arambol - Reisverslag uit Goa, India van perik - WaarBenJij.nu arambol - Reisverslag uit Goa, India van perik - WaarBenJij.nu

arambol

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

02 December 2008 | India, Goa

Beste luitjes,
Perik is aan het strand beland en hij vindt het heerlijk. Arambol is wel flink veranderd. Johan en Robbert jullie zijn toen eens mee geweest naar dit strand. Toen waren er nog maar 3 standhutjes en die tocht naar de banyantree. Weten jullie nog met die gtaar en dat groepje ongeregeld waar onze vrouwen bij wegzwijmelde. Julie zijn toe snel gaan bodysurfen.
De Banyantree is nu bezet door een "saddhu". Daar zwijmelde een Amerikaanse toeriste bij weg. Verder zag het er uit als een junkieparadijs. Weinig heiligs daar. De "swami" meende omdat ik uit nederland kwam dat ik wel een shilum vol kon proppen voor het zooitje om tot shiva te komen. Toen ik vertelde dat ik daar een beetje mee gestopt was, zei die dat eten ook veel beter was. Een rus met half dichte ogen vertelde dat de nederlanders amper roken. Ik heb hem maar vertelt dat we alleen aan de buitenlandse toeristen verkopen.
Een amerikaan die was aan het trippen. Hij zal onderweg wel een bospaddestoel hebben ingenomen. Geregeld stond ie op met zijn armen uit elkaar en kwam er een zucht die zijn tot hoogte stijgende trip deed uiten. Hij had zijn tatoeeerder uit bombay meegenomen. Die had de kaart van de wereld op zijn onderrug gezet en de stippen waar hij geweest was. Die van Goa moest er nog in gezet worden.
Onderweg naar de boom toe was een leukere beleving. Er is een kleirots bij de rivier waar je de klei kan afschrapen en je mee insmeren. Ik zat daar dus lekker vol klei toen er een russisch koepel aan kwam. Mevrouw ging meteen uit de kleren. De voorbijkomende menigte keek menig maal om. Ze scheen het allemaal wel best te vinden. De Indiase familie met kind iets verder op wist ook niet waar ze moesten kijken. Alhoewel het er appeteitelijk uit zag ben ik maar wat naar voren gaan zitten om de klei is lekker hard te laten worden in de zon.
's Avonds heb ik de laatste 2 dagen met Peter opgetrokken. Een kunstenaar uit Breukelen. Een gezellige jongen vol met grappen.Hij maakt apparte lampen. Gisteren was er een band aan het spelen en een jongen ging met de pet (doos) rond. Peter vroeg hoe die heette. Jil was de naam. Peter begon spontaan te zingen jack and jil came up the hil. Jill forgot the pill and now they are with 3. Of zoiets. Jill scheen het niet te waarderen dat zijn naam als vrouwenaam wordt gebruikt en begon te dreigen en bad karma te roepen. Peter is de halve avond bezig geweest om hard te roepen tegen ieder die het wilde horen zijn jilllied te zingen en te zeggen dat die jongen hem er uit wilde gooien.
Peter is hier gekomen om een jongen te helpen die hij vaag kende. De jongen is een tempel aan het bouwen en wil zelfvoorzienend werken. De jongen heeft op kleine schaal drugs gedeald maar is nu tot krishna bewustzijn gekomen. Hij wil zijn huis saatvick maken. Da betekend voor Peter geen alcohol. De Krishnabewuste Tony die zich nu Aumdash noemt heeft een koe en een stier die het gras bij de buren lekkerder vinden en dus elke ochtend als hij de koe wil melken ontdekt aumdash (wat omdat zou betekenen) dat zijn beesten zijn uitgebroken. Vloekend en tierend slaat hij dan de beesten met een stok om ze terug in zijn wei te krijgen. Als Peter hem zegt dat dit niet echt op krishnabewustzijn lijkt roept "Omdat" dat hij de zwaarste baan van iedereen heeft en dat niemand wil helpen. Peter wil best helpen maar het is ook een beetje vakantie. Peter vindt het ook niet normaal dat Tony zijn shilum al om half8 in de ochtend ontsteekt. Aumdash blijkt 2 jaar bij die banyantree te hebben getoefd. enz enz enz. In ieder geval is het hier lekker gezellig. Dus Robbert als het lukken wil (er zijn flink wat vluchten gecanceld op bombay dus wie weet) arambol is echt wel gezellig. Geen grootse feesten hier maar lekker eten en grappige mensen.
Morgen of obvermorgen wil ik naar Gokarna om te kijken hoe het daar aan het strand is en dan zien we wel weer verder.
Een vriendelijke groet Perik.