voor allen, ook voor Robert en Harry - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu voor allen, ook voor Robert en Harry - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

voor allen, ook voor Robert en Harry

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

27 September 2010 | India, Rishīkesh

Robert kun je je reisschema opsturen hoe laat je aankomt in Mumbai en de datum 02 0f 03 december? Kan ik van te voren plannen wat ik doe. Misschien vlieg ik wel naar mumbai.

airdeccan heeft in het algemeen de goedkoopste vluchten. Wacht nog even tot ik weet of ik naar mumbai vliegt als rechtstreeks goa onbetaalbaar blijkt te zijn. Dan kunnen we samen.

Verder hier:
Op de dag van aankomst in Rishikesh is het gestopt met regenen en sinds dien is het droog en stralend weer. De ganges is aan het zakken dus de strandjes beginnen langzaam weer vorm te krijgen. Het struikgewas lijkt op een bos van versierde kerstbomen van al het plastic en textiel dat er in is gaan zitten toen het water zo hoog stond. Het heeft veel schade aangericht. Diverse restaurantjes stonden onder water en huizen en tempels zijn deels weggespoeld.

Gisteren met Ram op de brommer naar Haridwar gegaan om de swamiji van de ashram te bezoeken. Hij heeft voortaan de verblijfplaats in Haridwar. De heenweg was prachtig langs de linker kant waar het nationale park zit. Olifanten, tijgers en jackhalzen hebben we niet gezien. Wel wilde pauwen en water dat over de weg naar het dal stroomde. Met de monsoon zou het onbegaanbaar zijn met zijn brommer. Gelukkig is de vering gemaakt want de 50 km retour betekende wel 3 uur achterop zitten. Halverwege werd Ram gestopt door de politie. Geen helm. Achterop is dat niet verplicht maar voorop betekent het bakshees (geld onder de tafel) voor de politie. Ram bleef even geduldig staan en mocht toch door. De hoofdashram is erg groot. Ze zijn nu 60 kamers aan het bij bouwen. De swamiji liet trots de winstgevende kant van de ashram zien. Veel kamers werden verhuurd en buiten was de halve straat winkels inklusief een atm ook inkomsten voor de ashram.

De Yoga en meditatie gaan prima. We zijn een beetje aan het herhalen wat ik vorig jaar gedaan heb. Ik merk dat ik makkelijker kan blijven zitten. Goed geoefend tijdens de festivals dan zit ik ook de helft van de tijd.

Ik heb iets nieuws leren eten hier. Dat ga ik thuis ook eens proberen ipv altijd rijst en macaronie. Ze hebben hier gekookte aardappels met groente. Ik weet het klinkt exotisch maar als je het in de supermarkt kan krijgen is het een echte aanrader.

Verder niet te veel te melden

Ohm

  • 01 Oktober 2010 - 11:52

    Pa En Ynske:

    Beste Erik,

    Fijn dat het allemaal naar wens gaat met de Yoga. Dat exotische eten,aardappels met groente,gaan wij hier ook uitproberen.Wij zijn naar de crematie van tante Nellie geweest,de moeder van Richard.Ze is 86 jaar geworden.Het kaartje van Freek is aangekomen en alsnog een felicitatie gestuurd.Bij het oppassen dinsdagavond hebben we een prachtige voorstelling breakdance gezien van Rosie en Noël.Voor ons onbegrijpelijk dat Noël ongeschonden uit de voorstelling kwam.
    Ondertussen is er eindelijk een gedoogakkoord tot stand gekomen.Zaterdag beslist het CDA of ze ermee akkoord gaan.
    Blijf voorzichtig en gezond en heel veel groeten van Pa en Ynske.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

verrassing

11 December 2010

Goa-trance

03 December 2010

Op naar Goa

16 November 2010

Chamba en omgeving

06 November 2010

ff snel
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 73485

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: