wayanad - Reisverslag uit Kalpetta, India van perik - WaarBenJij.nu wayanad - Reisverslag uit Kalpetta, India van perik - WaarBenJij.nu

wayanad

Door: ja

Blijf op de hoogte en volg perik

08 December 2012 | India, Kalpetta

Minicoy was als de hemel. Ik heb me prima vermaakt en ben weer terug op aarde geland. Ik zal jullie maar niet vemoeien met een opsomming van vissen enz. Er werden soms wel 11 gerechten voor ons 3en in het all inclusive resort geserveerd. Een beetje veel van het goede maar de rest aten ze zelf met veel genoegen op.
Na 14 uur met de boot weer aan land te zijn gekomen (mijn boot had helaas geen dag vertraging zoals die cruiseboot van 150 Indiers die het eiland een dag bezochten. Zij moesten al hun tickets zover als mogelijk was zien om te boeken) aan te zijn gekomen in Kochi bleek mijn hotel vol geboekt te zijn.
Ik voelde me behoorlijk fit dus via de teapot waar helaas de beste cheesecake ever uitverkocht was, heb ik maar besloten om naar calicut door te reizen. 2 buitenlanders wild met mij wel een rikshaw delen. Aangezien ik mijn principes heb laten varen reis ik tegenwoordig veel makkelijker. Als ze het niet overdrijven betaal ik graag een paar centen teveel om niet in een eeuwig gesteggel te belanden. Nu was de dame van het stel nog zoals ik het vroeger zag en ging ze luidkeels door de rooie omdat de richsaw man 10 roepies meer probeerde los te peuteren als tip. Ik had al aangeboden om de hele rit te betalen maar dit hielt voor haar niet in dat ze haar hart op de proef aan het stellen was of ie het nog zou houden. Net als ik in mumbai he max en robbert.

In calicut heb ik in de ochtend met een ricksaw de stad rond getoerd. Een hele mooie islamitische wijk met was de laatste bestemming. Jawel de mohammed ali van de buurt, dit keer een oude magere man gidste me rond. De afgesproken 10 minuten werd overschreden met een minuut of 5 wat me later dus op gesteggel zou zijn uitgelopen. De toch al heel redelijk afgesproken prijs heb ik dus maar wat teleurgesteld vermeerderd.
Je denkt zo iemand ook is te verwennen en dan is het nog niet goed. In een schriftje had ik er voor hem nog in gezet dat het zo een leuke rit was om te doen zodat hij later nog klandizie voor zich kon winnen.
Na het ritje met de bus naar sultan battery. Daar ben ik nu 2 dagen.
De hoogte punten in dit berggebied bleken dieptepunten.
Ga nu scypen dus die verhalen moeten op zich laten wachten

  • 09 December 2012 - 14:32

    Pa En Ynske:

    Beste Erik,

    Voor Atje zal het fijn zijn wanneer le weer te bereiken bent.
    OP dit ogenblik is oma hier bij ons jouw verslagen aan het lezen, en je krijgt de hartelijke groeten van oma, die erg blij zal zijn wanneer je weer heelhuids thuis bent.
    Vorige week zondag is er een serie op de tv begonnen over India , van Jelle Brandt Corstius , het heet "van Bihar tot Bangalore", vorige week over de Ashram in Rissikesh en de yoga oefening met het touwtje door je neus, wat Jelle niet lukte. Jelle is redelijk nuchter in dit soort zaken. Vanavond gaat het over "bruidsschatten"en waarom er zo weinig meisjes in India geboren worden en waarom ze ongewenst zijn. Hier alles goed. 21,22,23 december ga ik een distictsfinale biljarten in Oirschot.
    Hopelijk zien we jou met Atje op 1e kerstdag.
    Noël gaat komende zaterdag zijn A-diploma halen, hiep hiep hoera!!!!
    Ook Sinterklaas heeft ze goed bedeeld.
    Nog heel veel plezier, blijf voorzichtig en gezond.
    Veel groeten Pa en Ynske




  • 09 December 2012 - 14:32

    Pa En Ynske:

    Beste Erik,

    Voor Atje zal het fijn zijn wanneer le weer te bereiken bent.
    OP dit ogenblik is oma hier bij ons jouw verslagen aan het lezen, en je krijgt de hartelijke groeten van oma, die erg blij zal zijn wanneer je weer heelhuids thuis bent.
    Vorige week zondag is er een serie op de tv begonnen over India , van Jelle Brandt Corstius , het heet "van Bihar tot Bangalore", vorige week over de Ashram in Rissikesh en de yoga oefening met het touwtje door je neus, wat Jelle niet lukte. Jelle is redelijk nuchter in dit soort zaken. Vanavond gaat het over "bruidsschatten"en waarom er zo weinig meisjes in India geboren worden en waarom ze ongewenst zijn. Hier alles goed. 21,22,23 december ga ik een distictsfinale biljarten in Oirschot.
    Hopelijk zien we jou met Atje op 1e kerstdag.
    Noël gaat komende zaterdag zijn A-diploma halen, hiep hiep hoera!!!!
    Ook Sinterklaas heeft ze goed bedeeld.
    Nog heel veel plezier, blijf voorzichtig en gezond.
    Veel groeten Pa en Ynske




  • 15 December 2012 - 16:24

    Max:

    He broeder,

    Nog steeds goed toeven daar in India. Het doet me deugd dat je de roepies wat losser laat rollen. Chose your battles zij goeroe Oprah vroeger al. Sint is dit jaar ook weer wat te los aan de rol gegaan en is weer vertrokken na achterlating van veels te veel goedheid. Was wel weer erg leuk. Noel heeft nog een hulpsint betrapt bij Hedwig op school. hij zag het elastiekje van z'n baard zitten en als hij praatte dan bewoog zijn snor.
    Vandaag heeft Noel z'n A-diploma gehaald en hij loopt al de hele dag met zijn 'medainje' rond zo trots als een pauw. Ben afgelopen donderdag op excursie geweest in antwerpen en heb daar in een kroegje met de meest exotische belgische biertjes wat vage varianten geproeft. Jaja 't is hard werken bij de Fontys. hier gaat verder alles z'n gangetje.

    Tot gauw en nog veel plezier

  • 20 December 2012 - 22:45

    Eugène:

    Hi Erik,
    mooi dat je het nog steeds goed naar je zin hebt. Geniet er nog maar van want voor dat je het weet zit je weer in je werkritme.
    gr Eus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kalpetta

India 2012

Gezellig maar weer is naar India de stilte opzoeken.
kwekkwekkwekkweeeeeeek zien we strakjes gezellig weer

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

naar huis

08 December 2012

wayanad

02 December 2012

minicoy

02 December 2012

voor atje

27 November 2012

de bus
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 73455

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: