groeten uit nog steeds rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu groeten uit nog steeds rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

groeten uit nog steeds rishikesh

Door: aanwezig

Blijf op de hoogte en volg perik

27 Oktober 2012 | India, Rishīkesh

Frans je vroeg atje naar mijn nr in India. Heb ik dus niet bij maar ik bel jou een dezer dagen wel ff.
Van mij mag je naar lakshadweep kijken maar buiten snorkelen en duiken en prachtige stranden is er 0 te beleven waarschijnlijk. Het is moslim gebied dus het is de vraag of er alcohol is. Zoals je hebt kunnen lezen is er een permit nodig dus niet zo dom als mij een vliegticket zonder permit boeken. Vanaf Goa zijn er package tours te boeken en ook vanaf cochin. Die laatste plaats waarschijnlijk goedkoper. Mumbai cochin vlucht isvaak even duur als naar goa
Laat maar weten wanneer je komt dan kan ik mijn reisschema daarop aanpassen.

Klinkt bekend die kapoor. Fijn dat de vergaardag gezellig was. Ik vraag me af of het vergaardagskaartje is aangekomen. Tegelijk met die van atje verstuurd en die kwam pas heel laat aan.

Ja max die uitgemergelde lijven verlichten inderdaad de druk op de onderbroeken. Fijn dat je weer mag gaan werken. Je zal je wel verveeld hebben.

Tanja hoe ik er de foto's op zet is voor mij een raadsel. Zorg maar dat je volgend jaar een keer nachtdienst hebt.

Vorige week zondag ben ik met ram een eindje gaan touren. 1st een berg op gewandeld (5 min), mijn trekking van dit jaar waarschijnlijk. Daar hadden we mooi uitzicht op rishikesh en de achterliggende heuvels. Daarna zijn we Rishikesh stad in gescooterd. Door de drukte heen geslalomt (heb ik nog een grappig filmpje van gemaakt) om uiteindelijk bij de, in Rishikesh en omgeving, wereldberoemde papoe lassi te gaan drinken (yoghurt drankje). Hans die ouderwetse dikke creme laag, die uitgestorven leek te zijn, zat er hier nog wel op.
Daarna zijn we naar trivenigath gegaan. Daar nog wat rondgelopen tussen de saddhu's (ronddolende spirituele eenlingen, voor zover het geen voortvluchtige vermomde bandieten of bedelaars zijn).

2 Dagen later ben ik met bruno terug gegaan. 5 kilometer te voet langs de ganges. Dat is sinds dit jaar mogelijk. Ons doel was de papoe lassi en dat hebben we gehaald. Bruno sprak voluit. Dat doet hij weer sinds 2 jaar want hij was een jaar of wat stil geweest, op of en toe een boer na kwam er niks uit zijn mond. Moni baba heet dat hier. We zijn dinsdag gegaan. Dat is zijn bangvrije dag. Bang wordt gemaakt van de zelfde plant als waar marihuana van daan komt. Echter het mannetje wordt ook gebruikt. De uitwerking is niet veel anders. Zijn sik is tegenwoordig zo lang dat hij hem in elkaar draait. We hebben ons prima vermaakt.

Het levensgevaarlijke evenement heb ik dit jaar grotendeels aan me voorbij laten gaan. Vanaf het balkon van de yogahal heb ik de overkant van de rivier steeds gekleurder zien worden vanwegen het overmatig gebruik van verfpoeder die naar een ieder wordt gegooid die dat wel en niet prettig acht.
Het vuurwerk heb ik ook vanuit de yogahal gekeken. De grote pijlen waren ruimschoots aanwezig en het knalvuurwerk zou assat de stuipen op het lijf hebben gejaagd.De 8 meter hoge pop die vol met vuurwerk was gestouwd, heb ik maar aan het andere publiek over gelaten. Ik heb begrepen dat er een pijl in het publiek was afgegaan. Ik weet niet of er ongelukken zijn gebeurd.

Het is hier weer wat rustiger nu het 9 daagse festival er mee opgehouden is. Het aantal apen is minstens gehalveerd en die houden zich koest. Dat zijn de doofstomme apen denk ik.

Verder gaat het hier zijn gangetje. De laatste week doe ik ook bij ram mijn yoga. Bevalt me eigenlijk wel. De 2de gaat deze jongen naar Delhi en dan lekker naar kerala

Het ga jullie goed en tot hoor is, ziens of lees is

  • 30 Oktober 2012 - 20:31

    Pa & Ynske:

    Beste Erik,

    Vorige week is je kaart met die mooie dread-lock man aangekomen. Hartelijk bedankt! Je handschrift wordt alsmaar leesbaarder, zelfs oma kon het goed ontcijferen .
    Intussen heeft Nederland weer bijna een regering, Rutte en Samson waren in 7 weken klaar met de klus.
    7 VVD ministers, 3 VVD staatssecretarissen, 6 PvdA ministers en 4 PvdA staatssecretarissen . Ze gaan totaal 16 miljard bezuinigen, het ziet er voor niemand leuk uit. Toch denken we dat er in India mensen zijn die het slechter hebben dan de gemiddelde Nederlander, maar ook daar is het niet altijd eerlijk verdeeld. Toch heeft Samson het voor elkaar gekregen dat er genivelleerd wordt. Er gaat ook een beetje aan de hypotheekrente gemorreld worden.
    Over 2 dagen ben je alweer op reis naar Dehli,verder nog een fijene vakantie ,doe voorzichtig en blijf gezond.

    Heel veel groeten van Pa en Ynske

  • 30 Oktober 2012 - 20:31

    Pa & Ynske:

    Beste Erik,

    Vorige week is je kaart met die mooie dread-lock man aangekomen. Hartelijk bedankt! Je handschrift wordt alsmaar leesbaarder, zelfs oma kon het goed ontcijferen .
    Intussen heeft Nederland weer bijna een regering, Rutte en Samson waren in 7 weken klaar met de klus.
    7 VVD ministers, 3 VVD staatssecretarissen, 6 PvdA ministers en 4 PvdA staatssecretarissen . Ze gaan totaal 16 miljard bezuinigen, het ziet er voor niemand leuk uit. Toch denken we dat er in India mensen zijn die het slechter hebben dan de gemiddelde Nederlander, maar ook daar is het niet altijd eerlijk verdeeld. Toch heeft Samson het voor elkaar gekregen dat er genivelleerd wordt. Er gaat ook een beetje aan de hypotheekrente gemorreld worden.
    Over 2 dagen ben je alweer op reis naar Dehli,verder nog een fijene vakantie ,doe voorzichtig en blijf gezond.

    Heel veel groeten van Pa en Ynske

  • 30 Oktober 2012 - 20:31

    Pa & Ynske:

    Beste Erik,

    Vorige week is je kaart met die mooie dread-lock man aangekomen. Hartelijk bedankt! Je handschrift wordt alsmaar leesbaarder, zelfs oma kon het goed ontcijferen .
    Intussen heeft Nederland weer bijna een regering, Rutte en Samson waren in 7 weken klaar met de klus.
    7 VVD ministers, 3 VVD staatssecretarissen, 6 PvdA ministers en 4 PvdA staatssecretarissen . Ze gaan totaal 16 miljard bezuinigen, het ziet er voor niemand leuk uit. Toch denken we dat er in India mensen zijn die het slechter hebben dan de gemiddelde Nederlander, maar ook daar is het niet altijd eerlijk verdeeld. Toch heeft Samson het voor elkaar gekregen dat er genivelleerd wordt. Er gaat ook een beetje aan de hypotheekrente gemorreld worden.
    Over 2 dagen ben je alweer op reis naar Dehli,verder nog een fijene vakantie ,doe voorzichtig en blijf gezond.

    Heel veel groeten van Pa en Ynske

  • 31 Oktober 2012 - 21:11

    Frans:

    Hoi Erik,

    Ik kon helemaal niets van je voice mail verstaan , was een hele slechte verbinding.
    Heb nog even naar lakshadweep gekeken maar dat valt iig af.
    Probeer nog eens,
    Groet, Frans

  • 04 November 2012 - 22:25

    Tanja:

    Komt goed, ik kom in de nacht jouw foto's wel eens bekijken!! Ik ben erg benieuwd. Het klinkt heerlijk om daar te zijn...

    Have fun en tot snel!

    Groeten vanuit de kliniek! ;-)

  • 05 November 2012 - 12:13

    Laura:

    Erik! Man wat weer een mooie avonturen beleef je daar weer, geniet er nog volop van.
    Moest even aan je denken omdat ik laatst in de nachtdienst samen met thomas poppetjes gevouwen heb en jawel, ik ben verkocht! Staat er héél veel op je te wachten als je terug bent :)
    Geniet nog daar en weet dat ik jaloers op je ben!
    Laura

  • 06 November 2012 - 18:57

    Rob Mulder:

    Hoi Erik,

    Ik wens jou een hele fijne vakantie toe.

    Groetjes Rob.

  • 09 November 2012 - 04:25

    Jolan:

    Ik ben VET jaloers hahaha!

    Geniet ze nog!!


    Greetz van je nachtdienstcollega

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

India 2012

Gezellig maar weer is naar India de stilte opzoeken.
kwekkwekkwekkweeeeeeek zien we strakjes gezellig weer

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

naar huis

08 December 2012

wayanad

02 December 2012

minicoy

02 December 2012

voor atje

27 November 2012

de bus
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 73474

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: