antwoord + ben er al Ronald dus kom maar op - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu antwoord + ben er al Ronald dus kom maar op - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu

antwoord + ben er al Ronald dus kom maar op

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

28 November 2009 | India, Delhi

Hoi Kelly,
Ik heb net de yoga weer wat op gepakt. na 1 maand vrieskou in de bergen gaat het verbazend lekker. Heb natuurlijk wel overal spierpijn.

Max,
Veel plezier met je huiswerk nakijken. Lijkt me echt een leuke job. In eigen tempo op je gemak het zaakje afhandelen. Stuur het pakket volgend jaar maar met dhl naar india, kunnen ze het hier voor een paar roepies doen.

Ronald,
Ik zit nu in Palolem. Dat is zuid Goa. Lijkt me een prima plek om de andere jongens af te wachten. Ik had gedacht het rustig aan te doen maar wil het tempo wel wat opvoeren als je eerder wil komen. Kan ik vast aan de andere jongens wennen. Hier kun je ook prima stappen tot laat in de nacht. Evt kunnen we al naar Vagator verkassen. Het strand is hier prachtig.

Laat maar horen als je komt. Ik zal beloven een beter guesthouse te nemen als ik nu heb. Ben ik toch al van plan want dit gaat zelfs mijn standaard te onder.

Groet en tot gauw.

  • 29 November 2009 - 21:41

    Hans:

    Oh Erik, wat er allemaal uit die duim van jou komt terwijl je daar in een Goanese hangmat ligt te luieren, prachtig gewoon!
    Ondertussen gaat het mijn voetbalelftal voor de wind. Weer een wedstrijd afgelast. Een wedstrijd niet gespeeld is een wedstrijd niet verloren, is de Tabayell vrij naar Arthur van Schendel. De week ervoor hebben we er wel met 10-1 van langs gehad. Van de koploper Devo '58 die ongetwijfeld het veld opkwam in de wetenschap met tien doelpunten verschil van ons te winnen. Kouwe kermis jongens. We hebben ons als leeuwen verdedigd, tien leeuwen wel te verstaan, want onze keeper viel al vrij snel uit.
    Inmiddels is Wilco het land alweer uit, maar wat hebben ze een mooi concert gegeven op 16 november. Af en toe iets te gitaarderig, of hoe zeg je dat. Het was zo'n concert waarbij ik tijdens het optreden dacht dat ik me maar voortaan tot de platen moet beperken, maar dat nadat het is afgelopen en het in mijn hoofd gaat rondzingen beter wordt. Na een lovende recensie in de Volkskrant (beste concert in 2009, nu al!) en nadat ik een mooie opname op internet tegen ben gekomen, ben ik ook om. Wilcooooooo! Ook het optreden in de Effenaar op 17 november was erg goed, zo vond het Eindhovens Dagblad. Ik heb er Max niet over gehoord, maar die heeft ongetwijfeld mijn tip opgevolgd en is daar naartoe geweest. Voor meer informatie over het optreden daaro moet je je dus tot je broer wenden.
    Ik ben net vreselijk moeten lachen bij de uitzending van vandaag van een of andere expeditie die de Beagle, het schip waarmee Charles Darwin zijn tocht maakte, navaart. Ik zag het nu voor het eerst maar dit keer waren er twee Brabantse ornithologen die geweldig enthousiast konden vertellen over (meest uitgestorven) vogels. Heerlijk, hoe het woord schedel uit hun monden bleef rollen. Wist je dat miljoenen jaren geleden het gevaarlijkste roofdier op de pampa's een gigantische loopvogel was? Bij deze.
    Gisteren tenslotte, want ik wil je niet al te lang ophouden, ben ik naar een documentaire tijdens IDFA geweest. Die ging over een bauxietwinningsbedrijf in Orissa dat een voor de plaatselijke bevolking helige berg af wil gaan graven. Er heeft zich een mysterieuze moord voorgedaan van een belangenbehartiger van de stammen die tegen de ontering van hun berg zijn. De gidsen van de Engelse documentairemaker, die overigens al snel de grappige hoofdrol in de documentaire overnamen, kregen anonieme dreigtelefoontjes. Plaatselijke politici reden plotseling in grotere wagens nadat ze de belangen van de bevolking gelaten hadden voor wat die waren en de zegeningen van het sociaal plan van het bedrijf omarmd hadden. Zoals een ziekenhuis dat gebouwd is, maar nooit is opengegaan bij gebrek aan doktoren. Of een meisjesschool voor 3000 leerlingen dat de filmer niet kon vinden. Een school van het formaat van twee Joriscolleges kun je toch niet missen? Het bedrijf bleek een gesloten fort en reageerde niet op aanvragen voor gesprekken of reacties op beschuldigingen. Dat bedrijf heet Vedanta Alumina en schijnt in heel India present te zijn. Kun jij niet eens kijken of ze in de heuvels van Goa ook fabrieken hebben? Camera mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

India 2009

Recente Reisverslagen:

26 December 2009

Beste wensen

16 December 2009

antwoord + Anjuna niet silent wel noise

10 December 2009

antwoord + spannende reisverhalen palolem

07 December 2009

Ronald gearriveerd

02 December 2009

Palolem (Ronald ik zit in Seaview resort)
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 73476

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: