Ao nang nog een top 3 bestemming erbij - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu Ao nang nog een top 3 bestemming erbij - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

Ao nang nog een top 3 bestemming erbij

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

05 December 2011 | Nederland, Eindhoven

Inmiddels in ao nang. Alweer bijna een week en ik vraag me af wat ik al die tijd aan de andere kant van Thailand heb gedaan. Als het om de natuur gaat is het hier nauwelijks te evenaren. Veel groen, tropisch regenwoud en prachtige grillige rotsformaties (limestone). Ik heb al een wandeling in het regenwoud gemaakt naar een top van een van die bergjes. De naam deed zijn eer aan. Het regende pijpestelen. Nou was ik gisteren op de brommer al binnen een paar minuten natter geregend dan ik was toen ik de zee in sprong. Mijn opa's erfstuk dat pa ook bij de ptt heeft gedragen deed zijn werk weer. Helemaal waterdicht is de regenbroek niet meer dus Noel voor jou moeten we later iets nieuws bedenken. Toen ik boven kwam begon het net op te klaren en het uitzicht was sprookjesachtig. Gisteren naar de tijgertempel geweest waar ik een stukje regenwoud met reuzebomen heb mogen ervaren. Er leven monniken in piepkleine huisjes daaro. Als ik er niet een gezien had zou ik zou denken dat het een modern smufendorp was. Want die smurfen blijven natuurlijk niet eeuwig in paddestoelen wonen. Wij wonen immers ook niet meer in een grot. Al zijn er die hier ook in overvloed. Ik moet u zeggen dat ik overweeg het eens een tijdje te proberen. Een met wifi, dicht bij zee, droog en waar de srvman dagelijks langs komt om me van eten te voorzien. Er zijn hier veel srvmannetjes met zijspan die allen hun favoriete voedsel aan de man proberen te brengen om hun favoriete thaise bath te ontvangen waar ze na afbetaling van de huur en het onderhouden van de familie hun favoriete bezigheid mee kunnen bekostigen.
Gisteren werd me een kaarsje in de hand gedrukt. De vergaardag van de koning werd gevierd. 100.000den mensen waren op de been om te gaan kijken. Het is hier niet zo een folkloristische bedoening als in nederland. Alles officieel met een volkslied na. In de plaats van Nederland waar het feest los barst en het totaal aan extra kilootjes vergrote lever de dag erna menig walvis van voedsel zou kunnen voorzien om de eskimo's en japanners in de vorm van levertraan weer een gezond maaltje voor te schotelen (elk nadeel heb zijn voordeel, of als er echt teveel gedronken is: de ene zijn dood is de ander zijn brood).
Ik vermaak me hier dus prima. Morgen komen de jongens dus vandaag maar een 1ste en eventueel 2de biertje nuttigen om mijn lever de kans te geven wat te wennen.
Het kan zijn dat ik voorlopig niet mail want met de jongens heb ik het waarschijnlijk druk genoeg.

Mevrouw prapeet ik hoop dat er flink op los gedansworkshopt is. Ik heb het tot op heden nog lekker rustig kunnen houden al duurt dat niet lang meer verwacht ik.

De groeten allen


  • 06 December 2011 - 18:10

    Rob Mulder.:

    Ha die Erik,

    Fijn dat je het goed na je zin hebt, en lekker weer hebt.
    Hier in Nederland is het weer niet veel, gisteren toen ik van mijn werk naar huis reed met de auto, begon het in een keer te sneeuwen, gelukkig was het natte sneeuw, en was het zo weer weg.
    Gisteren 5 December heb ik bij de buren 2 zakken met cadeautjes in de gang gezet, en met peper noten gestrooid en hard op de deur gebonsd, en daarna ben ik hard weg gelopen, zodat de 2 kinderen van de buren mij niet zouden zien.
    Ik heb zins die tijd dat jij op vakantie bent nog 3 dates gehad, maar daar vertel ik jou wel meer over als je terug bent van vakantie.

    Gr Rob.

  • 09 December 2011 - 17:48

    Pa En Ynske:

    Beste Erik,
    Het gaat hiet steeds beter.
    Oma heeft een kamer toegewezen gekregen in de Hoevenakkers en dat viel niet tegen, de begane grond en uitzicht op de Hoogstraat. De kamer is wel klein maar we hopen er toch een gezellige Kamer van te maken. Het is nog niet bekend wanneer ze echt kan verhuizen maar dat zal niet lang meer duren. Aanstaande zondag vieren we nog gewoon bij haar op de flat haar 96ste verjaardag. Eigenlijk is ze maandag de 12e pas jarig.
    We wensen je nog veel plezier met de vrienden in je laatste vakantie weken.
    Hartelijke groeten en tot de 27ste?

    Pa en Ynske

  • 09 December 2011 - 21:21

    PARAMpreet:

    SAMADHI!!!

  • 15 December 2011 - 21:15

    Euske:

    Hoi Perik,

    Bedankt voor je kaart is op 15 dec aangekomen. Zal Ao Nang op mijn harde schijf op slaan, misschien iets voor de toekomst. Met oud en nieuw bij Anthony, dus als je niets hebt is het leuk als je erbij bent, maar kijk maar. Geniet nog van je korte tijd aldaar want voor je het weet zit je weer in je westerse ritme. Denk aan je lever.

    proost Euske

  • 16 December 2011 - 13:29

    Max:

    He broeder het is weer veel te lang geleden maar ik heb met terugwerkende kracht weer al je reisverslagen met veel plezier gelezen.
    Belangrikste nieuws: stacey X-factor staat in de playboy.
    Verder is het hier drukdrukdruk. Laten we zeggen anti-zen. Mijn zo geliefde motto: rustig aan, meer kwantitatief uitgedrukt: op z'n elfendertigs, heeft plaats gemaakt voor deadlines, stress avondwerk en weekendwerk. Niet helemaal congruent zoals mijn nieuwe collega Sociologie - nieuwe aarde type - zou zeggen. Maar het goede nieuws: het ergste hebben we vermoedelijk gehad en twee weken kerstvakantie komen eraan.
    De vergaarfeestjes zijn ook weer voorbij. Allemaal erg leuk en onverantwoord geweest. Vooral veel lego opgedrongen aan mijn lieve zoontje dus ik heb weer naar hartelust kunnen bouwen.
    Zaterdag worden Oma's spullen overgehuisd en als ik het goed heb gaat oma dinsdag echt verhuizen. Allemaal heel spannend en ingrijpend voor oma.
    Zaterdag gaat Rosie ook op voor haar B-diploma. Wederom een mijlpaal en veel belangrijker: Het einde van haar zwemles! Nu Noel nog. Ik ben bang dat die d'r wat langer over gaat doen.

  • 17 December 2011 - 13:50

    Tanja:

    Hey nachtbroeder!

    Het klinkt heerlijk, alsof het nog lang geen tijd is om naar huis te gaan... ;-) Het zal wel weer even aanpassen zijn, hier in de kou... Mocht je de 23e al terug zijn toevallig dan ben je ZEER welkom bij het afscheidsfeestje van 2C. ;-) Kunnen we er meteen jouw welkomstfeestje van maken!!!!!
    We eten in eerste instantie rond 19u een hapje in de Bengel, tegenover het station in Eindhoven en zijn daarna in Ehvn te vinden. Hopelijk ben je erbij en anders : tot de volgende keer!

    De groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Bali, India, ????

Recente Reisverslagen:

23 December 2011

de laatste zware dagen

05 December 2011

Ao nang nog een top 3 bestemming erbij

29 November 2011

Het ga u goed, mij ook

24 November 2011

bepaald, geen toeval of wel?

22 November 2011

Mangalnaths reizen en de boddhiboom
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 73496

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: