Ubud en het vertrek van de mannen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu Ubud en het vertrek van de mannen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

Ubud en het vertrek van de mannen

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

23 September 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag allemaal,

Allereerst wil ik de dames Jolanda en Juul danken voor het uitlenen van de heren. Daarnaast alle stewardessen die Ronald zo lang hebben moeten missen.

Op de Gili's was het dus gelukt om de 3 poging de zon onder te zien gaan achter het puntje van de hoogste vulcaan van Bali. We hebben besloten om de snelle boot terug te nemen omdat die lange tocht een te lange tocht bleek. De golven waren redelijk hoog dus er werd ons gevraagd tot de kustlijn van Bali in de boot te blijven. Dat was niet nodig want niemand had er uit gegaan. Na 2 minuten begon de boot al zo op en neer te stuiteren alsof die adhd had. Dat zo'n ding dat houdt. Na een uur varen kwamen we aan de kust en konden we op het dak plaatsnemen. Was mooi om zo de oostkust van bali deels te zien. Daarna waren we met een bemo (minibusje) naar ubud gebracht waar we na wat telefoonverkeer heen en weer en wat misverstandjes toch snel met Harry herenigd waren. Hij had het rustig aan gedaan en naar prinsjesdag gekeken. Dat wordt bezuinigen voor iedereen.

We zijn het royal palace gaan bekijken voor er een dansvoorstelling zou beginnen. Daarna heerlijk gegeten. Ronald spande de kroon. Hij had balinese tapa's. Ze kwamen met 3 borden rijst omdat ze dachten dat het 3-persoonsgerecht voor 3 personen was. In de avond zijn we in een nederlandse tent wat gaan drinken. Robert weer een glaasje namens Jolanda. Ronald en Harry waren te moe om te blijven hangen en gingen na een stevige massage het bed in. Om 00.00 uur is het uitgestorven op straat op een paar blaffende honden na. Is wel goed want na het autoloze gilli is het weer wennen aan het verkeer.

De volgende ochtend was Robert echt ziek. Na een snel ontbijtje is hij afscheid gaan nemen bij Ronald en Harry en heeft een taxi naar Kuta genomen. De 2 zitten in een bungalow verderop. Het is er daar zo mooi dat waarschijnlijk geen tempel er aan kan tippen qua afwerking. De bungalows zijn net kleine tempeltjes of palaisjes.
Met zijn 3en hebben we 2 brommers gehuurd. Ronald wist nog een prachtig uitkijkpunt over de rijstterrassen. Daarna zijn we naar tampakshiring gegast om er titra empul en agung kawi te bezoeken. Een heilige tempel. Alle 3 een rok aan (longi) en onze zonden wegspoelen met heilig water. Agung kawi, daar waren 10 uitgehakte shrines, het oudste monument van Bali. We moesten flink naar beneden dat ging makkelijker dan naar boven kan ik u wel vertellen.

De volgende dag ben ik een route gaan lopen die in de e-reader stond. 6,5 km en 4 uur stond er voor. Hoe kan dat nou dacht ik. Maar slim als ze bij lonelyplanet zijn hebben ze ingecalculeerd dat e-readers op tilt springen en dat er dan heel anders gelopen wordt omdat van sommige op tiltgeslagen e-readergebruikers het korte termijn geheugen niet zo goed meer werkt. Toch een mooie route al begreep ik later het verbaasde gezicht van een securityman die zich afvroeg wat daar naar boven kwam. Inmiddels had ik al begrepen dat het niet de juiste route was. Waar ik links ging had ik rechts stroomopwaards moeten lopen. Wel een rare fazantachtige gezien en mooie natuur. Later de andere route nog geprobeerd. Dat ging al snel mis. Ieder die me zag vertelde me de weg naar het asvalt. Door de jungle kon echt niet wat mijn lonely planet info vertelde. Ik heb het maar opgegeven. Nog een heerlijke cocosnoot genuttigd op een marktje. Iedereen kwam in rep en roer toen ik naar een kokosnoot vroeg.
Op de terugweg ben ik het museum van de dali van bali ingegaan. Antonio Branco of zoiets. Het is een prachtige omgeving met helaas vogels in te kleine kooitjes. De schilderijen waren mooi fuguratief. Soms had hij grappige collage met michael Jackson of de mevrouw van kingkong die naakt op een hoge toren was gespiest. Vooral veel sex. Ook een leuk artikel over de bali borsten van de dames hier en waarom die zo mooi waren. Het is nog niet zo lang geleden dat ze onbedekt waren. Sommige dingen zouden ze toch traditioneel moeten houden.

Vandaag is lekker vroeg naar bed en hoop me morgen niet te verslapen. Ben van plan een fiets te huren om de laatste dingetjes te bekijken voor ik weer eens verder trek.

Het ga jullie goed.

Mireille sukses met je nieuwe uitdagingen. Masseren kun je in deze landen heel goedkoop leren, wist u dat. En ook ondergaan. Ik ga zo meteen weer een uurtje plat voor 5 eurootjes.

Hedwig let je wel een beetje op als max aan het knutselen is of is zijn levensverzekering zo hoog. Rosie alvast een fijne vergaardag.

toeterdeloe