nog maals rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu nog maals rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

nog maals rishikesh

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

03 November 2008 | India, Rishīkesh

Ha die henk. Dat van die overgang zal ik eens navragen. Mocht dat een soort kundalini energie zijn moet ik er maar eens mee stoppen. Ze lijken het niet al te prettig te vinden. Of de vrouwen hebben een pact gemaakt om het geheim te houden voor d mannen zodat deze dom en achterlijk blijven tenopzichte van de dames. Dat laatste lijkt me bij nader inzien het waarschijnlijkst.
Leuk van je bericht en veel mumbai voorpret gewenst. Na mijn cursus zak ik langszaam af naar het zuiden maar het ziet er naar uit dat ik weer kerala niet ga halen. Nog een reden om naast darjeeling en spitti nog eens richting deze contreien te gaan.

Max, gelukkig ben je niet meer zielig, We trekken hier al een hele tijd met tjintia op, een vrouw met een baby van 9 maanden. Ze zegt dat ik best eens op die van jullie kan passen voor het slavenbedrag van 3 euro. In London betalen ze minimaal 7 en new york daar wordt je stinkend rijk als je oppast. De ouders worden er dus stinkend arm. Ik heb gezegt dat als ze uit de poepluiers zijn ik best eens iets met ze wil gaan doen. Dus laat ze nog maar lekker effe in de luier poepen.

Hans ik dacht een primeur te hebben van die tempel van de beatels. Helemaal vergeten dat we er eens geweest waren. De toiletpot van John Lennon was er nog. De zaak is aardig overwoekerd en er is een mannetje van de regering die er een slaatje uit slaat door 20 rps entree te vragen. We zijn er 2 dagen geleden geweest. Het is een flink complex en Ram, de yogaleraar zegt dat het te huur is voor 100 jaar als je 100.00 euro hebt. Valt eigenlijk nogal mee. Hij zegt wel dat de hoteliers en restaurantjees boos zullen reageren omdat ze denken clandisie te verliezen.
Van die drol die onder ons door kwam herinner ik me nog goed en het verhaal doet goede zaken tijdens het diner.

We zijn de dag van de Beatlesashram ook naar de grot van ram geweest waar hij 4 maanden verbleef. Dat is niet veel. Ik denk dat er nog wat voorbereidend werk te doen is voor ik zover kom om in deze vochtige, miezerige en vooral door muggen bewoonde hut 4 maanden zou kunnen toeven. De pad was volledig dichtgegroeid dus het werd een heuse expeditie. Die grote zwart met gele spinnen en hun ruesachtige webben waran talrijk en omdat ik de langste was en de blindste liep ik er geregeld tegenaan.

Gisteren was er een klasiek concert in Ramjulha, een kilometer of 2 verderop. De organisch-veganistische-zelfvoorzienende vrouw die ook in onze ashram vreblijft wist een shortcut en haar zoontje wist een shortere cut. Een nadeel. Dit was de 1ste keer dat ik geen zaklamp bij had en de koeievlaaien en waterplassen waren moeilijk te onderscheiden.
Uiteindelijk aangekomen bij het concert waren ze al begonnen. De 3 hoofdattracties moesten nog, dus niet getreurd.
Een fluitist en een sitarspeler waren de 1ste 2. Asl derde was een weledelgeleerde heer van 39 jaar jong met zijn vrouw die op de toon van ohm (de oerklank) aardige niet elektronische trance voortbracht. De geluidstechnikus verstoorde het geheel wat wel komisch was, maar niet voor de weledelgestelde professor en zeker niet voor diens vrouw die meezong. Door haar microfoon klonk geregeld een snerpend geluid. Microfoons werde gewisseld (meerdere malen). Het mocht allemaal niet baten. Ach ieder deed zijn best en het was weer wat anders dan het dagelijkse ritme.

Mensen gegroet het ga jullie goed en praat ravi al, kan hij al lopen en zijn er 7 lotusbloemen ontsproten onder zijn 1ste passen.
Hans ik hoop dat je hebt gewonnen van de nr 1 en de koppositie hebt overgenomen. Dat hoop ik trouwens ook voor psv. Ik heb begrepen dat az 1 staat.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag x


Max

  • 03 November 2008 - 19:18

    Pa En Ynske:

    Hier alles goeed. Theo gaat tegenwoordig 4 x per week naar de sportschool, 2 x gewoon fitness,één keer yoga en één keer body power, dit is op muziek en gewichten en dan een heel uur zonder pauze.
    Luuk doet het dit jaar wat minder goed op school, hij zal er beter zijn best voor moeten gaan doen. Jan en Peter zijn samen op karwei in Friesland voor het werk van het bedrijf van Jan. De buitenkant van de boerderij is op het voegen na helemaal af.
    Afgelopen zondag zat oma echt op haar praatstoel, we hoorden allemaal prachtige verhalen over Zeelst in haar jeugd.
    Heel veel groetjes van Pa en Ynske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 73496

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: