ja Henk Orchha - Reisverslag uit Orchha, India van perik - WaarBenJij.nu ja Henk Orchha - Reisverslag uit Orchha, India van perik - WaarBenJij.nu

ja Henk Orchha

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

15 November 2008 | India, Orchha

Henk dit is een aanrader. Een zeer relaxed plaatsje met gigantische ruines. Dat wordt na 2 dagen wel wat veel. De hele omgeving is er mee bezaaid. Van heuvels en hoge paleistorens en tempels zie je overal torentjes uitsteken. In mijn zwaar verouderde lonely planet, waar de prijzen zowat 1 derde of de helft zijn en waar veel informatie van is verouderd leek Orchha nog een vergeten plaatsje. Als de german bakkery en de mousaka zijn intrede heeft gedaan dan is er toch wel het een en ander aan het veranderen. 1tje heeft er naast de gewone pancake een hollandse pannekoek op het menu staan. De luitjes zijn hier nog niet opdringerig en kijken niet roepievragend uit de ogen.

Rob hopelijk kan je vader zijn draai een beetje vinden in zijn nieuwe verblijf. Het ga je goed en leuk dat je gemaild hebt.

Eugene gefeliciflapsteert. Ik meende dat je pas morgen jarig bent maar dan heb ik dat verkeerd op mijn geheugen geschreven (= mijn papiertje met vergaardagen en adressen). Maak er maar een verkapte vergaardag van op het personeelsfeest en laat je maar van je beste kant zien. Misschien kun je eens over een tafel donderen en wat suiker in de ogen van de EHBO blazen.

Phil leuk dat je mailt. Had Micko zoveel gedronken dat ie langs de pot heeft gepiest en dan ook nog de hele benedenverdiepeing vol. Het zal me wel geroken hebben net als op de meest onverwachte plekken in India trouwens daar kan de penetrante urinelucht ook aardig de kopp op steken.

In Rishikesh zijn we de laatste dagen nog naar grond gaan kijken ergens in een zijvalleitje voor een eventueel te bouwen ashram voor swami Ram alias de yogaleraar. Ik heb regelmatig grappen gemaakt met betrekking tot het bouwen van gigantische standbeelden met zijn gezicht. De ashram moet namelijk geen naam krijgen en geen beelden bevatten. Terug naar de veda's, met een streng regime aan Yoga en meditatie. Verblijf is op donatie maar het wordt niet voor flierefluitende Periks e.d..

Het is wel weer leuk om onderweg te zijn. Ik heb 2 treintjes gepakt. De sleeper in de nachtrein was heerlijk. Op het station in Haridwar lagen honderden passagiers al snurkend op hun trein te wachten. Ik kwam mijn ashrambuurman nog tegen. Hij al schrijvend en ik al pratend hebben wat "spirituele" gedachten uitgewisseld. Al ben ik van mening dat die met stilte het dichtst bij komt. Hij praat al meer dan een jaar niet. Hij probeert me uit te leggen dat alles 1 is en dat alles god is. Dat heb ik meer gelezen maar ik wil het nog niet zo vatten. Hij gaf aan perioden gehad te hebben dat hij dit werkelijk ervaarde. Zijn ogen staan vrolijk en hij lacht veel dus het zal hem goed doen. Hij moest nogal lachen om mijn grote hoeveelhij bagage.

Guus ik moet je nog bedanken. Je trainingsbroek die ik 20 jaar geleden gekregen heb (zoiets) doet prima zaken tijdens de yoga. Het ding is oersterk. Tus heb ik het 10 jaar lang ook bijna elke avond gedragen.

Max en Hedwig zeg maar tegen Noel dat zijn prachtigste kado onderweg is en dat de kinderen hier erg blij zijn met een colafles aan een touwtje. Leven de cocacola company.

Ik stop er maar mee want de internet wil hier nogal eens ophouden te bestaan en dan is al het werk voor weinig goed geweest.

Een vrolijke groet

  • 16 November 2008 - 18:41

    Pa En Ynske:

    Hallo Erik, Dat verhaal over die trainingsbroek past helemaal in het straatje van Theo, veel van zijn broeken zijn al 30 jaar en ook zijn jassen hebben een respectabele leeftijd. Gisteravond waren we op het feest van Fijnard en Ria, het was erg leuk. Het eerste optreden was van 4 diertjes en had als titel : kikker is verliefd. Misschien heb je wel eens gehoord van die kikker-verhaaltjes een bestseller voor de ukkepukken,. Tijmen was in een groen pakje: kikker, Noël was in een prachtig wit pak,met grote staart, een eend, Rosie was in bruin pak de haas en de kleine Charlotte was in het roze een varkentje,.De tekst werd grotendeels verteld door Max, Hedwig, Ingeborg en Marc. Het was een reuze succes. De kleine acteurs werden daarna afgevoerd om de bedjes op te zoeken.Het feest ging daarna in volle vaart door met heel veel optredens , vooral van de familie van Ria. Het bruidspaar werd leuk op de korrel genomen. Sinterklaas heeft in Nederland voet aan wal gezet in Almere, p het laatst ging het "bijna"niet door want de stoomboot was "vastgelopen", met behulp van veel ballonnen werd het vlot getrokken, alle kinderen weer gerust.Morgen gaan we op Rosie en Noël oppassen , Hedwig heeft rapporten vergadering. De boederij in Riethoven heeft nu prachtige dakgoten. Monique wordt morgen aan haar arm geoperreerd er zat nog steeds na een val een scheurtje in haar elleboog bot, daar komen nu schroeven in. un hond is ongeveer zo groot als een deense dog geworden maar gelukkig wel lief. Hier zijn intussen alle blaadjes van de bomen , het was weer een heel gehark en geveeg maar vanwege al dat sporten draaien we daar onze hand niet voor om . Onze vorige mail is niet doorgekomen , waarschijnlijk hebben we iets verkeerd gedaan maar daarom nu deze extra lange,
    Tot over ruim een maand we zullen blij zijn wanneer je weer heelhuids thuis bent en dat geldt zeker ook voor oma, Fred en Mia.

    Hartelijke groet en dezelfde waarschuwingen als altijd, Theo en Ynske

  • 17 November 2008 - 21:35

    Eugène:

    Perik,
    many thanks for your birtday sms hihi
    BW pv feest was super gezellig, werd gehouden in de VIP lounge van Willem 2, aan bier en eten kwamen we niets te kort. Helaas Ajax- PSV 4-1, wordt niets met die Stevens als trainer kan beter naar Island Save banking gaan of een meditatie cursus in India volgen. Hou je haaks jongen. Houdoe Euske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Orchha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 73515

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: