toestanden in het mooie kerala - Reisverslag uit Alleppey, India van perik - WaarBenJij.nu toestanden in het mooie kerala - Reisverslag uit Alleppey, India van perik - WaarBenJij.nu

toestanden in het mooie kerala

Blijf op de hoogte en volg perik

16 November 2012 | India, Alleppey

Frans, dat kon wel eens kloppen ik was mijn tel kwijt. Inmiddels net weer terug. Hierover later meer. Ik wens jullie een fijne reis naar thailand. Een ander keertje gaan we gezellig weer samen op vakantie. Mijn visa staat dit niet toe. Mijn lever zal jullie dankbaar zijn. Ook groeten aan de andere 2 geiteneukers uuuhh geitebreiers bedoel ik.

Waar waren we gebleven. Oh ja Kovalam. Ik heb me er prima vermaakt. Ben nog een dag naar een schitterend vissersdorpje gelopen. 3 moskeeen aan het water die wetijverde met 2 kerken aldaar. 500 kleurige visserbootjes en veel vis met wat vrouwtjes er achter die het zaakje probeerde te verkopen. Nou weet ik waar de uitdrukking vismevrouw vandaan komt.
Een stukje verderop was nog een verlaten strandje met 1 mannetje dat onder een boot op zijn gemak lag te schuilen voor de miezerregen. Via de plaatselijke openbare toiletten (een stel rotsen met menselijke uitwerpselen erop, die er bij hoogtij waarschijnlijk van afgespoeld worden. toiletjuffrouw is hier overbodig) terug gelopen. Blij dat ik de verleiding had weerstaan om de zee in te springen.

De dag er op en enkele overheerlijke juices en frappucino's later ben ik richting Varkala vertrokken. Maximaal 2 uur met de bus. Goed te doen dus.
Wat een schitterend plaatsje. Ik kwam in een resort terecht die te kort aan gasten had. Voor 5 euro dus een kamer boven mijn gebruikelijke low budget nivo. Hier heb ik een schitterende wandeling richting Kollam gemaakt. De bedoeling was 7 km verder op Kappil maar het was zo mooi dat ik nog wat door gewandeld ben. In de ochtend een hoop vissers aan het werk die me maar al te graag aan de massamoord op de kleine lieve visjes wilde laten mee werken. Ook een paar wezels of (ome) fredten (ik ken het verschil niet zo behalve die enedan die is goed te herkennen) en een met pluizige staart gezien. Verderop waren wel 20 totaal verlaten strandjes. Een brommermeneer bood me vrijwillig aan om me weer op het juiste spoor te zetten toen ik dat bijster was. Dat was zo gepiept. Die kunnen we op het werk gebruiken. En de laatste km met de lokale bus. Het was schitterend aan de ene kant was de zee te zien aan de andere kant de meren en rivieren en veel groen, ook wel de backwaters genoemd.
Toen ik aan kwam in Kollam bleek ik net op tijd te zijn voor een leuke kanotocht. Samen met 3 engelse meiden werden we op ons gemak door de kleinere kanaaltjes gepeddeld.
Daarna een busrit terug en op weg naar mijn zoveelste frappucino.
Varkala beach bevindt zich net onder een klif en ziet er prachtig uit. In de ochtend zijn er veel oefeningen, yoga en een lokale variant op karate aan het doen. Vanaf 10 uur is het snik heet. Tijd voor mijn ontbijtje gepaard gaande met meerdere juicemixen met namen als yellow jacket, cucumber cooler enz.

Enkele dagen later ben ik in kollam op de ferry gestapt naar amma ashram Hugh mama. Nog niet wetende wat me te wachten stond.
Een schitterende tocht over de backwaters van 3 uur.
Bij de ashram aangekomen schreef ik me in tegelijkertijd met ene christian uit zweden. De rest volgt want het enige cybercafe dat in dit gehucht open was gaat nu ook om 20.00 uur dicht.

Een mooi spannend einde toch

Alles verder meer dan prima hier en ik wens jullie het beste vanuitalappuzha

  • 18 November 2012 - 13:14

    Max:

    He broeder,

    Wat een klifhanger! Van toestanden heb ik in ieder geval nog niets gelezen dus die komen waarschijnlijk nog. Of de toestanden zijn alleen maar mooi misschien, maar dan is de cliffhanger weer wat minder.
    Hier nog altijd z'n drukke gangetje. Vrijdag Verrassingsfeestje van Mark. Die werd 40 jaar. Was erg gezellig. Gisteren als verjaardagscadeautje voor Noels verjaardag van Mark en Ingeborg naar de Ziggodome (soort Ahoy) geweest naar Dino-show met Tijmen en Mark. Ook weer erg gezellig en spectaculair. Dino's van 10 meter hoog op het podium. Zodra de 'paleontoloog' twee scene's aan elkaar probeerde te praten werd naar ca 11 seconden Noels toch behoorlijk ontwikkelde impulscontrole op de proef gesteld en vroeg hij waar de Dino's bleven.
    In het kader van diezelfde impulscontrole vraagt hij nu al 4 uur lang om de 5 minuten wanneer de mensen komen. Over een uurtje gaat zijn verjaardagsfeestje hier dus beginnen. Dus nu nog heel even semi-stilte voor de storm. Heerlijk rustig weekendje. Daar kan geen Zen-treatment tegen op. zelfs Yoga-bear heeft hier geen antwoord op. En ook onze transedente Maharishi Mahesh Yogi zou hier toch even zijn niet mis te verstane wenkbrouwen bij fronzen. Maar als altijd sla ik mij hier op geheel eigen wijze wel weer doorheen. Noel heeft er in ieder geval heel, heel veel zin in. Ik ken maar weinig mensen die zo jarig zijn als Noel dus dat maakt het allemaal weer ernstig de moeite waard.
    Tot zover weer mijn avontuurlijke belevenissen te eindhoven.

    Heel veel plezier en groetjes van je broertje

  • 21 November 2012 - 13:24

    Oom Fred En Tante Mia:

    hallo erik bedankt voor de mooie kaart ook van oma. oma gaat voor een paar weken verhuizen naar een andere kamer.ze krijgt een nieuwe badkamer en alles gaan ze weer opknappen.geniet nog maar van het lekkere eten en van al het andere.groetjes van oom fred en tante mia.

Tags: alappuzha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Alleppey

India 2012

Gezellig maar weer is naar India de stilte opzoeken.
kwekkwekkwekkweeeeeeek zien we strakjes gezellig weer

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

naar huis

08 December 2012

wayanad

02 December 2012

minicoy

02 December 2012

voor atje

27 November 2012

de bus
perik

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 73455

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 20 December 2014

India 2014

22 Oktober 2013 - 19 December 2013

Aapjes kijken in Borneo

24 September 2012 - 24 December 2012

India 2012

07 September 2011 - 27 December 2011

Bali, India, ????

21 September 2010 - 29 December 2010

India 2010

23 September 2009 - 29 December 2009

India 2009

23 September 2008 - 29 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: