ff snel - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu ff snel - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

ff snel

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

06 November 2010 | India, Rishīkesh

Ben net terug van een super mooie trekking naar de Indara pas en terug. Iedereeen incl de lokale bevolking rade me aan om niet naar de overkant te gaan om chamba valley te bereiken. Heb maar eens geluisterd.
Heb er 5 nachten en 6 dagen over gedaan. De gemiddelde trekker doet het in 3 dagen.
De hele trek schitterend weer gehad met heldere hemel en uitzicht.
De 1ste dag naar triumd. Daar een tent gehuurd voor 2 dagen wat achteraf niet nodig bleek te zijn. Een prachtige zonsondergang en sterrenhemel. Je ziet daar boven in de bergen zoveel meer sterren dat de paar die ik ken moeilijk te onderscheiden zijn. Veel vallende sterren gezien. Wist eigenlijk niet zoveel voor mezelf te wensen. Het leventje bevalt me zo wel prima. Heb de wensen maar wat opgesoepeerd voor familie en vriend(inn)en.
's Ochtends werd ik wakker voor zonsopgang. Rits mijn tent open en zag een vos lopen nog geen 5 meter van mijn tent. Hij keek nog even mijn kant op maar wilde verder geen conversatie aangaan als met de kleine prins.
Allereerst Rob gecondoleerd met het overlijden van je vader. Sterkte met het verwerken en hopelijk kun je later terug kijken naar de goede momenten die je met hem hebt gehad.

Elke dag wel aardige mensen ontmoet. 1tje kwam uit engeland. Hij heeft met 4 vrienden een website: trekandrun.com meen ik. Het is niet commercieel en een hobby van hem. Zo schrijft hij de luxte hotels aan om gratis te slapen. en vraagt hij om gratis bergsportspullen. En dat gaat aardig. Hij had een rugzak, renschoenen, bergsportkleding en ging een paar nachten in een maharadjapaleis slapen. Ook heeft hij een website met pinhole foto's. Moet iets unieks zijn. Hij liep met 2 vierkante doosjes rond waarmee hij foto's maakte zoals ze een tot een jaar of 60 geleden deden.
Het 1ste stuk liep een hond met me mee. De meeste trekkers hebben zo een waker mee. Sommigen zelfs tot de tot. Voor een pak koekjes heb je er een vried bij tot iemand met een grotere pak koekjes aan komt zetten.

Daarna ben ik naar snowline gegaan 1,5 uur wandelen van triund op 3250 meter hoogte. Is nog wat rustiger. Daar is maar 1 tenteje dat eten verkoopt. Er was een 60 jarige canadees die sinds de verkoop van zijn klimhal met pensioen was. Hij is in zijn vorige leven een sneeuwluipaard geweest. Na 25 jaar zoeken naar het beest heeft hij hem dit voorjaar in Ladakh gezien en gefotografeerd. Hij is van plan een boek te schrijven en voor volgend jaar. een expeditie te organiseren voor mensen op leeftijd. Een top van 6700 meter te beklimmen en op zoek naar je weet wel te gaan.

De volgende 2 dagen heb ik heerlijk geslapen in een grot op 3600 meter. De 1ste dag waren we met 5 personen. 2 hadden voor een week eten bij en we hebben dus mogen genieten van hun heerlijke koude witte bonen in tomatensaus en mais uit blik. Mijn bambixachtige toestand ging er ook goed in. Heb gezondigd als vegetarier. Had van Ram nog poederspul over. Daar zaten dus weer van die meelinserktjes in. Ik heb geprobeert ze er uit te vissen maar er zullen er zeker in mijn maag verdwenen zijn. Niemand hoefde mijn poeder natuurlijk.
De 2de dag in de grot zijn we naar de top gelopen op 4350 meten. Omdat het aan de zuidkant lag was de meeste sneeuw gesmolten. Het was een zware beproeving en ik ben blij dat ik de rugzak in de grot heb gelaten. Maar wat een schitterend uitzicht op de Dhauladar range en Pir Panjal range met pieken van boven de 6000 m. Ik ben nog lekker een uur boven gebleven toen de rest al naar beneden ging. Lekker stil dan neem je het pas echt in je op. Ik had er wel dagen willen blijven maar het idee tot een ijsklontje te verworden leek me niet zo goed.
De 2de nacht alle voedsel dat we hadden bij elkaar geschraapt. Water genoeg bij de waterval 100m lager. Wat smaakt alles toch goed in de bergen. Ik had nog linzen en kikkererwten met pinda's 1 dag in water laten staan en de nacht zonder water laten trekken. Was goede proteine.
Onderweg ook nog een koppel tegen gekomen die al 7 jaar als yogaleraar en lerares de wereld rond trekt. Ze hadden een kleine anjuna genaamd.

De volgende dag een lange tocht naar beneden gemaakt via een ander e weg bhagsu"road". Dit samen met een spaanse en een spanjaard. Onderweg nog een herder met maagklachten tegen gekomen. Deze is door Begonia (genoemd naar de 1ste vriendin van haar vader maar dat weet moeder niet) de pols gevoeld. Ze doet accupunctuur. Ik heb even gezegd dat je shiatsu doet Kelly en dat ze dat eens kan proberen op de accupunctuurpunten. Zogezegd zo gedaan. Na een heerlijke kop thee met verse geitenmelk afscheid genomen. We gaan zodadelijk wat medicatie brengen dus ik stop zo maar eens met typen.

Morgen ga ik met de bus Begonia, alex en wie weet chambavalley in om een korte trekking te doen naar mani mahsh meer. Het is er daar minder modern dus als je een tijdje niet van me hoort dan is er geen internet te vinden of heb ik het te druk met leuke dingen doen.

Gegroet allen

Hans en ieder die onder Hadsikidee willen storten:
155729306 rabobank eindhoven.

  • 07 November 2010 - 14:22

    Bianca FPC 1C:

    Hey Erik,

    Ik heb je site gevonden!! Haha... wilde even kijken hoe het met je ging. Maar zoals ik al verwacht had en nu dus ook lees, gaat het goed met je en heb je het goed naar je zin. Groot gelijk! Ben helemaal jaloers als ik jouw verhalen zo lees; ik zou ook wel even een paar maanden weg willen. Geniet er nog maar goed van, want voor je het weet ben je weer terug in de Woenselse Poort en dan is het nog maar de vraag of ze jouw nog een keer met 'verlof' laten gaan! Haha, geintje!! Geniet er nog van!

    Groetjes Bianca
    TBS 1C, voorheen 1B

  • 07 November 2010 - 21:59

    Hans:

    Erik,
    Dank voor je enerverende (reis) en nuttige (bank)informatie.
    Zoals je weet ben ik dit jaar van voetbalteam gewisseld en heb het team waar ik al een jaar of tien mee speel de overstap naar de veteranen zonder mij laten maken. Er was een ander elftal bij de senioren dat me wel wilde hebben. En wat een verademing is dat. Er worden ballen recht in de voeten gespeeld, of in de loop. Er zijn mensen met over- en inzicht. En er wordt keihard gewerkt. Dat alles zonder resultaat overigens. We hebben al forse nederlagen geleden (10-0 en 7-1) en zijn over het algemeen de onderliggende partij. Niettegenstaande dat hebben we gisteren ons puntentotaal verdubbeld naar twee stuks (en dat al na 7 wedstrijden). Dat maakte ik in het vorige team niet mee. En wat helemaal ontroerend was, was dat ik gisteren het wedstrijformulier kreeg. Bij een naar tevredenheid geëindigde wedstrijd krijgt één speler na collectief overleg de doordruk van het officiële wedstrijdformulier mee naar huis. Ik ging er mee lopen en dat onze keeper klaagde dat het een politieke beslissing was, deert me niet. Ik heb dat ding in mijn zak gestoken en hij niet (hoewel hij ons wel voor twee tegendoelpunten met prachtige reddingen behoedde en ik niet). Het leven kent zijn ups en downs, dat weet jij in die bergachtige streken als geen ander en is niet een van de beroemdste uitspraken van een van de beroemdste Indiase wijsgeren aller tijden (!!) 'zonder dalen geen toppen'? Dat bedoel ik dus. Onze keeper zal ooit nog wel begrijpen dat we het allemaal voor hem doen.

    Groet

    Hans

  • 09 November 2010 - 18:50

    Ellis:

    heej die erik..zo te lezen heb jij het goed naar je zin daar...ik ben zwaar jaloers maar jou gun ik het van harte!!geniet er van en....ja, genieten dus..
    x ellis

  • 14 November 2010 - 11:51

    Max:

    He broeder,

    Wat is dat toch met al die jaloerse mensen? Al zou ik al jaloers zijn aangelegd dan nog begrijp ik er geen snars van. Kilometers wandelen, berg op, in grotten slapen, linzen eten, wormen in de bambix, kou, vreemde vogels en mensen om je heen. Maar hoedanook het doet me deugd dat jij (en blijkbaar met jouw vele anderen) er wel van kan genieten!
    Doe mij maar wat foto's als je weer thuis bent dan kan ik weer plaatsvervangende stoere verhalen vertellen over jouw wilde avonturen.
    Ik ben ondertussen toetsen aan het nakijken (in totaal ca. 150 stuks, nakijktijd per stuk 6 min) dus mijn weekend kan niet meer stuk. Als het niet zo'n k.. werk was dan kon je er nog een 15-urige meditatiesessie van maken. Repeterend is het in ieder geval wel maar mijn innerlijke rust heb ik er nog niet in gevonden. Zo bezien zou ik misschien toch nog met terugwerkende kracht jaloers worden op jouw ontberingen.
    Om nog wat in de hogere sferen te blijven hangen: Sinterklaas is weer gearriveerd dus het grote hebbe-hebbe-meer-meer-spel is weer begonnen. Een hele uitdaging om de kids een beetje matiging bij te brengen. Toch eens mijn favoriete Theo en Thea Sint-aflevering gaan opzoeken. Misschien op You-tube. Maar eerst maar weer 10 toetsjes na kijken. Het ga je goed en tot de volgend keer maar weer.

    Groeten max

  • 15 November 2010 - 02:46

    Nancy:

    Ik lees dat jet het prima naar je zin hebt, kom je nog wel terug. Hier is het het zelfde dus je mist niets.
    Geniet er nog lekker van en tot de volgende ronde.

    Groetjes Nancy
    Nachtzuster
    TBS2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

verrassing

11 December 2010

Goa-trance

03 December 2010

Op naar Goa

16 November 2010

Chamba en omgeving

06 November 2010

ff snel
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 73544

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: