Op weg of toch niet: Lang leve de burocratie - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu Op weg of toch niet: Lang leve de burocratie - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

Op weg of toch niet: Lang leve de burocratie

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

01 September 2011 | Nederland, Eindhoven

Zo mensen. Voor wie het nog niet weet. Het vochtige Nederland wordt weer verlaten. Over 1 week, 7-9, is het zo ver. Het is maar voor 3 en een halve maand dus niet getreurd, of voor sommigen niet te blij, voor nieuw jaar ben ik weer terug als alles goed gaat.
Helemaal zeker is het nog niet want het visum voor India dat ik probeer aan te vragen laat op zich wachten. Dit samen met mijn paspoort. Maandag kreeg ik een telefoontje dat de werkgeversverklaring niet is goedgekeurd. Er zou nog extra in moeten staan dat ik als toerist ga en niet voor mijn werk. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar. Dan zal ik toch voor mijn werk moeten gaan. Ze worden een beetje veel paranoia daar. 7 a4tjes met vooral nutteloze informatie, 2 pasfoto's van speciaal formaat en mijn paspoort, dat moest worden opgestuurd. Maandag kreeg ik een telefoontje dat mijn werkgeversverklaring dus niet in orde was. Een dag later kreeg ik mijn paspoort binnen. Of nee toch niet een verkeerd bezorgd paspoort van ene meneer Beurskens die naar Egypte wil. Contact opgenomen met het visumburo. Of ik het aangetekend naar hun terug wil sturen. Samen met mijn nieuwe werkgeversverklaring op de bus gedaan. Dus nog 6 dagen om een visum te regelen en naar me terug te laten sturen. Als dat niet lukt hoop ik in ieder geval mijn paspoort terug te hebben zodat ik naar Bali kan. Lang leven de burocratie. Wordt hoop ik vervolgd.

Neem het zoals het nu is zegt Jan de yogaman. Dat zullen we dan maar doen.

  • 01 September 2011 - 12:06

    Arlène:

    Hoi Erik

    Wat fijn dat je weer gaat reizen. En weet je...alles komt goed dus ook die visa voor jou en...Bali is ook heel mooi.

    Wij zijn na 7 jaar van de burocratie af want sinds vorige week is Yinthe officieel een Lubbers geworden en ze is Nederlandse....we hebben eindelijk haar paspoort. Dus wij gaan weer eens sparen om onze trots een vakantie te geven in haar geboorteland..ach, zo erg is het niet om daar naar terug te gaan.

    We wensen je een geweldige reis en we lezen weer met plezier mee welke avoturen je dit jaar weer gaat beleven.

    Dikke kus, Arlène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Bali, India, ????

Recente Reisverslagen:

23 December 2011

de laatste zware dagen

05 December 2011

Ao nang nog een top 3 bestemming erbij

29 November 2011

Het ga u goed, mij ook

24 November 2011

bepaald, geen toeval of wel?

22 November 2011

Mangalnaths reizen en de boddhiboom
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 73545

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: