minicoy - Reisverslag uit Minicoy Island, India van perik - WaarBenJij.nu minicoy - Reisverslag uit Minicoy Island, India van perik - WaarBenJij.nu

minicoy

Door: jannelis voorthuijsen

Blijf op de hoogte en volg perik

02 December 2012 | India, Minicoy Island

Ik typ hier op iets wat lang verleden tijd is. Zo ook dit eiland want die bestaan er niet veel. Als dit de hemel is dan is het de moeite waard om je je leven lang netjes te gedragen om na je dood hier naar toe te gaan. Je kunt natuurlijk ook kiezen om een vliegtuig en een boot te nemen.
Dit is zoals de droomplaatjes van de maladiven en zo. Nou was dit dus een van de maladiven dus dat kan wel kloppen.
Ik had een al inclusive geboekt maar wist niet dat er telkens tal van mensen voor ons paraat stonden om ons uit snorkelen te nemen vanaf het strand of met een glasbodembootje. Vanaf het ultra witte strand waar ik zit zie je vooral met hoogtij de schildpadden tot 1 meter voor de kust het zeegras komen afgrazen.
Ik heb een giga morey ale gezien en nog een hoop van die kleine witte, duizende visjes. Al is het behoorlijk leeg gevist. Een pijlstaartrog die een stuk langer dan mij was. Het koraal viel op de een of andere manier wat tegen. Mede doordat ze de Indase tooeristen met gympschoenen en al over het koraal laten lopen. Op de vraag van mij of het niet slecht was dat te doen, vertelde de jongen dat ze goede schoenen aan hadden.
Maar het water is hier echt oogverblindend mooi turquoise en donkerblauw en bijna doorzichtig gemengd.
Ik zit hie nu nog met 2 duitsers die zijn gekomen om te surfen. De jongen maakt zich zorgen omdat de golven niet zo0 best zijn. De 6 Indiase toeristen zijn net vertrokken. 1 dag later want de boot had vertraging. Ik hoop dat de mijne ook een week te laat komt.
1 Indiers was erg grappig en had zijn whiskey meegesmokkeld door er 2 van mee te nemen. Toen ze vroegen of hij drank bij had, heeft hij 1 fles afgegeven. Zijn vrouw had de gin in een oude medicijnfles gestopt.
De duitsers hadden het in een fruitdrankpak zitten. Dus frans er zijn mogelijkheden om hier heen te gaan.
Verder is er heerlijk niks te doen op het eiland. Vandaag is er een cruiseschip aangemeerd voor een dag. De mensen werden goed onderhouden en we hadden er weinig last van.
Verder weinig te melden alleen dat een mens niet veel meer nodig heeft als een zwembroek en af en toe wat eten hier. Voor ons 9en maken ze 3 keer per dag een prima buffet.
Het ga jullie goed.
Max gefeliciteerd de koning wordt maar 1 keer gekroond jij al vele malen meer. Ga zo door zou ik zeggen. Het guinessbook of records lonkt

Groet Perik

• 03 December 2012 - 10:58

Ardi:

Ha Erik,

Wat klinkt dat allemachtig goed!
    Kom maar eens door met een paar foto's!
    Geniet jongen!!!
    Hier in Amsterdam valt net de eerste sneeuw, ook leuk, wel anders....

groet Ardi

• 03 December 2012 - 13:22

Oom Fred En Tante Mia:

erik een kort berichtje oma is verhuist tijdelijk naar een andere kamer i.v.m verbouwing daarom heeft zij een ander telefoonnummer dat is 040-2064837 dat nummer is tijdellijk tot 15 dec heel veel groeten en nog een fijne maand met veel rust ?

• 10 December 2012 - 06:03

Jolanda:

Hey Erik!!

Oh wat klinkt dat allemaal goed!
    Ik heb het idee dat dit keer de tijd véél sneller voorbij gaat, heb jij dat ook?

Hiero is er nog steeds niets veranderd hahaha.
    Nou ben voorzichtig en geniet nog enkele weken!

Let op, je eerste werknacht is: donderdag 27 december a.s.

Greetz Jolan