De 1ste dagen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu De 1ste dagen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

De 1ste dagen

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

12 September 2011 | Nederland, Eindhoven

Zo mensen. Even tijd om bij te monologen. Mijn visa is dus geregeld al was het zo maar op het laatste nippertje. Zondag heb ik maar eens op de noodtelefoon gebeld om te vragen of ik mijn paspoort nog op tijd zou terug krijgen om te vliegen. Ze was heel wat meer kortaf dan toen ze nog iets van mij moesten, namenlijk een paspoort die verkeerd was opgestuurd. Ik werd verwezen naar maandag. Ze wist mijn gelijkmoedigheid nog wel even op de proef te stellen door te vertellen dat ie nog op de ambassade lag. Maandag na mijn nachtdienst dus maar even op blijven om om 10.00 uur de bijna 1ste te zijn voor dezelfde vraag. Het paspoort was binnen met het visa. Voor de zekerheid kon ik het maar beter per koerier opsturen ipv tnt te vertrouwen. Dat zou zeker goed komen. Na mijn laatste nachtdienst dus maar op de bank gaan slapen. tnt kwam netjes in de morgen met het factuur voor het visum. De koerier kwam gelukkig ook een paar uur later opdagen.
Pa en Ynske kwamen me om 7.00 uur woensdag morgen ophalen. Mooi op tijd op het vliegveld nadat we een excursie langs de parkeerplaatsen van dusseldorfairport hebben gemaakt. Een lege plek was niet te vinden dus een snel afscheid werd genomen. Nog bedankt voor het brengen en de prachtige excursie.

Aangekomen in bankok heb ik samen met een gepensioneerd vervent thailandganger de taxi naar het centrum genomen. Hij wist wel een plek waar de bagage gestald kon worden voor de dag. Leuk om weer rond kaosangebied te lopen. De 1ste kokosnoot werd genuttigd. Wat kleinere tempeltjes bekeken en 1 met een boeddha van 45 m hoog. Een bootje over de rivier genomen, gegeten bij het "hotel" waar ik de 1ste keer in thailand verbleef. Wat is die mgroene curry hier weer lekker.
Ik kwam daar aan de praat met een zuidafrikaner die al 7 jaar in china woont en er een sportschool is begonnen. Hij was hier voor een operatie die in de chinese wat onhygienischere ziekenhuizen wat minder veilig zou zijn. We moesten beiden de tijd doden dus besloten wat te gaan poolen. Een , waarschijnlijk, autistische roemeen die er wel wat van kon won elk potje en vond dat je dan mocht blijven staan. 2 engelse meiden wilde ook wel poolen dus is er besloten dat de roemeen met 1 van de dames zou poolen en de zuidafrikaner mma vechter met vriendelijke uitstralen met de andere. Meneer de roemeen verloor maar vond toch dat ie mocht blijven staan. Na een antal grappen over hem te hebben gemaakt zijn we een ander onderkomen gaan zoeken. Dat werd een discotheekje. Mijn alarm ging om 1.00 uur af maar ik besloot om nog maar wat langer te blijven omdat het tijdverdrijf wel leuk was. Na wat biertjes en borrels heb ik afscheid genomen van het gezelschap. De taxi in en naar het vliegveld. Daar nog een uur op de bank geslapen waar ik net op tijd wakker was om te boarden. Voor mijn gevoel ging ik in de stoel zitten en werd ik 2 minuten later gewekt of ik mijn stoel rechtop wilde zetten want we gingen landen. Dat was dus 2 en een half uur later.
Taxi naar poppies, waar armoedzaaiers en ik een slaapplaats kunnen vinden.
Een paar uur later kwamen de heren, Robert en harry, aan. Na veel geprul heb ik robert gebeld dat hun paradijselijke hotel voor mij niet te vinden was. Onder de gitaar van het hardrockcafe ben ik opgehaald.
De 1ste dagen zijn we op stap geweest tot een uur of 5. Stratums end is hier niks bij de cafedichtheid per vierkante kilometer. We hebben de mooiste clubs gezien met zwembaden, lifemuziek (die voor de verandering niet vals was). 4 verdiepingen hoog met veel trapjes, innen en buiten. We zijn robert er zelfs in kwijt geraakt maar vonden hem later gelukkig buiten weer terug. De cubs waren ook zo goed te zien omdat de gemiddelde leeftijd zo'n 18 jaar was en de lengte van de balineesjes omgekeerd evenredig is aan hun vriendelijkheid.
De volgende dag dus maar naar semiyak, een strand wat verder op waar het wat duurder is en luxe loungetenten zitten. Daar kan bloemendaal nog wat van leren. De dom pergignon en crystal hebben we gelaten voor wat die is. Bier en fruitsapjes stonden op het menu.
Het heeft 2 dagen geduurd voordat we de Indonesische keuken konden proeven. Heerlijk, en het wordt ook als een kunstwerkje opgediend, ingerold in koolblaadjes en mooi uitgesneden groentetjes. Dat gaat dus de komende maand wel lukken.
Vandaag hebben we voor 4 dagen een brommertje gehuurd. Niet wetende dat het zo druk zou zijn op de weg. Na een half uur waren we Harry al kwijt en Robert leek het ook op te geven. Een keer of wat fout gereden maar uiteindelijk toch Sanur, een nabij gelegen strand gevonden. Harry smste dat hij inmiddels huiswaards was gekeerd en de shoppingmalls ging verkennen.
Sanur is wat leuker om te zitten omdat er veel standtentjes zijn. Onze kilometers lange strand kent dat nog niet.
Huiswaarts wisten robert en ik te ontkomen aan een politiestop door ipv te remmen het gas in te drukken. Dit was het advies van de brommerverhuurder en wij luisteren goed. Verder is de politie wel aardig maar het kan zijn dat je een boete van 4 euro riskeert als je stopt. Wees niet bezorgd pa en oma we hebben ons verzekerd ook de brommers.
Verder kun je je hier voor een paar centen laten masseren. Daar wordt gretig gebruik van gemaakt. Eventuele vriendinnen hoeven zich tot op heden geen zorgen te maken. Voorstellen voor special massage zijn er niet zoals in thailand.

Zo dit is wel weer genoeg. Tijd voor een massage.

U zijt gegroet pas goed op jullie zelf dan doe ik dat ook



  • 13 September 2011 - 19:09

    Pa En Ynske:

    Gelukkig dat alles goed gaat.Bij ons is ook alles best en het weer valt ook wel mee vandaag.Dat is ook maar goed ,want oma heeft vandaag de eerste steen gelegd van het gezondheidscentrum.Oma met witte metseljas en rode helm!Alles bij elkaar heel gezellig met een hapje en een drankje in het ontmoetingscentrum.Noël zit op breakdance en is dolenthousiast.Rosie is een fanatieke turnster geworden zowel op de club als thuis op de nieuwe rekstok.Veel groeten van Pa en Ynske.


  • 18 September 2011 - 10:19

    Rob Mulder.:

    Hallo Erik, ik wens jou een fijne vakantie.

  • 18 September 2011 - 23:35

    Laura:

    Erik! Je houdt zo te lezen weer je blog bij, leuk! Terwijl jij daar ligt te genieten van vast prachtige vrouwen en massages, zit ik hier op jou stoel in de nacht.. Eenzaam en saai!
    Al je E-reader gebruikt of ligt die al op de bodem van de zee??
    Veel plezier daar nog, ben weer benieuwd naar je verhalen als je terug bent..

  • 19 September 2011 - 16:51

    Ron Anita:

    Hè hallo Erik,het is weer een genot om jou verhalen te lezen,je had een schrijver moeten worden,het leest zich of je een boek aan t lezen bent,we wachten af naar al je verhalen,maar wensen jou een zeer mooie vakantie toe geniet en maak er iets moois van in alles wat je gaat doen op deze reis,groetjes van Ron/Anita

  • 19 September 2011 - 16:57

    Tanja:

    Klinkt goed! ENJOY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Bali, India, ????

Recente Reisverslagen:

23 December 2011

de laatste zware dagen

05 December 2011

Ao nang nog een top 3 bestemming erbij

29 November 2011

Het ga u goed, mij ook

24 November 2011

bepaald, geen toeval of wel?

22 November 2011

Mangalnaths reizen en de boddhiboom
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 73543

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: