nusa lembongan, fantastisch en India - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu nusa lembongan, fantastisch en India - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

nusa lembongan, fantastisch en India

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

18 Oktober 2011 | Nederland, Eindhoven

Pa en Max, De palm mag zo nat worden daar houdt ie van

De laatste paar dagen op het prachtige eiland nusa lembongan doorgebracht.Samen met David uit london die de hele dag met een grote lach op zijn gezicht rondloopt, 2 braziliaanse dames katrina en een met een moeilijke naam, alex de wilde surfdude, Philipe de nerveuze chileen en nog wat bijvolk een relaxte tijd gehad. Een dag gelanterfantert, 1 dag wat rondgewandeld en 1 dag met zijn drieen (Ik david en de braziliaanse met moeilijke naam) een scooter gehuurd. Later besloten we dat het de perfecte dag was. Begonnen met een ontbijtje bij de mangroven. Daar besloten een snorkeltrip te doen. Zoveel vissen heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Zelfs niet in de viskraam. Ik kon amper iets zien door mijn snorkelglaasje om maar eens een beetje te overdrijven. En dat is een klein beetje. Nog een 3 a 4 meter lange zeeslang gezien van dicht bij die zich sierlijk een weg baande door de zee. Op het laatst kwam hij recht op ons af. De beestjes blijken nieuwsgierig te zijn en als je niet in paniek raakt zijn ze zo weer weg. Dat laatste wisten we niet dus enigszins op ons gemak waren we niet helemaal meer. Dus als je een zeeslang ontmoet voortaan lekker blijven genieten.
Daarna werden we nog een uurtje door de mangroven gepeddeld. Een paar gigantische hagedissen en fel gekleurde vogels gezien zoals de kingfisher. Die kennen harry en robbert ook van het Indiase bier. Vooral de rust en het geluid van de peddel die door het water ging maakte het aangenaam toeven.
Daarna met de scooter tot aan de brug gereden. Die werd gerepareerd. Zonder brommer de wijde rivier doorgewaad. We kwamen een zeeegel, ontelbare zeesterren en wat rupsachtige wormen tegen. Daarna naar een uitzichtpunt gelopen. Supermooi. Een van de hoogtepunten van de vakantie. Hoge kliffen waar het water op beukte. Het zag wit van de schuim of turquase van de tropen. Een paar uur blijven zitten.
Toen we terug gingen was het water flink gestegen. Toch geen bootje gepakt. Het lukte net om de tassen droog te houden. Gelukkig is niemand op een zeeegel gestapt. Daarna met de brommer naar devilspoint gereden. Een wat lagere klif met grot. De golven gaan er naar binnen en worden als stoom uitgeblazen met bijbehorend geluid. Een mooie zonsondergang gezien. Dat was onze perfecte dag. En dat nog wel zonder alcohol en sex, voor velen onmisbaar voor de perfecte dag maar als je in de buurt bent probeer het maar eens.
De dag erna lekker op het dak van de langzame boot naar het vaste eiland gevaren. Mooi om de golven van de oceaan zo onder je boot te voelen gaan.
De volgende ochten naar het vliegveld. Mijn visum was 1 dag verstreken. Ik had een 30 dagen visum, de einddatum staat er niet op maar gelukkig had ik een controleur die het niet hel;emaal begreep. Ik zag hem hardop denken, nog is denken, een stempel zetten, nog is denken en daar was mijn paspoort.
Na 2 vluchten, een korte nacht slapen in Delhi, bevriend te zijn geraakt met de manager van de german bakery die me niks liet afrekenen heel de dag, bij het reserveringskantoor een kaartje te hebben gekocht voor de nachttrein omdat die van overdag al vol zat, een tuktuk, nog een tuktuk, kwam ik eindelijk aan in Peeth ashram. Goed gepland, het was de jaarlijkse viering van het overgaan (de overlijdingsdatum) van de oprichter. Dat betekend dat er een stuk of 100 saddhu's en brahmins zijn uitgenodigd om te komen eten. Daarna zijn wij aan de beurt.
De 1ste yogales gehad, in de purple dhaba gegeten en nou zit ik te typen.
Alles goed hier, het ga jullie goed, zo niet dan toch. Voor noodgevallen ben ik te bereiken op het volgende telnr (mijn nieuwe simkaart uit India): +919871172937