omkareshwar - Reisverslag uit New Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu omkareshwar - Reisverslag uit New Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu

omkareshwar

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

27 November 2008 | India, New Delhi

Beste mensen,

Ik ben in een pareltje van het binnenland beland. Al jaen werd me verteld dat Ohmkareshwar echt mooi en relaxed is. Nu ze een gigadam hebben gebouwd die deels de rust en het uitzicht verstoort. Leek het me wel eens tijd om de boel te verkennen. Zelfs nu, met het regelmatige (geregeld bedoel ik) geluid van luchthoorns, die de Israeli doen opschrikken omdat zij in hun land een hagelbui van raketten en ander minder vriendelijk bedoeld lawaai, is het bijzonder chanti chanti (niet alle letter komen op het scherm maar ik ga niet alles verbeteren want dat is me een gedoe}

De stroom viel uit en tot mijn grote verbazing staat de bovenvermelde tekst er nog op.

Ik ben een beetje uit mijn verhaal wat dat betreft dus de aansluiting zal wel te wensen overlaten.

Omkareshwar was echt relaxed met veel ruines en aan de andere kant van het eiland was bijna niemand. We hebben heerlijk in de Namadarivier gezwommen (we= ik, een australier, engelsman, Israelische en de bootman die ons bracht}. Ik heb er tot noch toe geen bilharzia, schurft of andere wazige ziekte aan overgehouden dus, houe zou.

Middels 6 lokale bussen, die me deden denken aan de romantische tijd dat ik nog met Hans door India reisde, ben ik via het mooie en minder gemakkelijk te bereiken als mijn lonely P. deed denken, mahareshwar, laat in de avond in Jalgoan beland. Het zeer schone Hotel plaza heeft me een prima nachtrust bezorgd. De vriendelijke en trotse eigenaar heeft maar eens perfect uitgelegd hoe ik het best naar Ajanta kon gaan. Een Australier met kennis van zaken is samen met me naar Ajanta afgereisd. Veel toeristen maar een schitterende plek die haar unesco nominatie zeker verdient. De Medebezichtiger studeerde af in westers Boeddhisme en was bezig met een kritiek jegens de dogma's die heersen onder vele boeddhistische stromingen (reincarnatie en zo). Boeddha heeft er een stokje voor gestoken want hij heeft zijn computer laten pikken. De komende weken hoopt hij in arambol is rustig aan zijn project te werken. Zal hij niet in de gaten hebben dat december de maand bij uitstek is in Goa om eens lekker niet aan een dergelijk project te werken.
Vandaag heb ik een ticket gehaald om overmorgen (welke datum is dat?) met de nachttrein naar Goa te gaan. Het plan is om meteen door te reizen naar het rustigere Gokarna.
Ik ben met een net afgestudeerde dokter homeopathie achter op zijn brommer naar een nabijgelegen fort gereisd. Een schitterend relaxed dagje. Echt een groot geval dat fort op een flinke heuvel. Ze hadden wat donkere gangen uitgehakt waar ze hete olie en dergelijke troep op de vijand konden gooien. Het fort kon alleen veroverd worden door de deurwacht om te kopen met het overal ingeburgerde Bakshies (fooi die men ook ongevraagd maar in de zak houdt als ik op wisselgeld wacht.
Morgen staat Elora op het programma en vanavond ga ik met de India'se dokter en 2 vrienden van het goede bourgondische eten genieten.

Gerust beste familieleden Bombay laat ik voorlopig rechts liggen en een nachtje slapen in het ultra luxe tajhotel zat er toch niet in. Een backpackershotel wordt waarschijnlijk nooit doelwit van terrorisme.

Nu snel versturen die hap voordat hij weer uitvalt.

Een vriendelijke groet van Perik

  • 29 November 2008 - 12:18

    Max:

    Hallo Broeder,

    Vlieg je wel terug via Bombay of Delhi? Hoe da ook je hebt geloof ik nog een maandje. Begrijp ik uit je verslagje dat je niet nostalgisch gaat Housen in Goa? Ik Lees Het wel. Feestje van Noel was prima verlopen. Jouw verstuurde Boedhakaartjes vielen echter nog in de categorie horror voor onze kleine held. Zo'n slurf op een mensen snoet is nog even te spannend voor onze makker. Gisteren heeft hij symbolisch zijn speentje aan de sint gegeven (bij Hedig op school) en heeft dan ook hysterisch gehuild gisteraond maar vandaag doet hij het al een stuk beter, onze junkiestunkie. Coldturkey is zo gek nog nie! De andere junk in huis is nu ook al een maand van de sigaret. Dus dat gaat ook de goede kant op. Bijna jammer al die overwinningen op die persoonlijke zwakheden want met mijn romantische inborst ben ik toch van mening dat die juist karakter geven. Heb ik er in ieder geval nog wel zelf een: mijn ambivalente houding rondom zwakheden, lekker zwak.
    Nou nog veel plezier yogamaster en vergeet niet: meditatie komt in vele vormen dus met een beetje goede wil is het hele leven een lange reeks meditatieve momenten. Kortom ik ga weer verder mediteren doen we zo ver van elkaar toch iets gemeenschappelijks. Het allerbeste gwenst en groetjes Max

  • 30 November 2008 - 20:54

    Hedwig:

    Hoi Erik,

    Wat fijn dat je zo veel ziet. Ver weg van alles. Of juist dichtbij alles. De tijd gaat voorbij voor je het weet zie ik je weer in het prachtige Eindhoven. Hier is het echt winter aan het worden. Mooi is dat. Ik meen dit. Ik hou echt van ieder jaargetijde. De herfst was mooi kleurrijk en nu wordt het echt koud. Het heeft al gesneeuwd. Ik hou van gekneuter binnen wanneer het buiten koud is en ik hou van buiten zijn wanneer ik weet dat ik daarna weer naar binnen zal gaan. Ik weet echter ook dat ik half januari weer verlang naar de lente en dat duurt dan nog zo lang. Terwijl ik dit schrijf besef ik dat het totaal oninteressant is wat ik aan het schrijven ben. Ik heb het dus echt over het weer. Ik heb het echt over het weer...Ik had het ook over voetbal kunnen hebben.
    Erik, geniet van de vakantie. Neem voor mijn kleine speenloze held een colafles met een draadje mee. Ik weet zeker dat hij dit net zo mooi vindt als een superdeluxe carsauto. liefs Hedwig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Groeten uit Rishikesh

22 September 2009

Ha die Guus

20 September 2009

weer naar India

26 December 2008

bijna thuis

22 December 2008

Antwoord
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 73508

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: