weer een toerist gered - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu weer een toerist gered - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

weer een toerist gered

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

07 November 2008 | India, Rishīkesh

Hans ik ben hjet met je eens over de p[olitiek en hun kornuiten. We zullen zien of onze Barrak zijn assasinatie overleeft en wat kan bewerkstelligen (typisch europesche opmerking he). Hier heb ik het niet goed gevolgd maar gisteren ontdekte ik dat het gebeuren aan de gang was. We zullen zien of hij de universele ziel in ons ieder kan aanwakkeren al is deze volgens onze leraar noch goed en noch slecht.

Pa ik moet soms aan jou denken toen je op ons georganiseerde festival was en de slappe lach kreeg van het vreemde gespuis dat er rond liep. Hier zou je niet meer bijkomen van de intuitieve gasten en verheerlijkte glimlachen op ieders gezicht. Sommige staan op het randje van buiten onze "realiteit" te vallen en er niet weder in terug te keren volgens mij.

Hans mooi dat je binnen de marge van 10-0 bent gebleven tegen de koploper. Dat is heugfelijk om later aan ravi (euh Ivar) te melden die dan in de nieuwe wereld van de era na Obama leeft. Allen worden we hare hare krishna, hare hare rama rama.
Die waren gisteren op het strand om mijn rust te verstoren met geluidsinstallatie ging het enkele uren te keer. Ze waren wel aardig en het opperhoofd kwam me een stuk of 10 boeken aanbieden. Die ik naar later bleek wel moest afrekenen. Ik heb er uit beleefdheid maar 2 genomen. 1 heb ik er al kunnen slijten. De ander ligt nog ongeopend in de ashramkamer.

Vandaag liepen Matheus en ik terug van het strand en kwamen we een meisje in paniek tegen. De politieman die er bij was wilde haar meenemen naar het buro omdat ze een sigaret aan de heilig Ganges aan het roken was. Op enkele rotsen is geschilderd no bikini's, no smoking. Met no smoking wordt no shilum en aanverwanten genoemd dacht ik. Dat bij de politieman gemeld hebbende werd ze voor deze ene keer vrijgelaten. Ze liep nog wat ontdaan met ons terug naar het dorp. Het was wel duidelijk dat deze agent, die qua doen wat weg hebben van bromsnor of die van pommetje horlepiep, uit was op een fooitje.
Ik heb nog een mooi rustig plekje gevonden aan de ganges met schitterend uitzicht. Een saddhu riep me gisteren bij hem. Nou ja saddhu hij hield wel van een feestje. Het liefst met 4 flessen whisky en een stevig gevulde shilum. Hij vertelde me over de haat en nijd die er tussen de verschillende ashrams heerst en vooral de armere bevolking uit Himachal pradesh die de dahl en rijst die wordt gegeven, komt opeisen. Het is niet de 1ste keer dat ik dit vehaal hoor. Je ziet wel waar mensen iets moois proberen te bewerkstelligen, daar komen de aasgieren (terrecht of onterrecht) op af. Een mooi verhaal voor Rita en die Mozartpoliticus. Laten we hopen dat Obama's plannen meer vastigheid krijgen. En anders hangen we gewoon de wijzen woorden van menig heilige aan dat alles altijd goed is zoals het is.

Een vrolijke groet uit het ietwat gecorrumpeerde Rishikesh.

Ps. ik heb een ticket voor de 12de in de avond om per trein naar Ochra te gaan. Tijd om te verkassen en wat meer vanj de wereld te gaan zijn dacht ik zo.

  • 07 November 2008 - 19:07

    Hans:

    Erik!
    Nog net op de valreep voor de wedstrijd van morgen tegen TOS Actief 16, een ploeg die we moeten kunnen hebben volgens ons commitee van wijze mannen, kan ik je inderdaad verheugd melden dat de koploper het niet gelukt is om ons te vernederen. Na één helft waarin fel van leer werd getrokken door beide elftallen werd een ruststand gerealiseerd van 0-2; we speelden namelijk thuis. In de rust bespraken we de tegenstander en kwamen tot de conclusies dat we met een stel onberekenbare randfiguren van doen hadden. Mag ik je er wel kond van doen dat objectiviteit in de rust van een voetbalwedstrijd ver te zoeken is. Tijdens de wedstrijd is dat overigens nog veel erger. In elk geval kwamen we tot de conclusies omdat het taalgebruik van hen niet van de lucht was. Na een overtreding van onze linksback bijvoorbeeld riep hun aanvoerder 'Ruk zijn kop van zijn romp'. Nadat ik iemand per ongeluk expres aantikte, nou ja ik verdomde het eigenlijk om mijn been uit de baan van zijn loop te verwijderen, werd mij nagegeven dat ik een 'ram voor mijn kanus' zou krijgen. De scheidsrechter die we hadden ingehuurd kwam uit het land van Mozart en had waarschijnlijk niet helemaal in de gaten wat er geroepen werd. En dat terwijl wij de overtredingen tegen ons als heren accepteerden. 'Ach voetbal is niet voor ballerina's', en dat soort dooddoeners. Maar goed, bij de thee stonden we pas 2-0 achter en omdat we meestal in de tweede helft excelleren hadden we goede hoop op een godswonder. Bij hoop bleef het helaas. De tweede helft verloren we maar met 2-3, maar volgens mij waren we de morele winnaars. En de derde helft was zonder twijfel voor ons. FC Weesp had zijn biezen al gepakt voordat de taphandle naar beneden kon worden geduwd. Uiteraard bleven wij nog lang napraten over de wedstrijd en over andere ellende in de wereld, zoals de nieuwe CD van Ryan Adams die wat tegenvalt.
    Een groet uit Europa aan mijn vriend in Azië, waar het overigens volgens mij niet beter is dan hier. Voor de locals bedoel ik natuurlijk. Zet hem nog op met de yoga en versaag niet!

  • 07 November 2008 - 19:38

    Pa En Ynske:

    Hoi Erik, Nu ga je dus wat meer van India verkennen of ken je Ochra ook al? In je huis lag een briefje van de tandarts, die wil graag in je mond kijken, is dat draadje er al uit? Morgenochtend komen Max en Hedwig met de kinderen langs. Noël viert zijn verjaardag op zaterdag 22 november, wij gaan de volgende dag met een vrij-reizen naar Groningen , Peter heeft zijn nieuwe huis voor een groot deel klaar. Het adres van Kreek is: Lakerstraat 43, 5613 EP Eindhoven.

    Tot de volgende berichten, en zoals je al meer hebt gehoord van ons: blijf voorzichtig!!!!!
    Veel groeten, Pa en Ynske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 73491

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: