antwoord - Reisverslag uit Goa, India van perik - WaarBenJij.nu antwoord - Reisverslag uit Goa, India van perik - WaarBenJij.nu

antwoord

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

02 December 2008 | India, Goa

Henk en Corry,
In Aurangabad heb ik een jeugdherberg in een dorm geslapen. Ze hebben er 2 familiekamers maar die zijn nogal eens bezet. Ik heb er wel een hele leuke dokter ontmoet die me met de brommer overal rond heeft getoerd. Misschien is hij er weer voor zijn laatste examens homeopathie dan ku n je met hem een s ergens heen als je dat leuk vind. Hij is lekker relaxed en laat je ook lekker met rust als je er zin in hebt. Het is wel moeilijk om iets te betalen en dat vond ik wel een beetje lastig als hij weer afrekende. Maar ach Arambol is prijzig dus mijn geld gaat toch wel op.
Mumbai wil ik zo min mogelijk blijven. Ik ben niet zo van de grote steden.
We spreken elkaar nog wel als ik terug ben.

  • 05 December 2008 - 20:43

    Pa En Ynske:

    Nu dus aangeland in je laatst doel, het strand waar dus allerlei soorten mensen zitten. Het is daar denk ik wel veel warmer dan hier, het weer is hier heel onaangenaam, miezerig gekwakkel, dan natte sneeuw, dan mist , dan regen en ook af en toe glad. Vanavond hebben we een klein Sinterklaas avondje gevierd, we hebben voor elkaar een gedicht gemaakt, Het gedicht van Theo was perfect .alles rijmde!!!!
    Theo heeft zich weten te plaatsen voor de districtsfinale driebanden hoofdklasse.

    Al jouw verhalen heb ik groot uitgeprint en aan oma gegeven om te lezen.
    Het is daar allemaal nog hetzelfde jammergenoeg. Denk aan oma's verjaardag 12 december, zij wordt 93!!!

    Hartelijke groet en blijf voorzichtig en gezond. Pa en Ynske

  • 07 December 2008 - 19:59

    Guusken:

    Het zal toch niet waar wezen...ben ik 40 jaar en ben ik voor het eerst winterkampioen, we durfen zelf al een beetje te dromen van het kampioenschap:

    SSE 6 -RKMSV 7 1-6
    In Someren-Eind werd de wedstrijd gespeeld tussen de nummers 1 en 2 van de ranglijst. De thuiswedstrijd werd verloren door RKMSV 7 met 1-3. De return was een andere wedstrijd. Het betere van het spel was weer voor RKMSV 7. Ditmaal werden echter de kansen voldoende benut. Het begon met de 0-1 door Bart. De 0-2 werd gescoord door Ido en Bart tikte de 0-3 achter de keeper-broer. (Altijd prettig voor op verjaardagen bij de familie Respen). Dit was de ruststand. Een verdiende voorsprong. Na de rust begon het iets minder voor RKMSV. Een hoge bal binnen de zestien werd door Joep achter onze eigen keeper gekopt. 1-3. De schrik sloop even binnen het team, maar het offensief van SSE duurde niet erg lang. En RKMSV speelde daarna uit. Door een mooie aanval via Bart en Ido kwam de bal bij Rene B, die bal in de kruising legde achter zijn collega van het Rabo werk. (Heb je ook iets te bespreken met je collega Rene). 1-4. Daarna maakte Ido nog 1-5, en was het Rene B die ook nog zijn 2de scoorde en de eindstand op 1-6 bepaalde. Gezien de kansen en het spelbeeld een verdiende overwinning. Hierdoor wordt RKMSV koploper, het wordt het van jager een gejaagde eens kijken of RKMSV tegen deze druk bestand zal blijken.

    (geschreven door Ido)

    Garoeten vanuit Maeijel,
    Gauus

  • 07 December 2008 - 22:22

    Hans:

    Erik, het is weer een tijd geleden, maar ik heb een enorm dynamisch leven zoals je weet, waarbij waarachtige dingen zoals contacten met vrienden er wel eens bij inschieten. Maak je echter geen zorgen. Ik heb niet gevoetbald. Vorige week waren we vrij en gisteren was ik afwezig vanwege familiegedoe. Gezinsuitbreiding is niet per se vervelend vriend appelmoes, maar ik wist niet dat dat ten koste van het voetballen zou gaan. We hebben overigens 3-0 verloren in de wedstrijd waarbij ik niet aanwezig was, tegen DVVA. Wat ik leuk vind is dat Guus ook laat weten hoe het met hem gaat en dat het eerste biljartverslag van Theo ook niet lang op zich zal laten wachten.
    Vorige week waren we vrij omdat op ons verzoek de wedstrijd was verzet. We konden te weinig mensen op de been brengen. Ook ik was verhinderd. Als bestuurslid van het Soz Fonds (www.sozfond.nl) kon ik natuurlijk niet afwezig zijn op het door ons georganiseerde benefietfeest. Het doel van het benefietfeest waren we overigens zelf, hoewel, wij doen het natuurlijk voor de gehandicapte kinderen in Iraaks Koerdistan. We hebben nu een project om het onderwijs aan onderwijzers voor doven en slechthorenden te verbeteren. Met een organisatie uit St Michielsgestel, Viataal, gaan we daar een project uitvoeren. En met de lokale overheid natuurlijk. Viataal is er met door ons bij elkaar gebedeld geld naartoe geweest op inventarisatiemissie en ze gaan mbv de resultaten in april 2009 terug en vanaf dan regelmatig, een keer of twee per jaar. Uiteraard willen wij ons er na verloop van tijd uit terugtrekken in de hoop dat de Koerdische regering er zelf geld voor uit gaat trekken en we hebben goede hoop. Het feest was leuk, met twee Koerdische popsterren op het laatst en vooraf presentaties van Viataal, Mient Jan Faber, Vriend der Koerden, en de VVD-burgemeester van Amstelveen. Ja jongen, ik in dezelfde ruimte met een VVD-er, wie had dat ooit gedacht. De tijden dat ik de politieman die me om ombekende redenen een blauw oog sloeg voor VVD-er uitmaakte liggen achter me. Vooral omdat ik me niet meer op gelegenheden laat zien waar dergelijke voorvallen kunnen plaatsgrijpen, maar goed.
    Vrijdag hebben we een vermakelijke sinterklaasavond gehad in Haarlem bij de broer van Laurence. Hun dochtertje Fenna was een of andere Zwarte Pieten voerde de hele avond een act op. Ze zal later wel caberetier worden. Zeer vermakelijk in elk geval. Zaterdag en zondag waren we in Maastricht bij de vader van Laurence. Ook gezellig, alleen vraag ik me af of het niet wat minder kan met al dat snoep. Ik kan me er niet goed tegen verzetten en eet me er ongans aan. Eerste vooornemen in de opvoeding: geen snoep. Gek genoeg dus een onderdeel van de opvoeding ter zelfbescherming. Denk je dat mijn wereldje ooit groter wordt dan mijn eigenste egoïstische ik? Op de terugweg vielen me twee dingen op uit de (oude) kranten die ik meesleepte: het is goedheilig man en niet goedheiligman en dé verbazing van de laatste weken was natuurlijk hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat tien kwajongens uit de achterbuurten van Karachi al dat leed in Mumbai hebben kunnen aanrichten, terwijl de geheime diensten er van wisten. Die geheime diensten nemen hun taak te letterlijk en moeten niet alles geheim willen houden. Bovendien heb ik de indruk dat het de gemiddelde Indiase persoon op de plek waar hij of zij werkte allemaal niet zoveel kon schelen. Ook zij breken niet gemakkelijk uit affectie met de eigen kring. En die is in sommige gevallen erg klein. Mocht je niet veel te doen hebben daar dan kun je misschien onderzoeken hoe groot die gemiddelde kring is. Voorts groet ik je vriendelijk. Ik ga Ivar zijn flesje maar eens geven. De volgende keer zal ik eens uitwijden over een van de beste platen van The Beatles: 'Revolver'. Welterusten, ook van Laurence.

  • 08 December 2008 - 19:24

    Hans:

    Erik!
    Houd jij van kapucijners? We hebben net heerlijk gegeten. Je bent daar natuurlijk in het peulvruchtenwalhalla, dat zich uitstrekt van de oostelijke Middellandse Zeekust tot en met Bangladesh, maar de maaltijd die we zojuist hebben verorberd loog er niet om. Heerlijk, kortom.
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 73491

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: