is ook wat te als je het mij vraagt. Veel succes met een buddy als mij. Het minst leuke als je het mij vraagt dat je met anderen samen moet duiken waardoor je elkaar telkens in de weg zit.

Ik ben weer een diploma rijker en 1 stap dichter bij het ultra luize baantje van raad van commissarissen bijv. bij de ggz.

Nu ben ik voor 1 dagje terug in kk. Morgen wat daagjes op pulau mantanani. Ik verwacht niks minder dan een tropisch paradijsje met spierwit zand en groen blauwe zee.
Speciaal voor die gelegenheid heb ik een roze hello kitty alalarmklok gekocht om me niet te verslapen. Staat goed bij mijn zwembroek. Allemaal aankopen voor het leven.

Ieder de groeten

ps Yolanda en robert 1 keer water voor de plantjes zou wonderen kunnen verrichten. mijn dank is groot ook voor jullie leuke berichtje.

Dat geldt ook voor alle andere berichtjes voordat er mensen achter gesteld worden.

• 01 December 2013 - 18:26

Arlene:

Ok.....dus je zwembroek is te klein en roze? Vraag eens aan die buddy van je om dat toch eens vast te leggen. Je fototoestel doet het nog. ;-)

• 01 December 2013 - 23:59

Kwekkwekkwekkwek:

Lieve schattie, was weer super gezellig om je vandaag weer te zien en te spreken op Skype :)!!! Heel knap dat je je duikexamen hebt gehaald :)!!! En Jolanda en Robert dank je wel nog voor het lieve berichtje van jullie voor Eric :)!!! Lieve schattie heel veel plezier en ik hoop je weer heel snel te zien en te spreken op Skype :)!!! Heel veel groetjes van iedereen!!! Dikke kussen!!! Xxxxxxxxxxxxxxxxx..................

• 04 December 2013 - 10:15

Frans:

Hee Erik ,
    Klinkt allemaal goed sommige dingen ook bekend gelukkig. Als we elkaar nog tegen komen heb je hier nog onze nummers. Frans +31624683579 Bart +31646033211. Misschien tot volgende week, zou leuk zijn, anders veel plezier! Heb je al geïnformeerd of je kunt duiken bij Sipadan, is het mooiste geloof ik.

• 04 December 2013 - 19:08

Eus:

He Erik,
    eindelijk kan ik thuis op je site. Dus ffe reageren. Dus je hoort nu bij ''de snorkels'' kun je misschien nog auditen voor de tekenfilm met ''de snorkels'', haha. En had je 2 kilo te veel aan je broek hangen das beter dan zo'n gewicht in je broek te hebben hangen. Mijn feesie voor het 5de decennium was super gezellig en dit werd ook bevestigd door de vele positieve reacties achter. Joke had zich voor niks druk gemaakt. Als je thuis komt kun je beter supporter worden van fc Eindhoven wat 2de staat dan voor de roodwitten die in het 2de rijtje staan, nl 10 de pfffffffff (weet je dat ok weer). Helaas geen kampioenfeesie dit jaar. Voor de rest hier gaat alles goed. Geniet nog van die paar weken.
    gr Eus en Joke

• 06 December 2013 - 16:16

Pa En Ynske:

Sinterklaas is vandaag weer richting Spanje, hij komt misschien Fred en MIa wel tegen want die komen zondag al weer terug uit Benidorm. We zijn vandaag even bij Rosie en Noël geweest om te kijken of Sinterklaas wel aan ze gedacht heeft , en dat was het geval!!! Beiden hadden dozen vol Lego gekregen, Rosie een (meisjes) lego huis met toebehoren en Noël allemaal zeer gevaarlijke en spannende zaken van de Lord of the Rings en de Hobbit.
    Ook oma heeft een sinterklaasviering in de Hoevenakkers gehad en Sinterklaas heeft haar bedacht met een hele mooie ketting.
    Ook in de Abdijtuinen is hij langs geweest en hij (Theo)heeft zich overtroffen met 3 goed rijmende gedichten zonder al te veel goede raadgevingen enz.
    Het weer is hier niet al te best, guur is het juiste woord.
    Donderdag gaan we oma feliciteren met haar 98ste verjaardag!!
    Max en Hedwig hebben het nog steeds erg druk, morgenochtend komen ze bij ons langs na het turnen van Noël in het Sondervick college in Veldhoven.
    Derk zijn arm is uit het gips en nu zal hij na 7 weken geweldige vakantie wel weer moeten gaan werken.
    Arjen doet erg z'n best om zo kort mogelijk in de WW te zitten, maar er zijn serieuse vooruitzichten.
    Jan, Bas, Selma en Luuk gaan in de kerstvakantie skiën in Oostenrijk, Niek blijft thuis bij Eva of alleen in Riethoven , maar Derk is dan ook wel thuis. Peter blijft deze kerstvakantie met de kinderen in Groningen . Waarschijnlijk vieren wij kerstmis 2e kerstdag gewoon overdag, we horen nog wel of jij en Atje dan ook kunnen komen .
    Heel veel groeten, Pa en Ynske en nog 2 mooie weken!!!