Weer een grot - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu Weer een grot - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

Weer een grot

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

27 Oktober 2009 | India, Rishīkesh

Zondag met Ram naar een grot gewandeld. Is op de weg naar Neelkant en loopt recht door het oerwoud waar hij al eens een tijger heeft gezien. Gewoon in de ogen kijken en rustig doorlopen dan is er niks aan de hand. Weten we dat ook weer.
De grot was mooi en had van binnen een cementlaagje op de grond gekregen en een likje verf. Tot 2002 heeft er een "bekende" saddhu in gewoond. Hij had veel volgelingen. Hij praate nooit, kun je ook niet veel fout zeggen. Na 2002 was hij plotsklaps verdwenen. Moeten we toch maar eens in de maag van de tijger kijken. Nou was er een leuke Saddhu. In de grot mocht niet gemediteerd worden. We kregen wel een banaan en prasaat. Ram heeft nog wat "heilig" as losgepeutert. Ook wilde hij weten of ik een camera bij had. Die wilde hij wel even zien. Hij vroeg de prijs. Hij wilde niet op de foto. Zal het wel lachwekkend vinden al die toeristen met hun kamera.

Op de terugweg kwamen we nog langs een bende apen. Van die lieve met een zwart gezicht.

Als ik eens tijd heb, ga ik de hele weg naar neelkanth (4 uurtjes). Kan met de bus of een jeep terug. Misschien wel iets voor ju;;ie Corrie en Henk. Komen jullie nog? en wat zijn de plannen?
Ik verblijf het liefst in Laxman Juhla. Het is meest noordelijk en de standjes en de Ganges zijn nog niet besmeurt met de troep en uitwerpselen van Rishikesh.
Ik slaap in Peeth ashram. Is wat spartaans. Voor jullie is Bombay guesthouse misschien acceptabel genoeg als je tegen de wietlucht van de paffende jeugd kan. Anders is aadri Baadri voor 300rps zonder ac wel iets of Ganga Darshan voor 170 rps. Zit allemaal de laatstse brug over links.
Je kunt naar 2 kleine watervalletjes lopen (ong 45min vanaf het laatste stukje Laxman Juhla. Aan de andere kant is een grote waterval. Zo groot dat ze entree vragen. Kun je met de bus heen (vanaf de groete weg). Is de weg naar Badrinath. Nog eens 15 km verder is een grot waar o.a. Vivek ananda een tijdje geeft gemediteerd. Kun je met een taxi of een bus heen. Ik ben met Ram en de scooter geweest zoals je al eerder hebt kunnen lezen.
Verder doe is een lesje yoga, misschien bevalt het wel.
En wie weet zien we elkaar wel ergens onderweg. 1 november ben ik van plan naar Shimla te gaan om dan Sutley vallei in te trekken. Als het lukken wil en ik niet ergens vastgevroren zit dan wil ik spiti ook proberen.

Verder ben ik op de terugweg van Ramjuhla even in een met koeiepoep besmeurde grot gedoken. Is goed tegen schorpioenen en slangen zegt men.

Robbert laat maar weten als je de info hebt dan probeer ik die luxe snelle trein te regelen voor de terugweg.
De heenweg kun je de Radjahni express proberen (is de beste alleen 1ste klas of nog beter). Er is ook een redelijk snelle sleeper.
Tot over 6 weken. Dan pakken we inderdaad een paar lekker milkshakes (bedoelde je toch?).

Groet Perik

• 30 Oktober 2009 - 02:09

Ellis:

ha die erik, zomaar tijdens de 1e poging jou gevonden...het gaat goed met je hè, zo te lezen???
    het is je helemaal gegund, en ik wens je heel veel plezier toe tijdens de rest van de reis...ik ga af en toe wel op deze site kijken wat je meemaakt..leuk!o ja, en hoe is je haar??haha,zal jou worst wezen.

• 30 Oktober 2009 - 09:44

Max&Hedwig:

Hallo broeder. De derde poging. de voorgande 2 zijn telkens niet geplaatst.
    Dus nu eerst een test.....

• 30 Oktober 2009 - 10:33

Hedwig&Max:

Test gelukt dus daar gaan we. Wel raar om drie keer nagenoeg hetzelfde te typen (zoveel maken we nl. niet mee).
    Noël heeft inmiddels zijn pompje. Dit maakt het veel gemakkelijker om zijn suiker te regelen: telkens als hij hoog zit pomp je gewoon wat bij. Met de spuiten had je maar drie momenten op een dag om bij te sturen. Hij lijkt het zelf best prima te vinden ondanks het formaat van de pomp (afmeting mobieltje) die hij permanent bij zich draagt.
    Op dit moment heeft hij griep inclusief de belangrijkste mexicaanse verschijnselen (Koorts en keelpijn). Ben dus toch maar naar 's nachts naar de EHBO-post gereden alwaar hij in de kortste keren de wachtkamer als speeltuin ging gebruiken (geen mexicaans griepverschijnsel) en de dokter ons geruststellend weer de deur uit bonjourde. Hij heeft nu al drie dagen koorts maar je merkt er verder niks van dus we maken ons voorlopig geen zorgen.
    Rosie vroeg zich in de auto, terug van zwemles, af waarom ome Erik zo bijzonder is, waarom ome Erik de hele wereld over reist. Rosie heeft een project gedaan over India op school, een inzamelingsactie voor de arme kindjes in India. Nu wil ze later ook de wereld zien. Maar alleen als er geen grote spinnen, zo groot als Mirthe, in India rondkruipen. Ze wil later ook bijzonder worden net zoals ome Erik maar dan zonder enge grote spinnen en andere ongemakken. Voorlopig is de kleuterschool als avontuur bijzonder genoeg.

groetjes