geboekt - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu geboekt - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

geboekt

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

15 Oktober 2010 | India, Rishīkesh

Ja mensen ik heb geboekt. Nog een kleine 2 weken vrijwillig doorbrengen in dit strafkamp. Ik had al een treinticket naar Delhi. Daar heb ik niks aan want er is dus geen vervolgtrein. Besloten om de de lux bus naar Dharamsala te nemen op de 28ste oktober. Maar zien wat het inhoudt. Hij vertrekt in ieder geval van Rishikesh en kost 2x zo duur. 15 euro. Dat is dus een euro per uur voor extra comfort (niet op te veel hopen). 2 jaar geleden was geen pretje toen ik de sleeperbus nam van Goa naar Mumbai. Blijkt dat een supersmal plankje te zijn waar ik met een vreemde snurkende man op moest liggen. Dan toch liever een gewone bus.

3 december vlieg ik van Delhi naar Goa. Ik kom daar om 19.10 aan (ter info voor Robert en Harry).

Ik begrijp werkelijk niet waar mensen het vandaan halen om 50km per dag 4 dagen lang te lopen. Zondag heb ik er 24 gelopen en was uitgeput tot donderdag.

De laatste 2 dagen is het weer geen priveyoga les. Er zijn er 2 bij gekomen. Ze weten wel een beetje hoe het moet dus de les wordt niet aangepast. Mediteren nog alleen. De laatste 2 dagen van het durgafestival zijn op komst. Zondag worden brandendedurgapoppen van meters hoog in de rivier gedumpt. Dan kan alweer bijna het volgende festival beginnen.

Verder weinig nieuws. Nog steeds prima toeven hier. Erg warm op het strandje maar het koude gangawater is een heerlijke verkoeling.

  • 15 Oktober 2010 - 20:57

    Ron :

    hi erik we zijn even over jou aan het kletsen en mediteren met zijn allen dat yoga lukt nog niet erg. Joke zit met haar benen in mijn nek ze heeft nog steeds spierpijn van de renpartij vorige week.
    Het is weer lekker weer hier -5 en veel sneeuw, maar we gaan dadelijk wel effe zwemmen buiten. Jammer dat hiet bij bent, maar ja in india zal het wel relaxter zijn. En heb je alle leuke plannen voor januari met zijn allen naar Barcelona of zo iets. En mis je je liefje Kelly al een beetje
    Groetjes Ron Eug Joke en Anietje (wij zitten al weer in wonderland ??)

  • 16 Oktober 2010 - 18:49

    Euske:

    Hi Erik,

    Alles gaat voortvarend als ik je berichten lees.
    Hier is alles okee. Joke heeft vorige week de 1/2 marathon uitgelopen, net iets boven de 2 uur. Het weer was te warm om het scherpe tijd onder de 2 uur neer te zetten. Na afloop hebben hebben we haar prestatie gevierd met het rijkelijke gele water.Ik heb heb mijn training weer hervat en hoop verlost te zijn van de blessures. Vandaag de tuin wat aangekleed met winterviolen, staat die er weer op zijn fleur ops bij.PSV moet morgen tegen Willem 2. Dat moet appeltje eitje zijn. En voor uw info Youri van Gelder (lord of the rings, turnen) is uit de WK selectie gezet, zou misschien weer van ''de witte sneeuw'' geproefd hebben. Geniet ze nog en de mazzel.

    gr, Euske

  • 17 Oktober 2010 - 09:16

    Max:

    He broeder,

    Rosie vraagt: "wat is 'rediteren'. Is dat ome erik z'n huis sturen naar een land waar mensen anders praten?"
    Ik heb gezegd dat dat een hele mooie betekenis is van 'rediteren'. Ik had het niet beter kunnen uitleggen toch?
    Overigens is Hedwig ook naar een soort van 'rediteer-cursus' waar ze leert om meer rust te vinden. Als voorbereiding voor vandaag moest ze gisteren 5 min tot een half uur mediteren. In het kader van de rust heeft ze het alarm dus maar op 5 minuten gezet. Lekker efficient mediteren dus. Nee, ik heb er alle vertrouwen in dat ik straks met Mega-zen-hedwig mijn leven ga delen. Kan ik eindelijk haar tempo eens bij houden. En dat nog wel zonder enige vorm van externe begeleiding, cursussen en/of trainingen. Sommige mensen hebben het toch maar getroffen met hun aangeboren zen-genen. En dan lees ik ook nog dat mijn wilde levensfilosofien zomaar een inspiratie vormen voor andere mensen die ik niet alleen daarom hoog acht. Mijn dag kan dus niet meer stuk. Dat zul je begrijpen.
    Vandaag staat er één activiteit op de agenda (het maximaal toelaatbare aantal wat mij betreft), nl ons pa zijn verjaardag. Over een uurtje of twee moet ik en de kids dan wel klaar zijn voor vertrek dus laat ik maar stoppen met dit boeiende relaas en starten met de voorbereidingen anders zou het weleens te laat kunnen worden.

    Het ga je goed en veel plezier met mediteren en met Kelly.

    PS: Misschien dat je er nog wat aardige geintegreerde yoga-oefeningen tegenaan kan gooien met Kelly in het kader van de eenwording met jezelf en je omgeving.

    groeten Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

verrassing

11 December 2010

Goa-trance

03 December 2010

Op naar Goa

16 November 2010

Chamba en omgeving

06 November 2010

ff snel
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 73510

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: