we zullen doorgaan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu we zullen doorgaan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van perik - WaarBenJij.nu

we zullen doorgaan

Door: perik

Blijf op de hoogte en volg perik

31 Oktober 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag alleraardigste medemensen,

Allereerst gecondoleerd met je vader Eugene. Ik lees het bericht nu pas. Ik heb van Max zijn bericht begrepen dat het een mooie dienst was. Ik probeer je nog te bellen.

Goed te weten dat het de pijnappelklier is Kelly. Dank voor de les. Ik zal er een fijn-appelklier van proberen te maken. Hij geeft al aardig wat wit licht zo nu en dan.

Ja pa die schone lucht kan ik hier af en toe wel gebruiken. Met de verbetering van de economie hier, komt ook de zwarte lucht van het verbranden van het verpakkingsmateriaal, veelal plastic, mee om al die overbodig gekochte luxe te vervoeren.

Hier alles naar wens. Veel oefeningetjes voor geest en lichaam. We hebben 26 oktober Diwali gehad. Dat gaat gepaard met vuurwerk. Dit jaar gelukkig veel minder. Wel veel luider en een paar echt prachtige pijlen die niet zouden misstaan bij de opening van de een of andere olympische spelen.

Gisteren een luxe excursie naar een dam gemaakt. Deze is verderop bij de Ganges aangebracht om velen van electriciteit te voorzien. Enkelen dorpen zijn nu alleen nog maar met scubadive materiaal te bereiken en liggen 60m dieper. Iets voor Ronald misschien. Als de dam breekt hebben velen een probleem. ook een groot deel van Rishikesh zal wegspoelen. Maar de corrupte politici, de russische technologen en een Indiaas bedrijf hebben in ieder geval hun zakken kunnen vullen. Sommige boertjes hebben helaas wat minder vruchtbaar land. Yatrova kan altijd verbouwd worden op half woestijn. Daar kunnen de auto's weer op rijden.

Vooral de ouderen hebben wat moeite met de verhuizing gehad. Het nieuwe dorp is wel okee. Per boom werd uitbetaald en de meesten hebben een betere woning. Een enkeling is wat dagen voor de telling zo slim geweest om wat bomen uit het bos te plukken en heeft in zijn/ haar tuin wat van die boompjes gepland. Inventief volkje.

Verder niet veel nieuws. Robbert laat even weten waar u en het koningsvolk naar toe wil op 7 dec. Dan kan ik mijn plannen daar aan aanpassen.

Het ga jullie verschrikkelijk ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ...............goed

Ohm

• 31 Oktober 2011 - 16:53

Pa En Ynske :

Sinds deze week kunnen we ons een voorstelling maken van jouw belevenissen in India met het Diwali-feest.Dit werd heel goed belicht in een TV-programma op de Belgische TV.We hebben heel goed weer gehad en de bungalow met uitzicht was ook geweldig.Veel gewandeld in de totaal niet sombere Ardennen,want de zon maakte gouden herfstkleuren op de bomen en struiken.Is dit niet poëtisch? Heel veel groeten ,Pa en Ynske.