en weer een mooie dag in Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu en weer een mooie dag in Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

en weer een mooie dag in Rishikesh

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

04 November 2008 | India, Rishīkesh

Hoi Ynske,

Het ziet er naar uit dat ook het del van Jan in korte tijd bewoonbaar gaat zijn. Doe ze allen de groeten en zeg maar dat ze hier in Rishikesh een leuk huisje voor mij mogen bouwen. Dat gaat hier wel voor wat minder geld maar met de fundering en dergelijke zal wat minder rekening worden gehouden.

Ram heeft me wat atributen gegeven voor de Kriya yoga. Hij verzekert me dat het ook belangrijk is om dat te doen al wordt het in het westen overgeslagen. Je weet wel dat zijn die caperiolen die we op zondag uitvoeren. 1 atribuut zal ik alleen verklappen wanneer ik een paar glaasjes teveel op heb.. Ik heb alles dubbel dus voor de liefhebbers, ze kunnen eens met me praktiseren.

Gisteren is Tjintia met haar baby Ganesh vertrokken. Alleen ik en Matheus zijn nog over. Ganesh begon zijn 1ste (slag)tanden te krijgen wat af en toe gepaard gingmet wat gebrul. Alle andere kinderen zijn uit de ashram vertrokken. Alleen de 2 kleine van de "huisbaas" zijn er nog. 1 ervan heeft uit verveling de hond van de 1ste verdieping gegooid. Dat heeft de vader doen beslissen dat de kinderen (nog) niet rijp zijn voor een huisdier. Erg verstandig.

Intussen is er niet zoveel gebeurd dus later meer nieuws van het Indiafront.

Allen de groeten:
Opdracht voor max. Ik heb het adres van Kreek niet. Kun je dat ergens opsnuffelen dan stuur ik haar eens een kaartje.

  • 05 November 2008 - 20:41

    Hans:

    Een bijzondere dag, die van gisteren. Ik probeer me zoveel mogelijk van politiek afzijdig te houden, omdat ik me te zeer opwindt over de korte termijn-op zichzelf en hun partij gerichte doelstellingen van de heren en dames politici, maar de verkiezing van Barack Obama heeft me bijzonder opgewonden. Vanochtend zat ik om 7 uur voor de TV te kijken en luisteren naar zijn afsluitende speech. Met natte ogen, vriendelijke vriend. Wat een charisma heeft die mooie man, en wat een een prachtige redevoeringen heeft hij al gehouden. En wat een positieve boodschap verkondigt hij erin. Weg met het cynisme, opgesodemieterd met de bangige achterdocht. Als je verandering wilt dan kan dat, maar dan moet je er wel wat voor doen en als we er met zijn allen aan werken dan lukt het ook. Prachtig! Heerlijk! Of het hem lukt is maar de vraag natuurlijk. Hij zal, zoals hij al zei, ieders hulp nodig hebben, maar hij vraagt erom en hij is verdomd positief. Zo'n man met zo'n boodschap moet wel uit Amerika komen. Heerlijk, of had ik dat al gezegd? Ik zie er in elk geval nog niet snel één uit xenofoob en angstig Europa komen. Nu moet ik volgens de analytici wachten op de tegenslag omdat hij in deze moeilijke tijden zijn plannen bijna onmogelijk kan waarmaken en hij nauwelijks over alternatieven heeft gerept. En hij is, officieel altHans, voor de doodstraf, maar eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen van zo'n aardige verstandige man. Die wil dat soort geweld toch niet? Nou ja, als je geen geweld wilt, moet je geen president van een oorlogzuchtig land worden natuurlijk.
    Terwijl ik dit schreef moest ik denken aan Theo Maassen, wat een lange armen heeft die man he? In één van zijn speeches ging hij tekeer tegen de campagne 'Met hetzelfde gemak gooi je het in de afvalbak'. Daar klopt geen ruk van! Je moet meer moeite doen om iets in de afvalbak te gooien in plaats van op straat en daar zit het hem nou net in. Potverdikkie mensen, als je iets wilt bereiken moet je er iets voor doen en ledigheid is niet voor niks des duivels oorkussen. Lenigheid niet natuurlijk. Lenigheid is goed en dat zit bij jou wel snor neem ik aan, nog snorder dan het al was. Over het voetbal wil ik het graag wat later hebben. Meneer Obama kwam er tussendoor met zijn overwinning. Wow, als ik zo kon spreken en overkomen en zo'n boodschap had zou ik ook wel president willen worden. Een tipje van de opgelichte voetbalsluier is dat we gisteren hebben getraind, maar dat het geen straftraining was. Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 73536

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: