joehoe - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu joehoe - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

joehoe

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

07 Oktober 2010 | India, Rishīkesh

Ha die nutske. Dat die toptalenten van jou genen maar wat eerder geboeren waren geweest dan was er zeker meer uitgekomen dan 12-0 tegen malta en waren we toen kampioen geworden. Nou ja dan hebben we nog wat voor de toekomst.

Wat jammer dat ik niet kan helpen 37 paletten over te huizen naar de voormalige wietkwekerij. De binnenlandse veiligheidsdienst zal je in de gaten houden. Maar hopen dat die handschoenen niet steriel verpakt zijn met wit poeder.

Hier zijn de dagen nog van het zelfde. Af en toe naar het strandje. Ben er vaak alleen. Ik weet niet wat de andere toeristen doen. Misschien hebben ze een betere plek gevonden want deze ligt al aardig vol met ezeltjespoep van de "bouwvakkers" die er wit zand komen scheppen en hun ezels er mee opzadelen.
Verder begrijp ik nog steeds niet waarom er duizenden dode regenwormen liggen. Op de straat is te begrijpen dat ze level 9 nooit gehaald hebben met dat spelletje waar je moet oversteken (naam even kwijt). Dus worden ze overreden door doldwaze taxichauffeurs. Waten we ze wannabee schumachers noemen.
Maar op het strandje ligt het er ook mee vol. Waarom die zich laten uitdrogen. Als ik er ooit achter kom misschien is dan ook het mistery van de aangespoelde walvissen opgelost.

Gisteren geld gewisseld in swargmarg. Daar kwam ik die grappige "baba" tegen. Krijgt meestal een theetje van me en ik was in een gulle bui dus heb hem ook wat tekenpapier gegeven. Hij had weer verhalen over een argentijnse die met hem zou willen trouwen. De politie kwam hem halen. Een tip van een jaloerse shophouder volgens hem. Hij kon er tussenuit knijpen maar haar heeft hij niet meer gezien. Hij heeft wel wat met de meisjes. Elk buitenlands meisje dat we passeren spreekt hij aan. Trouwens elke toerist. Ik ben zijn very, very good friend. Zo hoopt hij waarschijnlijk vertrouwen te wekken bij de anderen om er later me aan de praat te raken. Zolang hij ze niet overvalt vindt ik alles best. Ram kent hem en zegt dat hij geen kwaad kan. Ik mag hem wel en rem hem op tijd af als hij te veel hebben wil. Zijn kleurpotloden waren ook zo goed als op en hij wilde een antenne voor zijn radio. Ik heb gezegd dat hij dat meaar aan een andere very good friend moet vragen.

Ben vandaag met Ram naar de reservationoffice gereden achter op zijn brommer. Fijn dat ie me wilde brengen. Heb een ticket met de luxe shadabti-express voor 29 okt om 18.00 uur. Lekker eten, airco en niet 100.000 mensen in 1 wagon. Helaas een aansluitende trein was niet meer te boeken voor Darjeeling. Dat probeer ik hier maar via een travelagent te regelen of anders moet ik vliegen of mijn reisplannen aanpassen.

Verder niet veel nieuws onder de lekkere zon. Zal vanavond weer proberen te bellen Kelly dus zet het geluid maar vast aan. Zal nog eens scype proberen te melden. Dan kan er voortaan 1 uur voo een euro gebeld worden.

Het ga iedereen goed

Groet Perik

ps Rob, gaat ie nog goed met het daten?

• 09 Oktober 2010 - 10:30

Max:

Hallo broeder,

Weer drukke weken achter de rug. Twee keer kinderfeestje van Rosie. Was al met al wel erg leuk. Rosies kinder-kinderfeestje (die met klasgenootjes) in de theaterzaal op het Joris gedaan. Cultureel zeer verantwoord ondanks Wilders culturele niet-gedoogparagraafje. Kindjes waren super enthousiast en feestje afgesloten met de productie "sneeuwwitje" uitgevoerd door 13 (ja het liep weer eens een keertje uit de hand) doorgedraaide kindsterretjes. De papa's en mama's vonden het in ieder geval prachtig. Pa ne Ynske zijn als het goed is van de week bij jou thuis geweest want ik had inderdaad niet de goede sleutel. Pa en Ynske laten een copie maken van je sleutel dus volgende week kan ik er weer in. Voor Robert: Nog even wachten dus op je rugzak.
    Verder alles z'n gangetje zonder verrassingen, precies zoals ik het het liefst heb! Lang leve de voorspelbaarheid.

Groeten Max