wat goede muziek een ellende kan berokkenen - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu wat goede muziek een ellende kan berokkenen - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

wat goede muziek een ellende kan berokkenen

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

27 Oktober 2010 | India, Rishīkesh

Ik bedenk me hier opeens dat voor elke goede muziekant er 1000den mensen zijn geweest die het ook hebben geprobeerd. Ze zijn vroeg of laat afgehaakt of hebben, nog erger, het niet opgegeven. In een geluidsarme ruimte of op een onbewoond eiland is dit niet zo erg. En hier in Rishikesh leer ik er gelijkmoedig onder te blijven als iemand de hele dag het zelfde deuntje repeteerd op de pas aangeschafte tabla, sitar, djembe enz. Maar komt het leren van gelijkmoedigheid niet bij de mensen op dan zorgt het voor een orkaan van ergernis.

Gisteren ben ik met andere Erik en een spaanse jongen naar een chanti werkplaats in Rishikesh stad gegaan. Daar worden muziekinstrumenten gemaakt of je kunt ze zelf maken. De digeridoo is erg populair. Heb er een paar uur dorgebracht. 2 jongens waren bezig een ditsch te maken en mijn medereizigers zijn het vanplan. Ik was alleen maar mee om de orkaan van ergernis te doen opzwellen in de omgeving door mijn lippen ongecontroleerd te laten wiebelen aan het begin van de holle pijp van de didge. Gelukkig voor de omgeving werd ik geregeld op thee en lassi (niet die hond maar een yoghurtdrankje) getrakteerd.

De laatste dagen zijn we naar het watervalletje gegaan en op het strand. Ook zijn we zondag weer naar een grotje geweest. Ditmaal gesloten zonder saddhu die vroeg of we thee wilden. Hierop zeg ik altijd meteen volmondig ja ipv eerst beschaafd 2x nee te zeggen zoals gebruiukelijk is. Het was in ieder geval een mooie wandeling in het bos. Een paar wandelende struiken (middels een boerin wiens voeten er onderuit staken) konden we de weg goed vinden.

Morgen zit ik in de bus naar Dharamsala. Is zien wat daar te beleven valt.

Mensen de laatste groeten uit Rishikesh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

verrassing

11 December 2010

Goa-trance

03 December 2010

Op naar Goa

16 November 2010

Chamba en omgeving

06 November 2010

ff snel
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 73540

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: