De grot - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu De grot - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

De grot

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

18 Oktober 2009 | India, Rishīkesh

Gisteren was het Diwali, het Indiase nieuwjaar. Ik heb een kaarsje voor de deur gezet zodat mijn familie in de hemel me kwam opzoeken.
Er was weer volop vuurwerk. Het kleinste rotje zou bij ons al illigaal zijn en met een middelmatige knaller hebben de engelsen en amerikanen volgens mij ons land bevrijdt.

Ben vandaag met Ram, mijn yoga leraar hiero, naar een grot 18 km verderop gereden om te mediteren.
De heenweg was een hele beleefnis. Ik achterop zijn scooter met minimale vering en al even weinig trekkracht. Er werd veel aan de bergweg gewerkt dus dat was een gehobbel. Dan nog het ontwijken van de bussen en vrachtwagens. Gelukkig heeft hij wat van zijn yoga opgestoken en red hij uiterst rustig.

De grot was mooi om te zien aan de ganges . Vivekananda en andere heiligen hebben er gemediteerd. Zels de leermeester van Ram (niet mijn leraar maar die mytologische, die 13.000 jaar geleden heeft geleefd volgens de ramayana) zou hier geweest zijn. Het heeft me in ieder geval geolpen om moeiteloos in mijn meditatie pose te blijven zitten voor 2 uurtjes of zo. Daarna hebben we lekker aan de ganges het lunchpakketje van Ram opgepeuzeld.

Voor de rest is het hier nog steeds lekker rustig.

Geniet van de mooie herfstkleuren en tot hoor maar weer is

Perik

• 21 Oktober 2009 - 09:01

Lou:

Hoi Perik.
    Het gaat hier goed. we z\itten in de bijgebouwen en de zaak is overzichtelijk. zoals vanouds...... ;-)
    Je komt ze ook overal tegen, die zwakkies. Vluchten helpt niet meer. Zit met marielle S. te V. in de nachten maar ik zie ze nu niet zo vaak... Das jammer.
    Amis het ga je goed aldaar. Groetjes uit de beek

• 21 Oktober 2009 - 18:48

Pa En Ynske:

Vandaag kwam je kaart aan met de feestelijk uitgedoste goden ook hadden ze bloemen en offergaven bij zich en maakten ze muziek. Je hebt de verjaardag zeer feestelijk gemaakt, een fles wijn, een telefoontje en nu nog een kaart,een echte vergaardag,hartelijk bedankt.
    Hoe ziet je meditatiepose eruit?
    Vanavond de eerste avond met het koppelbiljarttoernooi met Harrie Verhagen in café St. Joris in Zeelst. Eergisteren zijn we samen met oma gezellig een griepprik gaan halen bij de huisarts, over 3 weken krijgen we nog een prik voor de mexicaanse griep.
    Volgende week in de herfstvakantie krijgt Noël zijn pompje maar dat weet je waarschijnlijk al van Max en Hedwig. Jan en Derk krijgen van Fred en Mia de overgebleven doucheglasplaat uit hun badkamer, die past precies in de badkamer in Riethoven, daaar boffen ze bij en Fred en Mia zijn er vanaf. Verder valt er niet veel te vertellen. Geniet er verder maar van en maak van jezelf geen onontwarbare knoop door die yoga oefeningen .
    Veel groeten Pa en Ynske

• 21 Oktober 2009 - 19:04

Pa En Ynske:

Beste Erik, nog vergeten te schrijven ; onze postcode is 5508 CT, op je kaart stond wat anders.

Veel groeten, tot het volgende berichtje

• 22 Oktober 2009 - 15:15

Henk:

verdorie, ergens begint er weer iets te knagen! Op cheaptickets een vlucht naar Delhi voor 263 euro. Wel met de Rus op 30 okt en dezelfde
    dag terug. Hans heeft niks gezegd dat je weer vertrokken bent. Maar ja, hij heeft het druk met z'n gezin en zijn buitenverblijf.
    Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met je investering in de Yoga school of had je het net zo goed naar de DSB-bank kunnen brengen?
    In elk geval veel sucses in het zoeken van het Zijn. Niet vergeten om te kijken een goede bud-budget guesthouse, want als weer gaan is het zeker ook naar Rishikesh aldaar Corrie al wortels heeft.

groetjes Henk(zelf)

Ja, ik heb dus je mail ontvangen en bovenstaande stond al een tijdje ergens anders. Je doet wel negatief over de DSB. Zat jij ook niet bij Icesave of was dat de vergaarder Max?? Het zijn allemaal boeven, die bankkiers.

• 23 Oktober 2009 - 19:30

Kevin:

Dag collegae,

Zo te lezen beleef je weer een hele hoop. heel interessant allemaal om te lezen. geniet ervan!

Mvg,

Kevin de mvl-er

• 02 November 2009 - 08:40

Fred:

erik ik heb alles gelezen jij maakt wel vanalles mee. hier gaat alles hetzelfde met mia ook.veel groetjes van oma tante mia en ome fred .