Kovalam - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu Kovalam - Reisverslag uit Rishīkesh, India van perik - WaarBenJij.nu

Kovalam

Door: hij doet zijn best, soms dan wel

Blijf op de hoogte en volg perik

06 November 2012 | India, Rishīkesh

De laatste zondag ben ik naar dev prayag geweest. Was gezellig met erik laura en ram en 2 indiase meisjes/ vrouwen.
Hier begint de ganges die ontstaat uit 2 rivieren die samen komen. Nu begrijp ik dat het haar van shiva dreadlocks zijn want het is er een kolkende bedoeling. Ik ben er toch maar in gesprongen om wat van de heiligheid mee te krijgen. Het kan nooit kwaad als je tenminste niet mee gespoeld wordt. Daar hebben ze een touw voor waar je je aan vast kan klampen.
De ene zus was erg happy mij te ontmoeten en meende dat ik wel op de plaats van de psychiater kon gaan zitten. Waar haar zus bij zat werden er allerhande vragen op me af gevuurd. Ze zou depressief zijn en had voorheen een meervoudige persoonlijkheidsstoornis die nu over zou zijn. Ik heb me maar wat terughoudend opgesteld en omdat de zus er bij zat heb ik haar er maar bij betrokken. Ze bleek aardig intelligent te zijn. Vroeg zich wel af waarom ze zo depressief was. Na een paar uur met haar te hebben opgetrokken leek me een diagnose (zowieso) door een leek als mij wat al te oppertunistisch. Ik heb gezegd dat ze mooi pauwen kon tekenen.
Nog een psych nodig op de ggze, ik ben er klaar voor.

De laatste dagen yoga gedaan en toen met de shadabti naar delhi. In die trein kreeg ik meer te eten in 4 en half uur dan mijn 2 vluchten van turkish airlines bij elkaar. Dat lag er niet aan dat er weinig werd uitgedeeld door turkish airlines. De man naast mij vond het nog nodig om dubbele toetjes te bestellen.
De dag erop in delhi had ik keelpijn en ik denk een lichte verhoging. In de kranten stond dat er extreem veel smog hing in de stad. Ik moest er 3 dagen toeven. Gelukkig was ik de ochtend van vertrek ietsje opgeknapt. Vanaf het moment dat ik in het vliegtuig zat was het beter. Weg uit de stinkstad. De masage-olie die ik zou meenemen hadden ze ook niet meer dus was ik voor niks zo vroeg daar. Heb ik me maar nuttig gemaakt om wat esotherische olie in te slaan.

Bij aankomst wist ik nog niet wat ik zou gaan doen. Een koppeltje ging naar varkala maar vond het te duur om een taxi te delen. We hebben het hier dan ook wel over 5 euro pp. Dan maar buiten kijken. Een rickshaw zo me naar de stad brengen voor weinig. Voor een ietsje mee (net als bij de slager) zou die me naar kovalam brengen. Doen dan maar voor iig 1 of 2 nachtjes. Dit zou het lorret de mar van India zijn. Het viel me dan ook alles behalve tegen toen ik aan kwam. Lighthouse beach had een soortement van promenade met op de hoek, zoals de naam al doet vermoeden, een vuurtoren. Ik zit in een guesthouse net achter de promenade. Geen auto's zelfs geen brommers. Heerlijk.
Scypen is hier wel een ellende. Of eigenlijk dat lukt al 2 dagen niet.
Ik vindt het eigenlijk wel wat hebben die op elkaar gestapelde gekleurde betonnen blokken. De zonsondergang is hier prachtig.
Vandaag ben ik naar een strandje verderop gegaan. Dat was mooi. Vroeg in de ochtend zie je hier de vissers met 20 tegelijk de giga netten naar binnen slepen. Naar gelang het aandeel in werk en ik vermoed de geliefdheid bij de baas krijgt een ieder wat geld of een zak visjes.
Raar eigenlijk dat het er zo mooi uitziet want voor de vissen moet het een martelgang zijn om op het land getrokken te worden. Wie weet krijgen ze over enkele generaties wel pootjes net als bij ons gebeurd zou zijn.

Frans en Bart zijn van plan om 7 december hierheen te komen. Dan kunnen ze het 1ste stuk met de boot van sinterklaas mee.

Nou ik stop er maar eens mee. De volgende stop wordt waarschijnlijk varkala 1,5 uur hier vandaan. Met strandjes en hoge cliffen

u zijt gegroet

  • 06 November 2012 - 21:02

    Kwekkwekkwekkwek:

    Schattie heb je verhaal weer gelezen super leuk :)!!! Hopelijk doet Skype het snel weer :)!!! Tot heel snel Skypejes :)!!! Groetjes van iedereen hier!!!

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx........

  • 09 November 2012 - 04:26

    Jolan:

    Hey collega!!!

    Wat leuk om je verhalen zo mee te kunnen lezen en dus een klein beetje mee te beleven wat jij daar allemaal mee maakt!

    Er is hiero NIETS veranderd, hahahaha.

    De groeten!!

  • 15 November 2012 - 22:06

    Pa En Ynske:

    Beste Erik,
    Uit je verhalen lijkt het ons dat je in een soort Indiaas Benidorm zit. Dit is dus echt vakantie vieren.
    Hier alles goed. Het was vandaag de eerste echte koude winterachtige dag, handschoenen en een das , op de fiets verplichte kledij. Zondag was oma bij ons en ook Hedwig en de kinderen waren hier, heel gezellig.Max was thuis gebleven , hij moest een verhaal voorbereiden om maandagochtend weer een groep studenten aan het werk te zetten.
    Noël kan bijna niet wachten tot zondag, dan wordt zijn verjaardag gevierd. Hij spreekt al een aardig mondje Engels, want hij vroeg in perfect Engels een Skylander Giant voor zijn computerspel Wi en dan het liefst de robot, die Bouncer bleek te heten.
    Aanstaande zaterdag komt Sinterklaas weer in Nederland aan, het is te hopen dat er veel gekocht wordt want de detaillhandel heeft het moeilijlk door de recessie.
    De nieuwe regering is nu van start gegaan, ze gaan onder druk van de PvdA. nivelleren, niet meer via de Zorgpremie maar via de inkomstenbelasting., iedereen zal het wel gaan merken.
    Eerste Kerstdag komen de thuisblijvers het bij ons vieren en misschien kunnen jij en Atje dan ook komen.
    Nog een fijne vakantie en tot ziens.
    Veel groeten, Pa en Ynske

  • 16 November 2012 - 10:11

    Frans:

    Hallo Erik,
    Ik heb de hele week proberen te bellen dus nu maar zo.
    De plannen zijn helaas veranderd, Bart en ik gaan naar Thailand . Ronald en Bart vertrekken al eerder.
    Het was nogal een gedoe naar Goa en zeker voor Bart om door te gaan naar Thailand. Sorry. Je bent natuurlijk van harte welkom.
    Groet Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

India 2012

Gezellig maar weer is naar India de stilte opzoeken.
kwekkwekkwekkweeeeeeek zien we strakjes gezellig weer

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

naar huis

08 December 2012

wayanad

02 December 2012

minicoy

02 December 2012

voor atje

27 November 2012

de bus
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 73478

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: