Op naar het strand - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu Op naar het strand - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu

Op naar het strand

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

23 November 2009 | India, Delhi

Ben snel richting Delhi vertrokken om een trein te halen die morgen gaat. Ze hadden alleen nog maar plek voor 2 persoons ac cabine. Zo luxe heb ik dus nog nooit gereisd. Ik moet 26 uur. een nadeel is als je met iemand in de cabine zit die me niet ligt. Een voordeel is als er een aardige dame in het andere bed ligt. Hebben we meteen de cabine voor ons zelf.

Om het contrast met de luxe treinrit zo groot mogelijk te maken zit ik nu in de meest afthanse hotel van paharganj (naar mijn weten). Bright hotel. Hij is inmiddels uit de lonely planet geschrapt. Vooral veel ongewassen Indiers en een verdwaalde oostblokker. Ik zit hier wel vaker. Op de een of andere manier vindt ik het wel wat. Zonde dat ik mijn baard er in Shimla af heb laten scheren en me in Ramphur eens flink het vuil van mijn lijf heb geschuurd (14 dagen niet douchen levert aardig wat vuil op). Mijn haren zijn zelfs gewassen. Een beetje een vreemde eend daar in Bright hotel dus.

Shimla was erg mooi zoals Hans me al eens vertelde. Ik ben er helaas maar een dag geweest omdat de volgende snelle trein naar het zuiden pas 5 dagen later weer ging. Ik had natuurlijk kunnen vliegen maar er moet niet overdreven worden.
Ik heb het museumpje in Shimla gezien en de parereende middenklasse Indiers over de Mall (plaatselijke promenade) zien lopen. Ja een gedeelte van India gaat het niet slecht af.
's Avonds heb ik de ac bus naar Delhi gepakt. ook wel lekker na al die govermentbussen. Meestal was het wel prima maar 1 keer heb ik 5 uur in het middenpad mogen staan. Ging me prima af maar je ziet geen snars van de weg.

Het wordt tijd ook om flipflopterrein te bezoeken want mijn rechter bergschoen lijkt meer op een klapschaats. De zool zat al een half jaar gedeeltelijk los maar tijdens mijn uitstapjes in de bergen is het wat verergerd. Hier kunnen ze het voor waarschijnlijk een euro plakken maar ik wacht maar op thuis waar het vak van schoenmaker met uitsterven wordt bedreigd.

Verder niks onder de zon,

Het ga jullie goed en tot hoor is

  • 23 November 2009 - 07:27

    Kelly:

    Hey yoga maatje,

    wat een fantastische verhalen! Nu lekker genieten in Goa!! Een volgende x (die zeker komt) plak ik er ook lekker strand achter!
    Dadelijk even naar de ook heerlijke Body balance, en plak er maar even een saunaatje achteraan.

    Bye Bye kel

  • 25 November 2009 - 20:45

    Max:

    Hey broeder,

    Eindelijk maar weer eens een berichtje. Ik had even een break nodig bij het nakijken van tentamens (ook zo'n aangename lerarenklus) dus met terugwerkende kracht alle berichtjes gelezen. Mooie verhalen. Parrallel aan jou survival-avonturen zit ik er nog middenin. Ben nu al weken alleen maar aan het werk inclusief avonden en weekend. Gelukkig heb ik genoeg medelijden met mezelf om me er kranig doorheen te slaan.
    Nog een leuk verjaardagsfeestje gehad van Noel. Niet te druk en met wonderbaarlijk goed weer. Ik heb me aardig uitgeleefd met de lego, mecanno en Kapla. Jammer dat de kindertjes zich er af en toe mee bemoeien.
    Noel gaat nu dus ook naar de kleuterschool. Vindt-ie wel wat veel allemaal maar hij doet het prima.
    Vandaag zijn Rosie en Noel voor het eerst op dansles geweest bij dansschool 'Bruce-dancefactory'. Dat vonden ze allebei heel leuk. de naam van de dansschool laat niks te raden over wat betreft het ordie-pordie-gehalte aldaar maar daar liggen onze drollies niet wakker van. Eens kijken of ze wat ritme kunnen vinden.
    Mirte stinkt overigens weer de tent uit maar verder gaat het wel goed met haar.
    Nou dat waren wel weer genoeg wilde avonturen uit eindhoven en ga ik me weer vol enthousiasme storten op mijn tentamens.

  • 27 November 2009 - 14:48

    Ronald:

    Hoi kerel,
    Mooie verhalen!!Ik wil ze graag meer verhalen van je horen onder het genot van een biertje! wanneer ben jij in Goa. Twijfel of ik eerst nog naar Bangkok ga of meteen naar Mumbai!
    Laat even wat van je horen !

    groetjes !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

India 2009

Recente Reisverslagen:

26 December 2009

Beste wensen

16 December 2009

antwoord + Anjuna niet silent wel noise

10 December 2009

antwoord + spannende reisverhalen palolem

07 December 2009

Ronald gearriveerd

02 December 2009

Palolem (Ronald ik zit in Seaview resort)
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 73475

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: