joepie de - Reisverslag uit Sanchi, India van perik - WaarBenJij.nu joepie de - Reisverslag uit Sanchi, India van perik - WaarBenJij.nu

joepie de

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

19 November 2008 | India, Sanchi

Dag vrolijke vrienden,

Even kort een berichtje op een jaren stillekes computer. Het slaat hier nogal eens op tilt dus geen tijd voor julie berichten te lezen en antwoorden is dan ook moeilijk.

Het comfortabele Orchha is verruilt voor het minder bezochte Sanchi. Dat ging met wat contrasten gepaard. 1st een kleine vo;gepropte rickshaw van Orchha naar het treinstation van Sanchi. 11 personen kregen ze er op hun hoogtepunt in. Daarna de super deluxe shatabdiexpres met aircon zitplaatsen en een heerlijke maaltijd. De andere treinen waren volgeboekt. In 3 uur was ik in bhopal waar ik een gewone volgepropte bus voor een uurtje naar Sanchi had.

Mijn intrek heb ik gedaan in de gezellige Jaiswallodge. Eindelijk weer is een plaats waar de german bakkery nog ver verwijderd lijkt te zijn. Ik geniet er van wanneer het menu voor de helft niet aanwezig is en waar de prijzen meer dan gehalveerd zijn. Waar de douche het niet doet en waar men moeite met engels heeft.

Sanchi is beroemd (voor de kenners en lonelyplanet bezitters) vanwege zijn (zeer fraai gerestaureerde) Boeddhistische ruines. De 50 maal zo'n hoge entree prijs die de toerist betaald die geen India's paspoort heeft wordt hier en overal anders waar ik nu geweest ben, in ieder geval voor een deel, goed besteed aan het opknappen van de sites. Is dit dan een positive ontwikkeling van de economische vooruitgang in het land? Het was heerlijk rustig en het museumpje had mooie beelden op een profie manier opgesteld.

De volgende dag heb ik een 30 kg zware oerdegelijke India'se fiets gehuurd om naar wat grotten te gaan kijken in Udaigiri. Alhoewel de meeste achter slot en grendel zaten was het toch de moeite waard. Ik verheug me nu al op Ajanta als de toekomst me daar zal brengen. De fietstocht was leuk. Iedereen wilde een praatje maken en het is moeilijk deze lief lachende gezichten af te moeten wijzen omdat ik dan na 5 uur nog geen 100m ben opgeschoten. Ik kan me voorstellen Hans dat het je soms te veel werd als de zoveelste ronkende brommer met je mee reed.

's Middags had ik een kort ommetje gemaakt om een Museum in Vidusha te bezichtigen. Na veel vragen hoe te rijden en na verzeilt te ijn geraakt in een reclame optocht van de BJP (verkiezingen komen er weer aan), waar ik uit kwam met een petje, een bloemenkrans en een sjaaltje, kwam ik eindelijk bij het museumpje aan. Ze zijn een flinke uitbouw aan het bewerkstelligen die gefinancieerd wordt door het met de hand verhogen van de tichtetprijs van 33 eurocent naar een verschrikkelijke 80 eurocent. Voor ik naar binnen kon werd ik eerst nog gefilmd door de plaatselijke tv vanwegen mijn BJP uitdossing. Wie weet waar ik nu weer allemaal voor misbruikt wordt.

Laat in de middag heb ik nog een gezamenlijke jeep genomen naar Raisen. Een nieuw record, luister en huiver. 27 mensen in en hangend aan de jeep + minstens 2 kinderen is het schrilbarende record. Ik vond het wel okee voor een uurtje omdat er een nieuw record gevestigd werd.
Oma dat beeldje van jou uit afrika is er niks bij. Daar mogen nog wat poppetjes bij gekleit worden.

In Raisen aangekomen ben ik snel de heuvel op geklauterd zodat ik een wat heiige zonsondergang mee kon maken in mijn eentje in dit inmense fort met paleis. Nou ja in mijn eentje. Een draculafilm zou hier niet mistaan. Ik hoorde duizenden vleermuizen en de lucht was er ook naar als ik een kamertje langs liep.
Snel weer naar beneden voor het donker was want mijn zaklamp heb ik altijd bij, behalve wanneer ik hem nodig heb.

Nu snel verzenden want ik ben bang voor de stroomtoevoer hier.

Een vrolijke groet van de jongen die morgen naar Bhopal gaat om wat radioactief bezig te zijn x

  • 24 November 2008 - 12:46

    Oom Fred:

    hallo erik.hier een kort berichtje om de vraag of het daar savonds net zo vroeg donker is als hier en wat doe jij in de avond.zit je nu in een hotel of hutje of in de buitenlucht.wij hopen dat het nog steeds leuk voor je is.veel groetjes van oma tante mia en oom fred.hou je goed en let op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Sanchi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 73539

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: