Dharamsala - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu Dharamsala - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

Dharamsala

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

29 Oktober 2010 | India, Rishīkesh

Zo na een rit van 16 uur met een zogenaamde deluxbus aangekomen. Was precies zo'n geval als alle anderen. De vering was ook aan vervanging toe. dAT is geen combinatie met wegen die ook aan vervanging toe zijn.

Het zou hierijskoud zijn. Maar kan tot in de avond in mijn t shirt lopen. Een week geleden lag er nog sneeuw.

Er zit een grappige schot naast me in het hotel. Vandaag naar Dharamkot gelopen en het mounteneeringsinstituut geraadpleegt over evt. trekkingen in de omgeving.

Ben verder de hele dag in Tushida geweest. Was een speciale dag om te mediteren. Zou 100 miljoen keer beter zijn dan op andere dagen. 2 films over Boeddha en de dalai lama gezien. Verder een wandelmeditatie gedaan naar 2 stupa's. Die stonden op een prachtige plek. Met 30 man wandelen is voor mij weinig meditatie. Hooguit training onverstoorbaarheid.

Morgen gaat de dalai lama naar een school waar de kinderen vanalles hebben op tedragen voor hem. Dit heb ik9 jaar geleden al eens gezien. Was een hele happening dus de wekker staat morgenvroeg weer op 6.00 uur.

LeukMireille dat je ook mee leest. Eindhoven is ook leuk.

Kaartje is dus wat laat aangekomen pa. Had er al een prettige kerst op kunnen zetten.

Het ga jullie goed

Groeten van mij

• 29 Oktober 2010 - 19:54

Pa En Ynske:

Beste Erik,
    We zijn Dharamsala aan het zoeken op de kaart,maar kunnen het nog niet vinden en gaan het dadelijk op internet zoeken.Gisteren was een hele happening met Rosie en Noël want ze hebben de poppenkast met poppen nu thuis.(weet je nog van de zolder in Bergeijk).Ome Fred was al een hele vroege zwarte Piet tegengekomen.
    Piet had een lekke band,Ome Fred heeft hem thuis gebracht en kreeg als dank 2 boekjes voor Rosie en Noël.Reuze succes!!Misschien weet je het al van de vader van Rob Mulder die overleden is.Max gaat naar de begrafenis.
    Veel succes met de trekking,wees voorzichtig en blijf gezond.Veel groeten Pa en Ynske.

• 29 Oktober 2010 - 20:14

Hans:

Erik!
    Ik ben je nog 75 euro verschuldigd, maar ben je bankrekening kwijtgeraakt. Als je weer eens in de wereld van de materialiteit bent afgedaald, herinner je je het nummer misschien nog. Zou je dat willen doorgeven. Ik raad je aan het op deze pagina te zetten. Andere mensen kunnen dan ook geld overmaken. Zouden degenen die dat doen, dat willen doen met de vermelding 'hatsikidee'? Dat lijkt me gemakkelijk voor jou later als je de boekhouding aan het doen bent.
    Ik ben twee weken uitgeschakeld geweest, omdat ik na het uitbaggeren van ons slootje geblesseerd ben geraakt aan mijn rechterpols. Ik kon daardoor niet meer typen. Niet dat dat de pret kon drukken trouwens, want ik heb allerlei avonturen beleefd. Zo was ik afgelopen weekeinde in Münster met de schoonfamilie, exclusief schoonvader, want die akkerdeert niet meer zo met schoonmoeders en we waren er vanwege haar zeventigjarige verjaardag. Münster is een mooi oud stadje vol met voor Nederland belangwekkende historie. Zo is de bisschop van Münster, Bommen Berend, Nederland nog eens binnengevallen in het rampjaar 1672, toen we er ook van de bisschop van Keulen en de koningen van Frankrijk en Engeland aanvankelijk stevig van langs kregen. Je begrijpt al dat dat dolle pret was. Niet in 1672, maar afgelopen weekeinde. We zijn zelfs naar een dierentuin geweest waar ik bijzonder onder de indruk raakte van de tijgers. Die zitten daar toch ook, tijgers. Machtig mooie beesten man. Mocht je er een tegenkomen, zou je dan voor mij een buiging met het diepste respect willen maken?

Groetjes,
    Hans

• 30 Oktober 2010 - 16:32

Max:

Goedendag broeder,

Zonder blessure een berichtje van een wel zeer uitgeruste broer. De herfstvakantie zit er al weer bijna op maar ik kan je vertellen: Ik heb hem (de herftvakantie dus) ten volle benut. Niet dat ik vele avonturen heb beleeft zoals onze vriend Hans, nee, in tegenstelling! Ik heb helemaal niets gedaan behalve vaak uitslapen (dit is een soort intrinsieke meditatie die geheel via de natuurlijke weg tot mij komt en die zodanig congruent is met mijn ware ik dat ik er geen enkele inspanning voor hoef te plegen). Dit is mede mogelijk gemaakt dankzij mijn koters die tegenwoordig geheel zelfstandig naar beneden gaan en zonder enige vorm van begeleiding de boel op eigen wijze op z'n kop weten te zetten. Het was dus een heerlijke vakantie.
    Zoals Pa en Ynske al schreef ben ik gisteren nog naar de begrafenis geweest van Robs Pa. Het was een mooie dienst.

Groetjes Max

• 30 Oktober 2010 - 18:21

Arlene:

Hoi Erik

Gossie, dat lijkt me wel een hele mooie ontmoeting. De Dalai Lama.... Ja, dat lijkt me echt een geweldige ervaring. Geniet ervan.

Groetjes Arlène

• 02 November 2010 - 09:03

Oom Fred:

hallo erik.bedankt voor de mooie kaart ik ben weer naar max en hedwig geweesten rosie en noel het was erweer gezellig.miisschien ben jij nu al in de bergen.wij hopen dat alles goed gaat met je.heel veel groetjes van oma oom fred en tante mia.