oioi - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu oioi - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

oioi

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

09 November 2008 | India, Rishīkesh

Beste hollanders en aanverwante medemensen,

Ochra heb ik inderdaad nog niet gezien en dan staan er nog wat andere nieuwigheden op het programma. We zien wel dag bij dag wat het worden gaat.

Ik blijf ook voorzichtig doen en zelf nadenken. Vandaag hadden we weer een eigenaardige kriya te doen. Na het reinigen van de neus, waarin ik al aardig vaardig wordt, aan 1 kant, dit maal de andere kreeg ik het rubberen touw er doorheen om het in de keel tussen wijs- en middelvinger weer op te pakken, kregen we eindelijk het gevreesde 3 meter lange, 2,5 cm brede (voor beginners) lapje stof voor ons op het bordje liggen (Hans kloppen de komma's nog?). De bedoeling was om het geheel langszaam naar binnen te slikken en wanneer het de maag binnen was gegaan weer op tijd naar buiten te trekken. Voor de goede smaak mocht er aan het begin wat honing worden gedaan. Een beginnend origamivouwer kan de punten omvouwen zodat het geheel makkelijker naar binnen glijdt. Na 20 cm hield mijn lichaam het voor gezien en ging het eigenhandig aan de slag om het weer naar buiten te braken (zonder voedsel overigens, dus zo vies was het niet. Onze leraar had de 1st 1,5 meter al naar binnen gewerkt. Ik ben maar gestopt dus mijn etenspijp heeft nog steeds aangekoekte resten eten aan de kant geplakt zitten. Een volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Hans, dat is nog eens een mooie nederlaag. En waarschijnlijk zijn ze net wat beter omdat ze de 3de helft wel vaker laten schieten. Maar wat telt er nu eigenlijk zwaarder, het resultaat of het plezier dat aan de 3de helft beleefd wordt.

Verder niet zoveel nieuws aan het front. Dus Tot ziens en het gaat jullie goed.

  • 09 November 2008 - 12:08

    Henk:

    Ochra kan ik nergens vinden. Waar ligt dat dan? Je bedoelt toch niet Orccha? En ben je nog nooit In Kerala geweest? Daar hebben wij het heel fijn gehad.
    Gatver, touw in je neus etc.

    Met Ivar gaat het goed. Hij groeit als kool.
    Opa (5)

  • 12 November 2008 - 15:33

    Hans:

    Hee Erik, volgens mij kloppen de komma's niet! Ik vind dat heel niet erg overigens en ik denk de toch niet korte zin wel begrepen te hebben. En zeker geef ik je mijn complimenten voor het gebruik van 'aardig vaardig'. De yoga werpt zijn vruchten af, hoewel je was altijd al grappen en grollen aan het maken met taal. En niet alleen met taal, maar daarover een andere keer meer. Vind je de yoga nog steeds leuk en als dat zo is, zou je dan ook nog twee maanden door kunnen gaan?
    Na de nederlaag van vorige week tegen de mijders van de derde helft, was afgelopen zaterdag een mirakel in de maak. Met rust leidden we namelijk met 1-2; we speelden uit moet je weten. Je kent het Tabafenomeen, dat voorschrijft dat de tweede helft beter is dan de eerste, hetgeen we meestal ook toepassen, om in de derde helft daadwerkelijk te excelleren. Helaas, ik zal er maar geen doekjes om winden, na vijf minuten in de tweede helft keken we tegen een 3-2 achterstand aan. Het is nog wel 3-3 geworden, maar ook 5-3 en toen floot ie af, de scheids. Het begint er langzamerhand op te lijken dat de goals die wij scoren paarlen voor de zwijnen zijn. Moet ik die voorzetten nog wel geven en aldus kracht verspillen als de tegenstander daarna toch weer scoort? Dat zijn de gedachten van de centrale middenvelder van Taba 5, die de ouderdom in zijn benen voelt sluipen. Maar komende zaterdag, Erik, komende zaterdag, dan spelen we tegen Arsenal. Niet de roemruchte club uit Londen, maar een bijeen geraapt zooitje uit Amsterdam. Volgens ons committee van wijze mannen moeten we hen kunnen hebben. We zullen zien. Gisteren hebben we goed getraind in elk geval.
    Morgen moet ik voor het eerst sinds 8 oktober weer gaan werken. Het is wel weer eens goed om uit de cocon van blauwe muisjes te breken. Inmiddels heb ik een overdosis van de kleur lichtblauw gekregen. Op het werk heeft elke verdieping een eigen kleur. Dat is gedaan voor de mensen die niet tot drie kunnen tellen vermoed ik. Ik werk op de derde groene etage en doe als ik de eerste blauwe etage passeer gewoon even mijn blauwe ogen dicht. En ik trek een witte broek aan. Alles goed verder hier. Een persoon in ons huis valt af, een komt aan (nu al +33%!) en een is constant. Zoek jij de namen er even bij. Veel plezier verder en houd je haaks.

  • 12 November 2008 - 17:37

    Rob Mulder:

    Ha die Erik ik lees dat je het goed naar je zin hebt daar in India en dat je leuke dingen daar doet.Met mij gaat het wel goed. ALleen mijn Vader is opgenomen in het verzorgings tehuis in Eindhoven het gaat redelijk met hem.Het is voor een proef periode van 6 weken .Mijn Moeder gaat hem dagelijks bezoeken en ik 3 keer per week. Nog een fijne tijd daar in India. Groetjes Rob

  • 13 November 2008 - 10:50

    Phil:

    Hoi!
    Hier ook een krabbeltje uit Weert!
    Wat leuk dat je zoveel schrijft op je site. Gister heb ik alle verhalen eens doorgenomen. Lijkt me geweldig wat je aan het doen bent. Foto's volgens nog?!?
    Op dit moment logeren Sharon Micko en Finn voor de komende 2 a 3 maanden bij mij omdat hun huis helemaal blank stond. Voor mij erg gezellie!
    Tot schrijfs!
    Xp

  • 13 November 2008 - 21:48

    Eugene:

    Hoi Erik,

    even een korte status quo. Vandaag nog 5 jaar van de Abraham verwijderd, ja time flies when you have fun.
    Het huis verkoopklaar aan het maken, staat nu 1 wk te koop en 1 bezichtiging gehad. A.s zaterdag PV feest van BW, heb er zin in. Zo te lezen ben je al een goede leerling voor de Yoga ahhahaah. tot de perik tijd , greeting Eugène

  • 14 November 2008 - 21:37

    Max&Hedwig:

    Hallo broeder,
    Toch wel de ultieme verlichting te noemen zo'n geheel zelfregulerend lichaam. Heb je geen Yoga voor nodig! Noel is bijna jarig en wil alles wat je noemt en dan ook nog heel veel en dan ook nog heel veel spulletjes. Ik zeg hiephiephoera voor het kapitalisme. Recessie? Aan Noel zal het niet liggen, de kleine altruist, maar wel op kosten van zijn papa en mama.
    Rosie begint ook al aardig wat praatjes te krijgen nu ze een echte kleuter is.
    Rosie is dol op K3 maar Hedwig lust geen B12. Een veganistische kwaal met allerlei yoganistische bijwerkingen zoals daar zijn: lusteloosheid, moeheid, flauwvallen, depressie en suicidale neigingen, biefstuktong, tinteling in voeten, haaruitval enz,enz. Overigens zijn niet alle bovenstaande kwalen van toepassing. Behandeling: 5x een wekelijks shot vitamine B12 in de diepere bilspier en alles zal weer goed komen. Hedwig is in de zevende hemel (wederom zonder yoga) want ze zal nu verlost worden van al haar kwalen.
    Ik moet mijn bloed ook mar eens laten testen. Komt het toch nog goed met me! Voor je het weet zijn we positiever dan de positivo's.

    Groetjes Hedwig&Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 73519

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: