antwoord + Anjuna niet silent wel noise - Reisverslag uit Pololem, India van perik - WaarBenJij.nu antwoord + Anjuna niet silent wel noise - Reisverslag uit Pololem, India van perik - WaarBenJij.nu

antwoord + Anjuna niet silent wel noise

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

16 December 2009 | India, Pololem

Hans blij te horen dat mc Cartney je op afstand toch heeft kunnen bekoren. Het zal iets minder diep zitten hier maar als ik aan het strand met een graad of 20-25 om 22.00 's avonds een berg vrolijke mensen om me heen zie dansen en gek doen dan ontroert me dat ook. Zelfs de vrouwtjes uit het dorp die omelet sandwich maken zijn weer terug met matjes voor hun zaakje.
Ronald is gretig met het strooien van fooien voor de vrouwtjes.

Max ik ben zeer benieuwd naar jullie kerstboom. Die zal wel in alle rust zijn opgezet. Heeft Noel er nog een draak in gehangen?
Heb op de vlooienmarkt naar een draak gezocht maar niet gevonden.

Robert is van het vliegveld geplukt en we hebben onze slaapplaats in Anjuna gevonden. Zoals gewoonlijk zitten Robert en Ronald een tikje luxer dan mij. Als Ronald vertrekt, neemt Robert zijn intrek in mijn kamer.
Ik slaap net achter het strand. Het is een bij gebouwtje. De buurvrouw is een lerares die er een ander ritme op na houdt dan mij. Ze melde Robert al een keer dat ze me nooit ziet.
Echt laat kan je het hier toch niet maken want om 23.00 houdt elk feestje wel op. Het leuke is dat ze in de middag beginnen dus dat is 7 dagen in de week Bloemendaal aan zee.
De sluitingstijd van de cafe's wordt langzaam opgeschroefd tot dat ze rond kerst maar helemaal niet meer sluiten. De feesten tot laat in de nacht zijn tot nu toe ook alleen maar praatjes geweest dus het zal wel meevallen.
Gisteren was weer een leuk feestje een eind verder op het strand. Met hoogtij is het wat lastig terug lopen over het stand omdat je stukken over de rotsjes moet lopen. Was nog een avontuur op terug te komen.
Gisteren zijn we met een brommertje naar baga gecrost. Het is aardig volgebouwd sinds 2000 toen ik er voor het laatst was. Robert weet zich nog wel het een en ander te herinneren. Ik daarentegen heb het nog niet kunnen terug vinden in die grijze massa van mij.
Vandaag was het de beroemde vlooienmarkt van Anjuna. Zijn we even snel doorheen gelopen. Ik heb het wel een beetje gehad met de snelle verkooppraatjes. Als Ronald vraagt wat iets kost beginnen ze maar eens met een prijs te noemen die in Europa nog schrikbarend is.
Verder vermaken we ons heerlijk, goed eten, lekker strand (als het geen vloed is) en gezellige feestjes.

Groet perik

• 16 December 2009 - 18:19

Pa En Ynske:

Beste Eric,
    Wij waren op het feest bij oma met Max, Hedwig en de kinderen. Tot onze grote verrassing was Mia ook gekomen. Oma was heel blij met jouw kaart en nog blijer met jouw telefoontje.
    Weet je al wanneer je vliegtuig de 29ste landt? Laat dit even weten met ook het vluchtnr.We zullen blij zijn wanneer je weer heelhuids thuis bent. Nog heel veel plezier de komende dagen , doe de groeten aan je vrienden.
    Tot ziens en heel veel groeten van Pa en Ynske.

• 17 December 2009 - 07:50

Lou:

Zo Amis. mijn reeks vakanties zitten er al weer op! Jij mag nog even een aantal weken happy wezen.
    Ben benieuw naar de foto's. Ik wens je nog vele fijne dagen in het oosten. Heb mijn jaargesprek zonder jouw hulp moeten doen(waardoor het waarschijnlijk allemaal is geaccepteerd door de bobo's ;-) ) en geslaagd voor de komende twee jaar.. We zien elkaar dus nog in 2010.. WS wel eerder.

• 18 December 2009 - 03:48

Gill:

Hey Perik!
    Nog heel even en dan zien we je weer op the Big Creek!!
    Tot die tijd mag je nog even genieten van je "leven" in India..
    Aan je verhalen te lezen moet dat zeer zeker geen probleem zijn, dacht ik zo...
    Wij werken hier wel ;)
    Momenteel in de vrieskou, dwz in een bouwkeet met een schraal kacheltje..Ach dit heeft ook zo z'n charme denk ik dan maar...Kopje thee en een leesboekje erbij,dat geeft het een beetje "campinggevoel"
    Anywayzzzz have fun
    And Merry Christmas

• 20 December 2009 - 20:37

Henk:

Je hebt ons weer geprikkeld. We starten (weer leste) op 24-25 januari in Delhi.
    We zien elkaar nog wel voor het vertrek. Je hoeft niet geforceerd roepies op te maken!
    Nog prettige dagen en ook de groetjes aan Robbert.

Henk

• 22 December 2009 - 12:24

Ome Fred:

hallo erik een klein berichtje van ons met oma gaat het prima met mia nog steeds hetzelfde ik heb lang geen berichtje kunnen maken de comp.liet het afweten.erik oma mia enik wensen jou en je vrienden een leuke kerst verder een goede terugreis gewenst.tot gauw weer.

• 22 December 2009 - 19:46

Pa En,Ynske:

Beste Eric,

We vergeten bijna jou goede kerstdagen te wensen en natuurlijk ook voor al de bekenden om je heen. Er lag hier een dik pak sneeuw maar nu is het aan het kwakkelen. Al de jongens op jou na, zien we met de kerstdagen, niet allemaal tegelijk maar sommigen zien elkaar toch een paar uurtjes. Max en Hedwig met de 2 ,komen eerste kerstdag. Laat je nog even weten welke vlucht je terug hebt. Geniet van die laatste dagen en hou je jas maar binnen handbereik want die is hier wel nodig.
    Veel groeten, Pa en Ynske

• 22 December 2009 - 19:46

Pa En,Ynske:

Veel groeten, Pa en Ynske

• 25 December 2009 - 10:29

Ronald:

Prettige kerstdagen daar in Lilliput. Zal wel lukken met al die gezellige Ieren! Ik zit ondertussen in Australie en ga op in de familiesfeer! Iets anders als bij jullie met de echte feestjes ondertussen! Veel plezier nog en tot in Nederland weer! X

• 25 December 2009 - 17:51

Kelly:

Jingle Bells,
    Jingle Bells,
    Jingle Bells in India
    Have some fun
    and enjoy the sun,
    and a good and safe return!

• 25 December 2009 - 20:07

Eugene:

He Perik,

nog gezellige feestdagen gewenst vanuit een nat en papperig (sneeuw)Dinther. Ja zitten bij schoonfamilie om 1 ste kerstdag te vieren. Jij en Robert (en Ronald?) zullen dat wel op een andere manier vieren?
    Welke dag kom je volgende week aan en welke vlucht?

gr,

Eugène

• 25 December 2009 - 20:30

Eugene:

Perik,

nog iets vergeten, ons huis vordert gestaag met niet snel genoeg. Indien we dit wensen mogen we dan nog ''een poosje'' in uw paleisje op zolder slapen? voel u niet verplicht en denk er goed over na. Ik denk dat het misschien plus/minus 1 weekje is.

doeg Euske