rishikesh - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu rishikesh - Reisverslag uit Delhi, India van perik - WaarBenJij.nu

rishikesh

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

23 September 2010 | India, Delhi

Gisteren heel de dag regen in Delhi. Moest toch wat dingen regelen dus was geen ramp. Zo kon ik mooi zien dat de pas gelegde weg in paharganj steeds modderiger werd. De stenen waren al aardig verzakt maar niet zo erg als een weg met kinderkopjes die uit de grond waren geschoten elders in Delhi. Dit kwam doordat het niet berekend was op vrachtvervoer. De westerse landen vroegen zich al af of ze wel naar de common weld games moesten gaan. Het zijn namenlijk landen die (voorheen)tot het verenigd konkrijk beho(o)r(d)en. Even rechtzetten dat het niet
alle(en) aziatische landen zijn.

Vanmorgen om 6.00 uur ging de wekker. Op naar het station waar ik op het stampvolle perron wachte op mijn luxe shadabdi-expres. Heerlijk airco en goed eten onderweg. Ik zat naast een aussie die leraar was in de outback. Nog 1 jaar en hij kon terug naar de zee waar hij vandaan komt om les te geven. Hij was bouwvakker. In de beginne wordt je in verweggistan geplaatst. Hoe rampzaliger de plek des te meer punten krijg je per jaar. 18 moet goed zijn om over te gaan naar zee. Hij kreeg er 6 per jaar. De meeste punten was een plaats waar werkelijk niks te doen is met een paar aboriginals die liever niet naar school gaan. Maar liefst 8 punten per jaar. Dat was hem wat te gortig. 2 van zijn 3 dochters hielden het in de outback maar kort vol en zijn terug gegaan waar ze van daan kwamen, een stad aan zee. Hij vond het de 1ste 18 maanden ook verschrikkelijk maar ziet er nu het mooie wel van in. Niet zo mooi dat hij blijft maar toch. De langzame pas waarmee het leven voorbij gaat daar bevalt hem wel. Als hij boodschappen gaat doen en hij ziet 2 mensen keuvelen dan staan ze er nog als hij met zijnpullen naar buiten komt.

In Rishikesh de ganges gegroet namens Kelly zoals beloofd. Je krijgt de groeten terug. Hij zit nog al vol misschien zijn het wel de tranen van shiva omdat ie je mist. Ook niet al te gelijkmoedig. Het zou hier keihard regenen . Ik kwam aan met een zonnetje en die is gebleven tot hij verdween. Het heeft hier de afgelopen tijd wel veel geregend. De plastic tenten, die voor sommigen een huis moest zijn, op de oever van een zijrivier die normaal maar een klein stroompje is, zijn weggespoeld. Veel huizen zijn onder water komen te staan. In Delhi stond het water ook 2 meter boven het veilige nivo (misschien gaan alleen de zwemkampioenschappen door). Op sommige plaatsen kwam het rioolwater omhoog en zette de straat blank (eerder bruin denk ik).

Nog even geluncht in de german bakery van waar ik de hangbrug kan zien met de apen, koeien en mensen op scooters, motors en te voet overheen gaan. De apen wachten er ongeduldig op voedsel. Het vorig jaar geschilderde zilver dat er vorig jaar op is geschilderd. begint al aardig los te laten.

Er zijn maar 3 mensen in de ashram dus ik had ruim keus uit kamers. Mijn favoriete kamer was bezet en sommige anderen deed de fan het niet of de deur ging niet meer dicht na een grondige verfbeurt. Er was dus niet zoveel keus maar ik heb er maar eens 30 cent per dag extra tegenaan geklapt om een 2 persoonskamer te nemen.

Om 16.30 kwam ik met mijn tandenborstel in mijn mond uit de kamer en Ram stond binnen. Hij had me al verwacht zij die. We hebben even wat bijgekletst en meteen een yogales gedaan en een korte meditatie. Morgen begint het echte "werk".

Mijn favotiete eettentje is nog dicht, purple dhaba. Ben dus maar next door gegaan om een thali te nuttigen. Die zijn daar trouwens ook beter.

Dat was het dan weer

Groet Perik

  • 23 September 2010 - 18:56

    Kelly:

    mooi verhaal schatje...

    Je Bloem begint helemaal open te gaan, super mooi!
    Thanks again

    En Bedankt voor je Boeddhistische Wijsheden Kalender,
    ter vervanging van jouw dagelijkse wijze raad :)

    x's

  • 24 September 2010 - 10:06

    Arlene:

    Hoi Erik

    Wat onzettend fijn om weer eens wat van je te horen :o). Ik moest wel lachen om je cultuurshock. Wij hadden juist weer het verwachtte. Afspraak gemaakt bij de thaise ambassade voor het laatste papiertje rondom de adoptie en toen wij in Den Haag kwamen, had die pipo weer eens zijn werk niet gedaan. Achja, dan loopt die thai even tegen onze cultuur op, dus ik zal wel weer eens geen vriendjes gemaakt hebben. Dus geregeld dat de papieren maar opgestuurd worden. Verder gaat het goed, Yinthe groeit al kool en begint al echt een dametje te worden. Ze heeft wel wat Thaise trekjes, ze eet het liefst rijst en garnalen, doet alles een beetje op zijn 11 en 30ste en kijkt het liefst de hele dag tv. Maar dat laatste zal wel een overblijfsel zijn van het kindertehuis want daar werden ze vele uren voor dat ding gezet.

    Heb een gave tijd daar, doe shiva de groetjes en mediteer ze.

    Dikke kus, Arlène


  • 25 September 2010 - 18:46

    Pa En Ynske:

    Beste Erik,

    Al je goede berichten gelezen.Op internet hebben we risikesh opgezocht en gezien dat daar inderdaad veel aan yoga wordt gedaan. De verjaardag van Rosie was heel leuk.
    De 6 kaarsjes werden in 3 keer uitgeblazen. Morgen gaan we naar de open dag van fort Abcoude,een onderdeel van de stelling van Amsterdam.
    De herfst is hier begonnen 's nachts 4gr en overdag 14gr met wind en regen.Succes met de yoga,doe voorzichtig en blijf gezond.
    Veel groeten Pa en ynske

  • 26 September 2010 - 14:23

    Rob Mulder:

    Hoi Erik,Ik lees dat je dingen aan het doen bent leuk. Gisteren nog bij Max en Hedwig geweest Rosie was jarig was erg gezellig geweest.Vrijdag ben ik nog met Celine waar ik al een paar keer mee op stap ben geweest wezen bowlen in Mega bowling Woensel in Eindhoven. Was erg gezellig en we hebben flink geklets, ik moest haar af en toe wel wat aan wijzigen geven hoe je moest gooien.Helaas had ik gewonnen daar was ze niet zo blij mee ze zij dames moet je laten winnen. Het ging dus erg goed een collega zij dat ik met een zware bal moest gooien en dat ging me dus heel goed af. Daarna nog wat gegeten bij de pizzeria op de kruisstraat en lekker gekletst. Van de week gaan we misschien nog poolen, of de lichtjes route in Eindhoven rijden.Ik hou je verder wel op de hoogte hoe het allemaal verder gaat ik vind het heel leuk om haar te zien en leuke dingen mee te doen.Groetjes Rob, en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

verrassing

11 December 2010

Goa-trance

03 December 2010

Op naar Goa

16 November 2010

Chamba en omgeving

06 November 2010

ff snel
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 73499

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: