Geflapstineerd en rishikesh - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu Geflapstineerd en rishikesh - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

Geflapstineerd en rishikesh

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

18 Oktober 2011 | Nederland, Eindhoven

Beste Luitjes,

Mijn vorige verslag van een week geleden is niet dooergekomen omdat ik geen titel had ingevuld. Als het goed is staat ie er nu in.

Allereerst Pa gefeliciteerd met alweer genieten van een heerlijk pensioenjaar. Ik ben benieuwd of wij al pensioen hebben op die leeftijd. Ik in iedersgeval wel wens ik mezelf toe. Ram de yogaleraar wenst je veel geluk en een lang leven. Ik ook. We hebben samen een flinke taartpunt genuttigd. Vanavond tijdens de yoga zal die wel omhoog komen. Zo zal ik je vergaardag niet vergeten. Hopelijk is het daar ook gezellie met 2 of veel.

Hier In rishikesh zit de 1ste week yoga en meditatie er alweer op. Hoe dat verloopt kun je in mijn vorige reizen lezen voor de geinteresseerden.
Erik uit Peru, die ik vorig jaar bij ram geintroduseerd heb, zit hier al een jaar. Hij zit 15 km verderop in een ashram. Hij krijgt er onderdak en eten. Hij doet tests bij mensen die daar zin in hebben om te zien of ze tijdens de meditatie op de "goede" golflengte zitten. Dit zou helpen om sneller te herkennen wanneer je in de juiste vibe zit.
Het is echt een mooie ashram en voor de liefhebbers, ze kunnen er voor nog geen tientje per dag vertoeven, verteren en hele dag yoga doen en mediteren.
Met Erik ben ik naar een grot gelopen op onze halve vrije dag. Ligt mooi dichtbij in de heuvel achter ramjulha. Een mooie ademhalingstechniek geleerd waarvan je goed dol wordt in het hoofd. Dus gooi die koffiewinkels maar dicht en ademen maar:
in door linkerneusgat, uit rechts, in l, uit r, in l, half uit r, in r, uit l, in r, uit l, in r, uit l, 3x in en uit door beide neusgaten.
Dan begin je met rechterneusgat in, l uit dus omgekeerd van de vorige ronde. Dit tot en met 3x in en uit.
Dan weer met links beginnen tot en met 3x in en uit.
Dan concentreren op je 6de chakra, is derde oog, is pituitairy gland (nl woord weet ik niet), is ong dussen de wenkbrauwen en dan naar het midden van het hoofd.
Let wel! ademhalingsoefeningen altijd rustig blijven anders stoppen en gewoon ademen.
ps ik zal op jullie passen in de ggz tijdens de opnamen. Grote kans dat het maar tijdelijk is.

Ik hou het bij mijn oude vertrouwde hari peeth ashram in laxman Julha, mijn oude vertrouwde restourantjes Ganga view en purple dhaba en mijn oude vertrouwde theemannetje die wat verdrongen wordt door een nieuwe german bakery, mijn oude vertrouwde Lucky voor internetgebruik en mijn oude vertrouwde winkeltje voor water en al niet meer.
Voor een autist is er toch genoeg om zich zorgen te maken. Het 1ste strandje is hermetisch afgesloten waardoor alleen de ietwat verderop liggende strandjes aan de ganges bereikbaar zijn. Gelukkig is er nog steeds de politie die op allerlei manieren baksjies ("fooi") probeert los te peuteren, is het water nog even koud en als je er uit komt is het nog even warm, de apen, vogels en hagedissen zijn nog steeds aanwezig alleen 1 jaartje ouder maar dat is ze niet aan te zien.
De grootste zorg voor een autist zou hier zijn dat de ashram voortaan meer op hari peeth businesscentrum/ shoppingmall lijkt. De manager is een winkeltje begonnen in de ashram. Hij verkoopt o.a. wc-papier, water en sigaretten. Dit water voorkomt dat hij een milieuvriendelijk filtersysteem aanlegt want dan verkoopt ie niks meer. Door de swami, die zich voortaan in de hoofdashram in Haridwar bevindt, wordt de winkel afgekeurd. Maar wat te doen, de spullen zijn al aangeschaft. Hij moest wel naar de 2de etage. Hier bezet hij nu het meditatiehokje. Zodoende hebben we toch meegeholpen de manager goede verkoopcijfers te geven door voorgaande meditaties. Wij zijn naar een luidruchtiger deel van de ashram verwezen. Goed voor de gelijkmoedigheid en het leren afsluiten van de omgeving tijdens de meditatie. Had cruyff weer gelijk met zijn roemruchte spreuk. Zijn nieuwe tapijt, airco en keuken voor hemen zijn "illigaal" verblijvende gezien is hem nog niet genoeg luxe dus de prijs van de kamers en de meditatie zijn maar weer eens onevenredig gestegen. Nou ja max je hebt gelijk, voor een westerling goed te betalen.

Ik zal jullie verder niet teveel vermoeien met data. Het ga jullie nog steeds goed en tot dan wel weer is een keer.

• 18 Oktober 2011 - 12:28

Kel:

Hey Dolle!
    Heftige Pranayam,. de naam is Pijnappelklier en.. houdt je jong!!
    Volgens de geschriften verschrompelt deze normaal gesproken na je puberteit, echter met de juiste combinatie van yoga, ademhaling en focus kun je deze Letterlijk nieuw leven in BLazen.. dit was m´n paradepaardje tijdens het examen ;)

Pa van Erik, fijne dag!

Erik, geniet ervan, mooie ervaringen toegewenst

• 20 Oktober 2011 - 07:31

Eugène:

Erik,

zo te lezen gaat het je goed, houden zo en geniet van elke dag. Ik hou het kort, mijn vader is afgelopen zondag overleden. Hij is vredig ingeslapen, ik was erbij. Het was iemand van de dag maar toch komt zoiets nog snel en onverwacht. Ik heb er vrede mee en het is goed zo. gr Eugène

• 20 Oktober 2011 - 15:42

Pa En Ynske:

Beste Erik,

Fijn om te weten dat je heelhuids in Rishikesh bent aangekomen. We weten nog niet of we die speciale ademhalingstechniek ook gaan proberen. Zorg er zelf maar voor dat je voldoende schone lucht inademt.
    Het was leuk om je stem te horen op de 18e , dat is toch het beste bewijs dat het goed met je gaat.Hier is het ook heel gezellig geweest en ze hebben allemaal gezongen hiep,hiep,hoera.Rosie en Nöel kunnen het beste en het hardste zingen van allemaal.Peter en de kinderen komen nog deze week een paar dagen logeren.
    De palm staat dus nu in een soort moeras, we hopen dat hij/zij dat leuk blijft vinden.
    Oom fred en tante Mia zijn met oma naar het Maxima in Eindhoven geweest om te laten bekijken of oma wat vergeetachtig wordt. De uitslag moet nog komen. Oma bleek in ieder geval lichamelijk helemaal super gezond te zijn voor haar leeftijd.
    Er staat de laatste tijd van alles en nog wat over jouw werk in de krant.
    De directeur gaat 5 % inleveren zodat hij dan op de Balkenende norm zit, daar zat hij dus niet op!!!!. Verder lopen er ook wat onderzoeken over de beveiliging op het werk. Op TV hebben ze "undercovered"aangetoond dat daar het een en ander aan schort.Je collega's zullen je daar meer over kunnen vertellen.
    Zondag de 23ste is er weer een belangrijke europese top over de eurocrisis, het is nog steeds niet allemaal goed, dat zal nog wel even duren.
    Ondanks de algemene europese euro malaise gaan we volgende week voor een week naar de Ardennen, wandelen enz. in Stavelot. We hopen dat de herfstkleuren dan op z'n mooist zijn.Heel veel groeten van je Pa en Ynske en ook van Oma,tante Mia en ome Fred.

• 26 Oktober 2011 - 12:01

Max:

Klinkt allemaal zeer, zeer aangenaam en relaxed en ontspannen. Een soort van intrinsieke zen-modus zonder verplichte SM-oefeningen, de eventueel vrijwillig te ondergane SM ter leering en de vermaak daargelaten.
    hier gaat alles goed, murphy's law daargelaten: Nieuwe accu auto, nieuw veiligheidsglas in voordeur (Noel had er doorheen getimmerd), de al eerder genoemde autoschade, wasmachine kapot en dan moet Noels vergaardag, sinterklaas en de kerstman nog komen. Jaja het leven van een materialistisch burgermannetje gaat niet altijd over rozen. gelukkig is er as zaterdag weer een pokeravondje om de kosten te dekken!
    Afgelopen zaterdag naar de begrafenis geweest van Eus zijn Pa. was een mooie ingetogen dienst. Eus heeft een prachtig liefdevol portret voorgedragen over zijn Pa. Ik begin steeds meer te beseffen hoe belangrijk zo'n afscheidsritueel is.
    Dan wat beter nieuws: hedwig is al anderhalve week gestopt met roken! Super knap. Om dit heugelijke feit te vieren gaan we morgen de bespaarde (en nog te besparen) eurootjes lekker uitgeven. Oma, tante Mia en ome Fred komen oppassen op Rosie en Noël.

Verder geen nieuws meer dus tot je volgende berichtje.

Veel plezier en zen toegwenst.
    Groeten Max

• 28 Oktober 2011 - 19:49

Ron:

Hoi eric dat klinkt weer werelds en rustgevend al die reis en meditatie verhalen. Ik zie india ook al weer voor me. De donkere dagen komen hier weer dus ook tijd om weer te mediteren. Nog veel fun daar en tot snel.