nusa lembongan, fantastisch en India - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu nusa lembongan, fantastisch en India - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

nusa lembongan, fantastisch en India

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

18 Oktober 2011 | Nederland, Eindhoven

Pa en Max, De palm mag zo nat worden daar houdt ie van

De laatste paar dagen op het prachtige eiland nusa lembongan doorgebracht.Samen met David uit london die de hele dag met een grote lach op zijn gezicht rondloopt, 2 braziliaanse dames katrina en een met een moeilijke naam, alex de wilde surfdude, Philipe de nerveuze chileen en nog wat bijvolk een relaxte tijd gehad. Een dag gelanterfantert, 1 dag wat rondgewandeld en 1 dag met zijn drieen (Ik david en de braziliaanse met moeilijke naam) een scooter gehuurd. Later besloten we dat het de perfecte dag was. Begonnen met een ontbijtje bij de mangroven. Daar besloten een snorkeltrip te doen. Zoveel vissen heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Zelfs niet in de viskraam. Ik kon amper iets zien door mijn snorkelglaasje om maar eens een beetje te overdrijven. En dat is een klein beetje. Nog een 3 a 4 meter lange zeeslang gezien van dicht bij die zich sierlijk een weg baande door de zee. Op het laatst kwam hij recht op ons af. De beestjes blijken nieuwsgierig te zijn en als je niet in paniek raakt zijn ze zo weer weg. Dat laatste wisten we niet dus enigszins op ons gemak waren we niet helemaal meer. Dus als je een zeeslang ontmoet voortaan lekker blijven genieten.
Daarna werden we nog een uurtje door de mangroven gepeddeld. Een paar gigantische hagedissen en fel gekleurde vogels gezien zoals de kingfisher. Die kennen harry en robbert ook van het Indiase bier. Vooral de rust en het geluid van de peddel die door het water ging maakte het aangenaam toeven.
Daarna met de scooter tot aan de brug gereden. Die werd gerepareerd. Zonder brommer de wijde rivier doorgewaad. We kwamen een zeeegel, ontelbare zeesterren en wat rupsachtige wormen tegen. Daarna naar een uitzichtpunt gelopen. Supermooi. Een van de hoogtepunten van de vakantie. Hoge kliffen waar het water op beukte. Het zag wit van de schuim of turquase van de tropen. Een paar uur blijven zitten.
Toen we terug gingen was het water flink gestegen. Toch geen bootje gepakt. Het lukte net om de tassen droog te houden. Gelukkig is niemand op een zeeegel gestapt. Daarna met de brommer naar devilspoint gereden. Een wat lagere klif met grot. De golven gaan er naar binnen en worden als stoom uitgeblazen met bijbehorend geluid. Een mooie zonsondergang gezien. Dat was onze perfecte dag. En dat nog wel zonder alcohol en sex, voor velen onmisbaar voor de perfecte dag maar als je in de buurt bent probeer het maar eens.
De dag erna lekker op het dak van de langzame boot naar het vaste eiland gevaren. Mooi om de golven van de oceaan zo onder je boot te voelen gaan.
De volgende ochten naar het vliegveld. Mijn visum was 1 dag verstreken. Ik had een 30 dagen visum, de einddatum staat er niet op maar gelukkig had ik een controleur die het niet hel;emaal begreep. Ik zag hem hardop denken, nog is denken, een stempel zetten, nog is denken en daar was mijn paspoort.
Na 2 vluchten, een korte nacht slapen in Delhi, bevriend te zijn geraakt met de manager van de german bakery die me niks liet afrekenen heel de dag, bij het reserveringskantoor een kaartje te hebben gekocht voor de nachttrein omdat die van overdag al vol zat, een tuktuk, nog een tuktuk, kwam ik eindelijk aan in Peeth ashram. Goed gepland, het was de jaarlijkse viering van het overgaan (de overlijdingsdatum) van de oprichter. Dat betekend dat er een stuk of 100 saddhu's en brahmins zijn uitgenodigd om te komen eten. Daarna zijn wij aan de beurt.
De 1ste yogales gehad, in de purple dhaba gegeten en nou zit ik te typen.
Alles goed hier, het ga jullie goed, zo niet dan toch. Voor noodgevallen ben ik te bereiken op het volgende telnr (mijn nieuwe simkaart uit India): +919871172937

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Bali, India, ????

Recente Reisverslagen:

23 December 2011

de laatste zware dagen

05 December 2011

Ao nang nog een top 3 bestemming erbij

29 November 2011

Het ga u goed, mij ook

24 November 2011

bepaald, geen toeval of wel?

22 November 2011

Mangalnaths reizen en de boddhiboom
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 73523

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: