hiep hiep hoera - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu hiep hiep hoera - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

hiep hiep hoera

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

18 Oktober 2010 | India, Rishīkesh

Gefeliciteerd pa met je vergaardag. Ik zal straks proberen te bellen. Zie wel of je thuis bent. Blijf er niet voor thuis in ieder geval. Je kunt je ook voor scype proberen aan te melden. In die tijd dat ik jou een halve minuut bel, bel ik 3 kwartier met Kelly via scype.

Gisteren heb je geloof ik de vergaardag gevierd. Vandaag zal ik er eens extra lekker op gaan eten.

Ron van die sneeuw dat kan toch niet waar zijn in oktober. Dan geloof ik niet meer in de opwarming van de aarde en hoef ik me niet druk te maken dat iedereen in India ipv een brommer nu een auto kan kopen voor het zelfde geld. Zal wel een topkwaliteit zijn.

En Joke jij hebt in 2 uur gepresteerd waar ik dus 8 uur over gedaan heb. Gelukkig had je ook spierpijn dat maakt de onbegrijpelijke prestatie een tikkie begrijpelijker. Houdt het ergens op Joke of kan ik je volgend jaar hier verheugen met een wedstrijdje Amsterdam - Delhi.

Gisteren met ram en bir (een jongen van het winkeltje beneden) naar een grot geweest. Die was op slot. Sinds het een nationaal park is mag er niet gebouwd en gewoond worden. De baba die als afgevaardigde van de yogi die er gewoond heeft, verblijft, wees ons de weg. Op hoop van zegen een oude golfplaten dak over. Een stuk ijzer opzij schuiven en binnen waren we. De tombe van een verlichte ziel was er. Daar even zitten mediteren. Het was een mooie grot en jammer dat er niemand meer was. Van binnen was het een puinzooi. Marmer stond nog opgestappeld en wat bogen. Na een theetje en wat foto's zijn we weer een gegaan.

Gisteren was het hier feest. Nou noem het maar oorlog. Durga de god waar omheen een festival was gebouwd van 9 dagen vond haar hoogtepunt. Of noem het maar dieptepunt, dit in meerdere opzichten. Allereerst betekent het dat ze na een rondtoer richting de Ganges ging om met veel kabaal in de rivier te worden gestort. Iedereen die in de buurt kwam kon een hand poederverf over zich heen krijgen. Zelfs de tv camera's werden niet uitgezonderd. Een 2de holly festival (voor de kenners). Een saddhu in zijn van stukken plastic opgetrokken onderkomen werd bijna vertrapt door het publiek. Een brommer die wat te vlug uit de oorlogssituatie probeerde te komen reed tegen een meije op en ging onderuit. Maar niks mocht de feestvreugde drukken. Er werd gedanst en vuurwerk afgeschoten. Mou moet je je dat prielgeknal van ons met nieuwjaar niet voorstellen bij vuurwerk. Zelfs in een oorlog mogen we zulk een herrie niet afschieten denk ik. 2 stukken wcpapier dempte het gebeuren ietswat. Het leken wel kleine landmijnen die af gingen. Mijn haren wapperden er soms van op terwijl ik toch buiten de zone van de poederverf verbleef.

In de avond was er nog een grote pop (die voor een demon met 9 hoofden door ging). In brand gezet. 1st was er prachtig vuurwerk met pijlen die niet onder deden voor de eindshow van extrama. Met dit verschil dat de richting niet zo uitgekiend was. Geregeld knalde er een op het dak van een huis of in de rivier pas uit elkaar. De pop was minstens 10 meter hoog en zat vol vuurwerk. Je begrijpt de herry. Het burning man festival. Dat kennen ze hier al jaaaaaren.

dat was hem weer. Tot gauw

• 18 Oktober 2010 - 15:06

Kelly:

papa van Erik,
    Van Harte Gefeliciteerd!
    Ook sterrenbeeld weegschaal dus :)

Groetjes kelly

• 18 Oktober 2010 - 18:57

Ricardo:

Hallo Perik,

Als je ook Goa in je planning hebt, kun je mij contacten. Ik verhuur kamers en appartementen.
    00919960321088

• 20 Oktober 2010 - 13:20

Mireille:

Hoi Eric,
    Heb me snel aangemeld als volger via je waarbenjijnu, leuk om te lezen hoe het je vergaat en met enige jaloezie.... vanuit een regenachtig, herfstkoud Eindhoven,
    xxx Mireille.

• 20 Oktober 2010 - 20:48

Pa En Ynske:

Beste Erik,vandaag je kaart van shiva en familie ontvangen. Het was fijn om van jezelf te horen dat het goed met je gaat. De verjaardag was gezellig op jou en Peter na, was iedereen gekomen. Noël dacht dat hij kon toveren want hij kon elektrische lampen uitblazen, Bas had een aan/uit schakelaar achter zijn rug en zei tegen Noël dat hij heel hard moest blazen. Morgen bellen we Kelly op om haar te feliciteren, jij alvast gefeliciteerd met haar verjaardag. Binnenkort kan je misschien ook al brieven van Rosie ontvangen want ze kan al heel veel woorden schrijven. Dit hebben we gezien in een mooie tekening voor opa Theo met heel veel tekst erbij. Het is hier nu echt herfst met veel wind en regen.
    Veel groeten van oma, tante Mia en oom Fred.
    Nog een hele fijne vakantie,wees voorzichtig en blijf gezond.
    Heel veel groeten van Pa en Ynske.