oud verslag plus aanvulling - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu oud verslag plus aanvulling - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

oud verslag plus aanvulling

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

03 Oktober 2010 | India, Rishīkesh

Niet dat er veel nieuws te melden is maar dat ik nog leef. De dagen zijn hier lekker eenvoudig en hetzelfde. Is fijn voor structopaatjes, wat ik juist niet ben maar soms ook weer wel.
Om 6.00 uur er uit en om 10 uur er in. In de ochtend 3 to 3 en half uur yoga en mediteren en in de avond 4 tot 4 en half uur. Tussendoor lekker eten. 's Ochtends brengt ram lekker eten mee die zijn vrouw in mekaar gekunsteld heeft. Is weer wat anders dan de dagelijkse restaurant hap. Al blijft dat Indiase eten erg lekker. Vooral de gekookte aardappels met groente.
Tussen de middag ga ik geregeld naar het strandje dat steeds groter wordt nu de Ganges aan het zakken is.
Er komen wat meer mensen voor de yoga. Wel grappig de laatste 4 dagen is er telkens een Japanner of Jappanse bij gekomen. De meditatie hebben er 2 geprobeerd. Net als ik in het begin konden ze niet makkelijk blijven zitten. Op het eind verwwet ze Ram dat het geen kundalini meditatie is. Why do you call this kundalini?! Ra zei met een lach van wel. De volgende ochtend waren ze niet meer te vinden. Wel prettig want nu mediteren we wat langer als gepland en kunnen we vervolgen met wat vreemdsoortigere oefeningen.
Zoals het meestal in oktober is, is het weer prima. Ik denk een graad of 25, 30 en geen regen dus niet echt last van luchtvochtigheid.
Robert binnenkort ga ik proberen te boeken om naar Goa te vliegen. Ik ga er vanuit dat jullie de 3de aankomen. Dan zorg ik dat ik er ook ben. Wordt het veel duurder dan op Mumbay dan vlieg ik de 2de naar mumbai en met jullie de 3de naar Goa. Je hoort het nog wel. Als je je schema kan opduiken dan laat het toch maar even weten.


Tot hier had ik het getypt maar omdat ik geen titel had bedacht is ie er niet doorgekomen geloof ik dus dan nu het vervolg:

Allereerst gecondoleerd voor mijn familie. Tante nelly is toch wel oud geworden alleen oma heeft nog 20 jaar te gaan. Ik hoop dat het ook in mijn genen zit.

Mijn innerlijke rust is hier aardig op de proef gesteld. Ik probeer hier 40 minuten Kelly in scype te proppen maar 1 weet niet hoe het werkt en 2 elk nieuw scherm kost meer dan 10 minuten. Heb de moet dus maar opgegeven en ga het een andere dag nog eens proberen. Naast me zit iemand lekker op d'r gemak met d'r ouders te keuvelen. Ik vraag me wel af of het mij zou lukken om enthousiast te zijn zonder dat ik hier die tent onder schreeuw. Ik roep nogal door mijn mobieltje. Mooi om te leren als ik tenminste eens in scype kom op de juiste knoppen druk.

Vanmiddag, zondag hebben we alleen in de ochtend onze sessie gedaan, ben ik naar de plek gegaan waar hij zijn ashram wil bouwen. Was er al eens geweest. Tot nu toe is het alleen bougrond met wat struiken. Eens in de zoveel tijd komen mensen gratis het hout er af kappen als ze het mogen meenemen. Volgend jaar gaat hij naar Spanje en dan zou hij eens beginnen met bouwen. Ik heb gezegd dat hij welkom is bij mij maar dat ik niet zo'n fondsenwerver ben.

Het was een leuke dag. We zijn van pad naar paadje naar kabouterpaadje naar bush gewandeld. Vervolgens moesten we terugkeren omdat het niet te doen was en er een te sterk stroompje over gestoken moest worden. Het is er erg mooi met veel vlinders. Lekker rustig, geen verkeer. Ik hoorde alleen het riviertje en het krakenb van mijn geliefde coconutkoekjes.

Tegen de avond lekker naar het strandje gegaan. De zon achter de berg onder zien gaan en wat yoga op het strandje gedaan.

Het valt me op dat er veel minder wazige types rond lopen dan vorig jaar. Misschien zitten ze al in Goa op Robert, Harry, Frans, Paul en misschien Bertus en Ronald te wachten.

Verder weinig nieuws, ben nog steeds geen heilige

Het ga jullie goed Perik

  • 03 Oktober 2010 - 19:52

    Nutske:

    Ha die Eric of moet ik zeggen: Perik….weet eigenlijk nog steeds niet waar die “P” voor staat....Pelgrim misschien? Ben je verhaaltjes weer een beetje aan het lezen en volgens mij relaxe jij jezelf elke dag behoorlijk in het zweet. Anyway alles loopt hier op rolletjes. De loods is inmiddels gestript van alle “wiet”-onderdelen en deze maand gaan we met 37 pallets verhuizen vanuit Gastel naar Weert. De guys doen het weer prima…Joey heeft dit weekend gewonnen met: 13 – 0 ! en was superblij totdat Kevin thuis kwam…hij had gewonnen met 14 – 0 (de tegenstander voetbalde zelfs met een manneke meer..!!) Het nieuwe talent moet toch onderhand wel opgemerkt worden door Rutte zou ik zo denken…

    Groeten van een Meijelse vriend.

  • 06 Oktober 2010 - 21:03

    Robert:

    Hello

    3dec aankomst mumbai 04.30 heel vroeg dus

    gaat je goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

verrassing

11 December 2010

Goa-trance

03 December 2010

Op naar Goa

16 November 2010

Chamba en omgeving

06 November 2010

ff snel
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 73491

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: