Op naar Goa - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu Op naar Goa - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu

Op naar Goa

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

03 December 2010 | India, Delhi

Eerst wat nuttige tips voor de ontmoeting met Robert en Harry. Ik kom in de avond aan. Om 19.00. Als jullie er niet meer zijn bel ik waar jullie zitten. Houdt de telefoons aan. Mocht alles mislopen pak ik de taxi naar onze favoriete strandtent. Tot dadelijk. Heel leuk

Heb de afgelopen dag of 10 Met een echte yogi rondgetrokken. Alle yoginath tempels afgegaan. Overal gratis pitten en eten. Al gaat het niet om het geld, voor mij komt dit wat beter over dan al die commerciele tenten waar ze tegen bijna westerse prijzen yoga geven. Zijn yoga is ook nauwelijks asana's en zelfs mediteren maar meer het aanleren van een levenshouding. Het is ook niet perse je iets ontzeggen maar leren als het er niet is het niet nodig te hebben. Ik heb er wel wat figuren ontmoet die het wat minder nauw lijken te nemen met het baba zijn. Flessen whisky kwamen er op tafel en de chillum ging naarstig rond. Ik bewaar mijn ongezonde daagjes maar voor een paar goafeestjes. Hij heeft me een paar goede oefeningen geleerd en uitleg gegeven over voeding en yoga. Was erg leerzaam. Wel moeilijk dat je werkelijk niks kan betalen. Als ik kleding wil kopen betalen ze deze nog (vergeten op te halen). De meeste dagen hebben we in een dorp vertoefd waar het rattenvanger van hamelengehalte hoogtij vierde. Even een rondje lopen was er niet bij in alle rust. Meteen 20 mensen op mijn dak. Zelfs als ik me liet scheren. Dit maal kon ik er beter mee omgaan dan in Bangladesh waar ze ook door de hotelraam staarde als we wakker werden in de ochtend. De mannen zitten de hele dag te kaarten of chillum te roken en de vrouwen maar werken. Ik ben in het verkeerde land geboren.

Mooi ook om van te leren. Als Mangalnath (mijn reisgenoot baba) chello begon te zeggen om 8.00 uur in de ochtend dan waren we meestal ergens in de middag weg. 1x duurde het zelfs 4 dagen. Heb een keer 50 km op een brommer met 3 babas een tocht gemaakt. Moest ik vroeger nog zo om lachen, 3 van die babas op een motor of in een auto. Nu zat ik er tussen. We hebben tochten met auto en jeep gemaakt.

Ben gisteren aangekomen in Delhi. En neem de fietsrikshaw. Beetje ver van de bus naar de hotelbuurt Paharganj. Zeker voor mijn ladderzatte fietsertje. Heb heb maar wat fooi gegeven. Was wel erg interessant of hoe zal ik het zeggen, werd wel erg met de neus op de feiten gedrukt door al die zwervende en dronken mensen te zien liggen en rond kampvuurtjes te zien zitten.

Moet de vlucht halen dus ga kappen. Dank voor jullie reacties. Hans wat een fantastische overwinning. Dat wil ik nog wel even kwijt.

Kelly gefeliciteerd met de vergaardag van je broer?

Rob sukses met de komende dates. Bij deze kunnen jullie vrijgezelle dames Rob ook aanschrijven.

Max sukses de komende dagen met de drukte van sint en piet die nu eens anderom met de matteklopper krijgen van noel.

Hedwig suk7 met de try out. Fijn dat je eindelijk weer iets gaat doen waar je hart ligt, buiten je lieftallige gezin om dan.

Eugene en Joke
Joke het gaat er eindelijk van komen tussen de diverse stammen. Lijkt me een prachtige reis.

Lou hou je taai ik ben er zo ook weer. Dan zullen we de zaak eens (op zijn engels gezegd) indifferd benaderen. Dit zonder nonchalance of trots

ohm shanti, shanti, shanti

  • 03 December 2010 - 21:35

    Hard Werkende Vrouw:

    Leuk om nog even te lezen schatje als aanvulling op gister. Jammer trouwens dat je baard er weer af was!

    Mannen veel plezier!!!

  • 05 December 2010 - 13:37

    Pa En Ynske:

    Als ik het goed begrepen heb ga je nog een paar weken ontspannen op het strand met vrienden.Wij zijn weer terug van een korte vakantie in Drente en zijn van daaruit ook nog naar Peter gegaan.Heel mooi huis en ook de keuken en kinderslaapkamers zijn nu klaar.De ZZP-ers Peter en Jan hebben nog steeds goed te werken.Na haar kikkerdiploma heeft Rosie nu ook haar dolfijn-diploma.Vandaag hopen ze dat Sint en Piet langs komen.De vroeg gevallen sneeuw is nu aan het smelten,hopenlijk wordt het niet te glad.Daar zullen jullie wel geen last van hebben.Nog heel veel plezier en vele groeten van Pa en Ynske.

  • 06 December 2010 - 21:01

    Hans:

    Ha! Ik zie het al helemaal voor me Erik, die drie baba's met jou op de motor. Broem mani padme broem.
    Het is echt raar om nu voor de tweede keer dezelfde tekst te typen, of er in elk geval een poging toe te wagen, maar ik heb net ook een heel stuk getypt en ben dat kwijt geraakt. Geen stroomstoring of zo iets, waar jij steeds maar mee te kampen hebt waarschijnlijk, daar in de derde wereld, maar waarschijnlijk iets heel erg doms, of nog erger. In elk geval weet ik niets beters te verzinnen dan maar zo'n beetje het verhaaltje van net weer te gaan schrijven. Ik heb mezelf inmiddels wel aangevuld met een glaasje appelsap en heb de CD van Midlake opgezet, The Trials of Van Occupanther. Mooi plaatje, dus ik kom die tijd wel door. Nou, ik begin dus maar weer.
    Het leven hier gaat al jaren zijn zelfde eentonige gangetje . Oprispingen van opwinding zijn vooral te vinden op het voetbalveld. Erik, dit is killing. Het is echt heel raar om hetzelfde opnieuw te schrijven. Ik kap daar dus mee en lever me over aan het moment.
    Eentonigheid dus, zeker met een kind worden dagen van buiten af meer van hetzelfde. Dat is geen probleem, want ik heb namelijk een prachtberoep. ‘Vrouwen , je kan beter boekhouden’, zeg ik graag tegen mezelf als ik weer eens op de fiets door weer en wind op weg ga. Daar aangekomen is het eigenlijk ook een eentonige baan, die echter de meligheid al vroeg in de mens boven brengt. Zo trof ik vanochtend bij de koffie-automaat mijn collega Annette. We hebben trouwens nieuwe koffie-automaten, gekregen van een bedrijf, met werkelijk heerlijke koffie. Die Annette gaat ook al zo vaak mogelijk naar India, vaak om de Dalai Lama een handje te schudden en ze was juist de melk die ze op de vloer had gemorst op aan het ruimen toen ik eraan kwam. ‘Wat is een vrouw die als ze op meiden valt veel morst?’, vroeg ik en ze keek me met haar prachtige ogen en lange blonde haar nietszeggend aan. Ken je dat? Prachtig vind ik dat en dat zijn momenten dat ik denk dat God misschien toch eerst de vrouw geschapen heeft en daarna pas de man. Eigenlijk maakt het niet zo veel uit en trouwens die God was groot genoeg geschapen voor vrouw en man. Er lopen in elk geval van beide soorten prachtexemplaren rond. Afgelopen zaterdag was ik bijvoorbeeld op het verjaardagsfeest van Rickerd, een voetbalvriend, die vorig jaar mee was naar Paul McCartney, lees maar na op je site van vorig jaar. Voor het eerst sinds jaren heb ik daar gedanst met een jongen uit Breda. Die dacht dat ik wel kon walsen, maar niets is minder waar. Ik heb het vroeger wel geleerd op het Joris met muziekles, maar dat is lang geleden en ik was de pasjes al weer snel vergeten. ‘Wie moet er dan leiden’, vroeg ik met een benepen stemmetje, want zoals je weet ben ik nogal een mannetje, maar erg onzeker en omdat mannen moeten leiden sloeg de paniek zowat uit mijn oren. ‘Ik natuurlijk’, zei hij gelukkig en we zwierden vrolijk door de kamer. Er waren nog meer jongens van Rickerds homokoor en drie ervan kwamen uit Brabant, een bas en twee tenoren. Toen we onze gezamenlijke wortels ontdekt hadden haalden we heerlijk herinneringen op aan die goede oude zuidelijke tijd en we sloten af, waarschijnlijk leidend zowel tot vermaak als plaatsvervangende schaamte bij de Hollanders, met ‘Brabant’ van Guus Meeuwis.
    Ik liet haar niet lang wachten, al was het maar omdat ze dat waarschijnlijk niet zou doen. ‘Een knoeipot’.
    Zo ik ga naar bed. Zo’n late zaterdagnacht met een vroege zondagochtend gaat me niet meer in de koude kleren zitten. Vroeger wel, en dan had ik je nog wat meer bijgepraat, maar nu groet ik je, maar niet voor je te verzekeren dat ik me geen zorgen om je maak. De levensvreugde spat weer eens van het scherm. Doe maar rustig aan in Goa en tot ciao.

    Robert, jij ook veel plezier en ook hartelijke groeten natuurlijk. Tot gauw.

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

verrassing

11 December 2010

Goa-trance

03 December 2010

Op naar Goa

16 November 2010

Chamba en omgeving

06 November 2010

ff snel
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 73529

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: