11-11-11 iets na 11uur 11min en 11 sec - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu 11-11-11 iets na 11uur 11min en 11 sec - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

11-11-11 iets na 11uur 11min en 11 sec

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

11 November 2011 | Nederland, Eindhoven

Allereerst Pa wens Ynske beterschap. Ik probeer vandaag of morgen wel te bellen hoe het is.

Hier zijn de dagen hetzelfde. Soms maak ik een uitstapje. Gisteren zijn Ram en ik ramptoerist geweest. Dit natuurlijk met de beste bedoelingen. We zijn afgereisd naar Haridwar waar het festival voortijdig is afgelopen. Bij een vuurceremonie is er 2 dagen geleden paniek uitgebroken toen er teveel rook in de ogen van de kijkers kwam. De voorsten wilden weg en anderen wilden komen kijken. Waneer een paarhonderdduizend mensen op dreef raken en in paniek is dat geen goede zaak voor de gezondheid. Er zijn 20 mensen vertrapt.
Het duurde enige tijd voor we op de plek des onheils waren. Geen bloemen of zo, zoals we dat hier kennen. Eigenlijk was er niks meer te doen. We zijn even langs al de, door vrijwilligers, opgezette kampen gereden. Echt kilometers lange rijen met tenten. Velen waren onderweg naar de trein of bushalte en velen waren met eigen vervoer en wachten tot ze konden vertrekken. Zo een grote volksverhuizing heb ik nog niet in levende lijve aanschouwd. Sneu dat ze eerder hebben moeten stoppen en nog sneuer voor de achtergeblevene van de vertrapte mensen.
Nou weer wat luchtiger. We hebben de oerwodweg terug naar rishikesh genomen en die was prachtig. Geen wilde olifanten tijgers of zelfs maar een pauw kunnen aanschouwen. Allen wat grote termietennesten maar de natuur was prachtig. Hier en daar moesten we door het water dat over de weg stroomde.

Over een paar dagen komt mangelnath. De yogi waar ik vorig jaar 2 weken mee ben rond gaan trekken. Althans je weet het maar nooit. Vorig jaar koste het ook 5 dagen voor we ergens heen gingen al waren er elke dag wel plannen. Gisteren zou hij in 2 a 3 dagen in Rishikesh zijn en vandaag was dat nog steeds zo.

Robbert laat Frans en Bart maar horen waar ze heen willen en welke datum als ze willen komen dan kan ik daar mijn reis op plannen en evt een fles baileys op de airport kopen voor Bart.

Oma, Fred en Mia leuk iets van jullie te lezen. Het ga jullie goed.

Ardi, de whiskey wordt in Thailand of Laos genuttigd zoals je gelezen hebt is de drukte wat uit de hand gelopen.

Rob het ga u naar wens.

Eugene en Joke er is dus nog wel een cursusje of 2 nodig om anthony op extrema te bewonderen? Hij kan al in Duitsland beginnen. Heb ik wat gemist in de Jam of was het stilettohakkennivo niet zo hoog als gewoonlijk?

Het ga jullie goed, vooral Ynske en tot lees is

  • 20 November 2011 - 22:13

    Hans:

    Ha Erik,

    Ik heb je eerste drie verhalen nu gelezen en daarin zit je nog op een of ander eiland op de Gordel van Smaragd. Alles boven de gordel als ik ze goed heb gelezen.
    Ik ga morgen verder met de rest. Zo heb ik een reden om rond een uur of half zes zes uur te stoppen met werken.
    Mijn leven van nu bestaat uit het zoeken naar de beste oliebollenkraam. Wat ik eigenlijk niet goed begrijp, en ik heb je er nooit naar durven vragen, maar nu je op zo'n grote afstand bent heb ik letterlijk mijn grootste schoenen aangetrokken, is waarom je uitgerekend steeds in deze tijd van het jaar op reis gaat. Heel Nederland staat vol met oliebollenkramen en jij bent een maand voordat ze die dingen hebben opgesteld al goed en wel vertrokken. In het begin van het seizoen zijn ze het lekkerst vind ik, oliebollen. Het seizoen begint steeds vroeger en dat hebben oliebollen met pepernoten en kerstballen gemeen. Van pepernoten kan ik het nog wel hebben, maar van kerstballen wordt ik bijzonder mistroostig. Ik ga ook niet meer winkelen zolang er kerstversiering hangt. Ik zet me tijdens de kerstdagen wel over mijn probleem heen tegenwoordig. In het verleden gooide ik er nog wel eens een psychosomatische reactie tegenaan, maar je kunt niet elk jaar met kerst je been breken natuurlijk. Ik schrijf kerst ook niet meer met een hoofdletter trouwens. En dat is geheel te wijten aan die vreselijke ballen. Bollen, daar gaat het om en meer specifiek dus oliebollen. Ik ben daar eerlijk gezegd bijzonder verzot op en heb in de loop der jaren een pracht van een schema ontwikkeld. In het begin eet ik één oliebol per week. Dat is de eerste week. Dan twee en in de derde week drie. In de vierde en in de vijfde week vier en in de zesde week vijf. Daarna in de zevende week vier en in de achtste week exclusief oudjaar drie. Met oudjaar zijn er niet echt remmen op consumpte, maar zijn de oliebollen al niet meer zo lekker. Vandaag probeerde ik een oliebol te kopen in de Van Hallstraat, maar dat had geen zin. Voor een euro per stuk en ook nog koud. We waren op weg naar het tuinhuisje om de dakgoot te repareren en daar hebben we geen magnetron. Het is geen enkel probleem om koude oliebollen te kopen. Wel om ze in die staat te nuttigen. Vraag maar aan die wijsneus Ram van je, die zal dat bevestigen. Koude oliebollen kun je het beste in een afgesloten magnetronbakje een minuut verwarmen op 800 Watt. Ik was doodsbang dat als ik die koude oliebollen zou kopen, ik er niet van zou kunnen afblijven en ze koud zou opeten. Dat zou een zekere teleurstelling opleveren en dat zou niet eerlijk zijn voor de oliebollenkraam. De oliebollenweek eindigde vandaag. Ik heb door dit perikel deze week een oliebol te weinig gegeten. Dit tekort mag ik twee weken meenemen, daarna vervalt het onherroepelijk. We kunnen niet bezig blijven.
    Nou buddy, het is alweer 23 uur geweest. De hoogste tijd om mijn bed op te zoeken.

    je Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Bali, India, ????

Recente Reisverslagen:

23 December 2011

de laatste zware dagen

05 December 2011

Ao nang nog een top 3 bestemming erbij

29 November 2011

Het ga u goed, mij ook

24 November 2011

bepaald, geen toeval of wel?

22 November 2011

Mangalnaths reizen en de boddhiboom
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 73542

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: